Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Doléváte motor.olej?

Od: lada1® odpovědí: 19 změna:

Jezdím do práce 30 Km tam a 30 Km zpět,20 prac.dní-1200 Km za měsíc,sleduji motor.olej a musím jednou za měsíc dolit cca 200 ml nového oleje-5W40.Motor má objem 1248 cm3,palivo benzín,najeto 116000 Km.
Je to normální?Únik na zemi není vidět parkuji na stejném místě na sídlišti.
Děkuji za váš názor.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr
hodnocení

2x

Zdravím, u některých aut je to "normální" vlastnost, tuším, že například Renault psal u některých svých modelů v manuálu, že spotřebu do 1 litru na 1000 km lze považovat za normální, takže při případné reklamaci smolík.

U rencka jsem nikdy olej od výměny k výměně dolévat nemusel. zato fordy to mají v návodu k použití.

 

hodnocení

2x

U koncernu předpis povoluje 2l/1000km

a u PSA, Ford atd 1l/1000 km

Tyto hodnoty jsou ale svým způsobem pro majitele katastrofální..!

U Š105 bylo udáváno 0,4-0,8l/1000km a žrala mi cca 0.3 dcl/1000km

U starého Mondea MKII V6, 2,5l 125kW mi žralo 1l/3000Km a bylo to dost protivné..

Focus 1.8 85kW (300.000km najeto) cca 1l/10.000km

1200kmx12=14.400km

0,2x12=2,4l

14.400:2.4=1l/6000km

Čili to není žádný zázrak, ale je to jakž takž snesitelné?!

A to nemluvím otom, že olej 5W40 se používá zřejmě záměrně, protože je hustší. Při použití třeba 5W30 bys měl spotřebu větší. Podle objemu tipuji na Fiat Punto..?

Ověřeno v praxi.

Teď záleží co je to za auto, zda to má cenu řešit opravou...

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Mám diesel 2,8 litru, najeto 220000 km, najezdím o něco víc, než vy a mezi roční výměnou dolévám maximálně 0,5 l. Takže Vaše spotřeba oleje není sice nic kritického, ale úplně v pořádku to není.

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Malý motor-1124ccm benzín, nalítáno cca 200 000km, předepsaný olej 10W40 a povýměně těsnění pod hlavou -od výměny po výměnu nedolévám Na Na 2,0 HDi90 kolem 300 tkm.mezi výměnami jen asi 2 deci.Nyní na 1,6HDi-16V cca250tkm také nic nedolévám.Ale oproti tomu třeba na starém motoru, monoblok (společná olej náplň pro motor i převodovku!) jsem na cestě JH-KV cca650km! a zpět udělal 3 výměny olejea 4 po dojezdu domů-začal mohutně téci guferem poloosy.

Lada1 tak to asi není úplně normálnítím spíše když nejsou fleky pod autem, jak vypadá chladicí směs? není tam olej, co pod víčkem nalévacího otvoru oleje?

 

jm
hodnocení

1x
C5, 2004 tv, 2,0hdi 80kw. Nedolévám nic, jen měním po 1 roce. 345000 km na tachometru

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Nafta 1.5BlueHDI, nájezd jako Vy.
Nedolévám.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
2.0 BlueHDi, při servisním intervalu 40 000 km většinou kolem půl litru až litr dolévám. 0W-30.
U některých motorů je to holt "vlastnost". 2 deci na 1200 km není ještě žádná hrůza.

 

hodnocení

0x
Motor, který je 100% v pořádku asi takovou spotřebu mít nebude. Ale osobně jsem doléval do auta z roku 2002 s benzín. motorem 1,6 - 0,5l oleje po 3 měsíci s 1/3 nájezdem než vy.

 

hodnocení

0x

Jak už psali jiní, je to normální. Akorát nechápu, proč doléváte dvě deci a nenecháte to alespoň na půl litru.

 

hodnocení

0x

Je to normálne. U fiatov sa dokonca robia motory s voľnejšími piestami,aby nedochádzalo k zadretiu motora pri razantnej jazde Talianov po ich serpentínach. Čiže,ak jazdia pianko,tak im motor olej berie a ak športovo,tak im motor olej neberie.

 

tycoon*
hodnocení

0x

To máte cca 2 litry na 10 000 km, to by mělo být pro motor dlouhodobě únosné. Může to být únik, který není vidět, některá auta mají pod motorem velký kryt a olej nedokape až na silnici. Může to být opotřebení nějaké součástky v motoru, či celkové opotřebení motoru. A může to být přirozený stav. U některých starších motorů výrobci záměrně nechávali "volné písty". Motor je pak odolnější proti opotřebení válců, má nižší tření a snadněji se vytáčí. Má to však nevýhodu, že motor už většinou jako nový žere olej a nikdy s tím nepřestane.

 

boby
hodnocení

0x
fiat grande punto 1.3JTD najeto 250tis NEDOLEVAM ANI KAPKU olej manol 5w30

 

xenofob
hodnocení

0x

není to normálni, u tededicka 1.9 mením po 15 tis a nemusím dolévat NIC

 

soudruh
hodnocení

0x
Podle mechanika zvolit hustší olej mě to taky žralo olej a přešel sem na 10w40 Castrol magnatec a je klid s dolevanim.

 

hodnocení

Konečně zajímavá odpověď díky.

Ale to je stará a běžně známá věc! Podmínkou je aby výrobcem motoru bylo povoleno dávat do motoru olej o vyšší vyskozitě=míst 5W40 dát 10W40 !,samozřejmě s doržením dalších norem -API,ACEA a ON!

Navíc na toto jste se neptal úptal jste se zda doléváme olej!

 

asd1
hodnocení

0x

U spousty motorů to je extrémně nízká spotřeba = štěstí na kus a u jiných zase extrémně vysoká = smůla na kus. Když nenapíšeš co to je za motor tak tu můžem věštit z koule...

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím v této souvislosti nutno zmínit tzv. Long Life oleje, které mají interval 30 000 km. Pokud toto uděláte, tak se není čemu divit. Výrobce tímto krokem reguluje předpokládanou životnost motoru, takže není nad klasiku 10-15t km na výměnu, tak je vše ok a nemusí se dolévat či opravdu málo (výměna filtru nutnost).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]