Nejste přihlášen/a.
Pokud je na výparník vidět, tak se to pozná snadno. Po zapnutí klimatizace by se měl postupně celý orosit, obvykle se ho orosí třeba jen 90%, to je v pohodě, ale když se ho orosí je půlka, je tam málo chladiva. Měření odpařovací teploty (= tlaku ve výparníku) toho až tak moc neřekne a laik si to ani nemá jak změřit. Takže pak už jen zbývá pocit, že to málo chladí.
Vzhledem k tomu, že dnešní chladiva jsou směsi různých látek, musí se vždy odsát veškeré zbývající chladivo a naplnit novou náplní, jinak by se měnilo složení chladiva.
Nechal jsem si zjistit závadu na klimatizaci u SUZUKI Swifta.Garážista mi sdělil, že je děravý kondenzátor a nový že by stál 4000 Kč. Za to, že napustil chladící systém chladivem a pak ho zase odsál, si účtoval 800 Kč. Tak jezdím s otevřeným střešním oknem.
Určitě tam nenasál jen chladivo. Dává se i olej. Obě složky jsou dosti drahé a netěsným systémem může většina uniknout už při plnění.
800kč je adekvátní. Navíc zjistil místo úniku.
On si to chladivo zase vycucnul zpátky, Navíc díru měl najít už při vakuování tj. ještě než to naplnil. 800 za zjištění závady (navíc když bylo málo chladiva tak bylo jasný že díra je = snadný prachy, i když úplně přemrštěná cena to neni, tipuju že kolem toho skákal hodinu což je vcelku běžná cena v lepším servise..
Že je chaldivo drahý souhlas, můžem poděkovat ekodebilům..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.