Nejste přihlášen/a.
Jezdím do práce 30 Km tam a 30 Km zpět,20 prac.dní-1200 Km za měsíc,sleduji motor.olej a musím jednou za měsíc dolit cca 200 ml nového oleje-5W40.Motor má objem 1248 cm3,palivo benzín,najeto 116000 Km.
Je to normální?Únik na zemi není vidět parkuji na stejném místě na sídlišti.
Děkuji za váš názor.
Zdravím, u některých aut je to "normální" vlastnost, tuším, že například Renault psal u některých svých modelů v manuálu, že spotřebu do 1 litru na 1000 km lze považovat za normální, takže při případné reklamaci smolík.
U koncernu předpis povoluje 2l/1000km
a u PSA, Ford atd 1l/1000 km
Tyto hodnoty jsou ale svým způsobem pro majitele katastrofální..!
U Š105 bylo udáváno 0,4-0,8l/1000km a žrala mi cca 0.3 dcl/1000km
U starého Mondea MKII V6, 2,5l 125kW mi žralo 1l/3000Km a bylo to dost protivné..
Focus 1.8 85kW (300.000km najeto) cca 1l/10.000km
1200kmx12=14.400km
0,2x12=2,4l
14.400:2.4=1l/6000km
Čili to není žádný zázrak, ale je to jakž takž snesitelné?!
A to nemluvím otom, že olej 5W40 se používá zřejmě záměrně, protože je hustší. Při použití třeba 5W30 bys měl spotřebu větší. Podle objemu tipuji na Fiat Punto..?
Ověřeno v praxi.
Teď záleží co je to za auto, zda to má cenu řešit opravou...
Malý motor-1124ccm benzín, nalítáno cca 200 000km, předepsaný olej 10W40 a povýměně těsnění pod hlavou -od výměny po výměnu nedolévám Na Na 2,0 HDi90 kolem 300 tkm.mezi výměnami jen asi 2 deci.Nyní na 1,6HDi-16V cca250tkm také nic nedolévám.Ale oproti tomu třeba na starém motoru, monoblok (společná olej náplň pro motor i převodovku!) jsem na cestě JH-KV cca650km! a zpět udělal 3 výměny olejea 4 po dojezdu domů-začal mohutně téci guferem poloosy.
Lada1 tak to asi není úplně normálnítím spíše když nejsou fleky pod autem, jak vypadá chladicí směs? není tam olej, co pod víčkem nalévacího otvoru oleje?
To máte cca 2 litry na 10 000 km, to by mělo být pro motor dlouhodobě únosné. Může to být únik, který není vidět, některá auta mají pod motorem velký kryt a olej nedokape až na silnici. Může to být opotřebení nějaké součástky v motoru, či celkové opotřebení motoru. A může to být přirozený stav. U některých starších motorů výrobci záměrně nechávali "volné písty". Motor je pak odolnější proti opotřebení válců, má nižší tření a snadněji se vytáčí. Má to však nevýhodu, že motor už většinou jako nový žere olej a nikdy s tím nepřestane.
Zdravím v této souvislosti nutno zmínit tzv. Long Life oleje, které mají interval 30 000 km. Pokud toto uděláte, tak se není čemu divit. Výrobce tímto krokem reguluje předpokládanou životnost motoru, takže není nad klasiku 10-15t km na výměnu, tak je vše ok a nemusí se dolévat či opravdu málo (výměna filtru nutnost).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.