Nejste přihlášen/a.
K doložení nákupu nemusí být kupní smlouva. Určitě má druhou bazar a pak existují doklady o převodu auta a peněz. Nenapadá mě ale způsob, jak doložit, že těsnění bylo prasklé už při prodeji. Sám jsem se s tím také kdysi setkal. Než bych se ale s někým handrkoval, koupil jsem si raději momentový klíč, což byla největší investice do opravy.
Bazary mají ve smlouvě - dovezte vůz reklamaci , my ji posoudíme a rozhodneme jestli je reklamace oprávněná .Pokud si ho opravíte a pak budete reklamovat tak neuspějete ,de fakto neuspějete asi ani při klasické reklamaci , ty smlouvy jsou profesionálně sestavené aby reklamace dopadla vždy kladně pro autobazar, pokud máte čas , nervy , posudek soudního znalce a dobrého právníka tak se můžete soudit po zamítnuté reklamaci
motor1,4I citroen c3,rv.2010 v servisu mi řekli cca,22tis. oprava.Dočetl jsem se že do 6měsíců od koupě vozidla musí dokazovat prodejce že při prodeji tam ta závada nebyla závada a vzhledem tomu že když jsem po 5 dnech od koupi auta nechal měnit olej,filtry,svíčky a přitom zjistili že voda chybí,tak jí dolili, a po 14 dnech voda pryč,tím jsme zjistili závadu.
Tak ten servis pošlete někam-na tento motor samodomo oprava , tedy pokud je opravdu fouklé těsnění,j s kontrolou otlakováním hlavy a zabroušením sedel a ventilů včetně gufer ventilů v servisu kde toto dělají,+ nové rozvody bych to viděl max 6 000kč (tedy pokud do toho aspoň trochu jeden vidí a je zručný!) Osobně jsem na TU motoru (stejná řada motorů PSA) toto dělal sám a sakum prdum 5000kč. Jiínak platí presumpce neviny tzn Vy musíte dokazovat , že závada byla v době převzetí, nikoli oni dokazovat že tam nebyla.Těch 6 měs. si pletete se zárukou na skryté vady, ale s důkazním břemenem Kupujícího!
Na tomhle motoru je těsnění pod hlavou spotřební materiál protože nevydrží o moc déle než 100 tis km. Většinou se dělá společně s rozvodama protože ty se mají dělat ve 120 tis a to už je stejně motor poblitej od oleje + olej ve vodě od prdlého těsnění na hlavním olejovém kanálu. Pokud to dáte nějakému garážníkovy tak vám to za 5-6tis vymění pokud bude dělat i rozvody které by se po koupi stejně měli udělat tak se vejdete do 10tis.
Klidně si na ten servis posviťte ale nic stím neuděláte-píšete že je to AUTORIZOVANÝ, jinými slovy hoooodně drahy a na tak staré plečky je to jen rozmařilost tam jezdit, jedině s novým na garančky skrze záruku.Najděte si menší, příp pak garážistu co dělá peu a ctr!Pokud neumíte,nevíte atd. U nás třeba je jeden servis pův jen peu a ctr, dnes vše ale jsou dobří, pak jeden garážista -vyloženě jen peu a jeden citroenservis ale "garážista"-hydrospeciailista.Jinak jak Taalla-u těchto motorů je to běžná věc-mezi cca1000-150tkm ,že odejde těsnění pod hlavou.
Asi tako-akutně jsem potřeboval litr oleje Total 10w40 na dolití .v Peu servisu litr přes 400kč, přičemž od p.Tobolíka (autodilyhulin nebop dnes je to autozet ) 5l s poštovným do 600kč!
Jen tak mimo sdělte pls typ motoru -měl by to být tuším NFU nebo NFX.
Závadu jste měl reklamovat u prodejce, nikoliv někde jinde. Prodejce má určitě smlouvu, kterou jste si pečlivě schoval a nemůžet jí najít.
Reklamovat na skrytou vadu můžete, ale to prokážete jedině soudním znalcem, nikoliv nějakým tvrzením, že to byla závada před třemi týdny.
Takže máte smůlu, musíte si opravu uhradit sám.
Fouklý těsnění je běžné opotebení = nevyreklamuješ nic.
Výměnu těsnění hlavy za 22k - pošli je do p...e, slušný servis si řekne max. desítku a samotný materiál je ca 5k = těsnění hlavy (Victor Reinz; hlava se kontroluje na rovinnost pokud je křivá tak + orovnání orovnání), nový šrouby, gufera ventilů automaticky když je hlava dole, nový rozvody olej chladicí kap.
Mmch. může to být i ruplá hlava/ blok motoru, to se pak moc nevyplatí opravovat, výhodnější může být sehnat jiný motor..
K nalezení "normálního servisu" je nutné navštívit nově otevřené zahrádky restaurací a hospod- tam se poptat, kdo by doporučil z okolí dobrého mechanika. Jak zaznělo, nemusí to být ani servis - šikovný kutil si poradí v garáži sám.
Asd1 na motoru stejné řady-(menší objem) těsnění pod hlavu,pod víko hlavy,sání a šrouby hlaby -Vicotr Reinz,pod výf.svody Corteco, rozvody INA.K tomu ještě gufírka ventilů-opět VR.to vše 2400k4 včetně poštovného.Hlavu jsem si dal do servisu-zabrousili ventily a sedla, vyměnili gufírka a otlakovali hlavu2600kč.Bratru 5000kč, zbytek neopočítám dělal jsem sám.
Tak třeba autoservis Poseidon-Stráž nad Nežárkou-dělají vše nejraději PSA ( autoservis-poseidon.cz/... ) , JIndřichův Hradec Hejda Jiří specialista na hydropneumatiku ( netkatalog.cz/... ), citroeny a pugy ,Popelín p.Novotný ( kdomitoudela.cz/... . Pugy . další třeba H.Pěna p.Dvořák-vše, ale nwn zda-li ještě funguje!
Jen tak mimo nyní jsem koukal na VOTON/ voton.cz/... / (prodejna v ČB!) nd na toto bez náplní -2598 kč kč-vše VR (sada těsnění.pod víko, pod hlavu sání, svody..a šrouby hlavy.a rozvody komplet INA (kladka , VP , řemen)
pokud autobazar řádně vede účetnictví, má stejnou kupní smlouvu
stačí podat písemnou reklamaci a bazar si tu smlouvu najde, včetně předávacího protokolu a zápisu o technickém stavu vozidla, podle kterého se bude jednat o soubor náhradfních dílů, který vyžaduje rozsáhlé opravy, údržbu a servis...
kopie těchto dokumentů které kupující podepsal budou přílohou zamítavého stanoviska bazaru...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.