Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mam trosku žlutou pěnu ve víčku od oleje

Od: chud odpovědí: 11 změna:
Dobrý den chci se zeptat o vikendu jsem si menil olej v aute a vsiml jsem si ze mam trosku na vičku od oleje žlutej šlemel.Ale když jsem vypustil olej tak byl černy Tak mi je jasny ze asi bude trosku se pres hlavu dostavat voda do hlavy.Tak me zajima jestli to vadi ze mam malinko zluty šlemel na víčku na doliti oleje?Muzu s tim jezdit dal?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar clas

Pokud je to benzinak a jezdite kratke popojizdky po meste, tak je to normalni.

 

hodnocení

0x

Ten olej se každopádně vodou rychle kazí a ztrácí mazivost a své vlastnosti (aditiva).

Pokud se jezdí krátké trasy, tak výměný interval se musí zkrátit (rok nebo 7000km).

Ale některým motorům je to jedno a vzhledem ke stavu vozu klidně jezdi co dva roky a 15 000km na mazut :)

Žlutý šlem otři nebo vyčisti štětcem a benzínem či naftou.

Jen doplním- krátkou jízdou se toto vytváří v motoru běžně ale pozor u některých motorů díky tomu zamrzne odvětrání motoru,v ZIMĚ ! , a olej je pak vytlačován přes měrku oleje.jde např o motory (neznám značení!)1,4-16V v 1.generaci Fábií nebo snad všechny motory 1,8 od PSA- minimálně silnější 8V motor se 74kW a 16V motor s 81kW (LFY)

Odstranění-viz gumídek nebo to jednou za čas protáhnout delší trasou

21.05.21 15:45

nebo tak ;)

boby
souhlasim xsara motor lfx 1.8i 66kw delal co pise tazatel do roka se menili rozvody a tesneni po hlavou vcetne tlakovych zkousek hlavy.olej mi lital merkou ale bylo to tim ze byl slem v odvetravani klikovky.

 

chud
hodnocení

Ano mam benzinaka skoda octavia 16 mpi faceflit.Jezdim kratke trasy po meste a do prace.Tak ze to nevadi?Tak to jsem rad.Nevim jak se to tam dostava.Ale.urcite je to netesnost tesneni v hlave ne?

A kolik má najeto?

Motory AKL měli i problém s odvětráním ventilového víka (ventilek uvnitř). Proto ty šlemy.

Ale od boku, že je to tím nebo tím i nikdo nepoví.

Voda se ztrácí?

aci.cz/...

chud
hodnocení

Voda se mi nestraci motor ma 144 tisic km

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Uplně běžná věc u benzínu
Pokud auto topí netlakuje hadice a nelíta voda z expanzky neni jedinej dúvod se tim zabývat

 

tycoon*
hodnocení

0x

Z mého pozorování to bývá u koncernových motorů z té doby běžné. Můžou to způsobit nejen krátké jízdy, ale i použití nevhodného oleje. V jednom servisu mi do motoru 2.0 MPI dali nějaký long-life olej od Mobilu a šlemy se mi tvořily nejen na víčku, ale oblepily i olejovou měrku (takže možná byly i v olejově vaně) a to jsem jezdil spíše delší trasy. Pak jsem si měnil olej sám, kupoval jsem obyčejné oleje pro benzínové motory, a už se to nikdy neobjevilo. Jinak s tím motorem jsem pak najezdil dalších 200 tkm a další majitel s ním jezdí dodnes.

Spíš servis olej přelévá na MAX na rysce. Má lít na 3/4 měrky. Pak se přebytky dostávají do sání a katalyzátoru.

Běžná věc. S olejem to souvislost jako takovým nemá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]