Dobry den,asi 14dni vlastnim peugeota 207sw 1,6 16V rok 2008.Kdyz jsem ho privezl zjistil jsem ze alternator dava 15-16V,tak jsem ho demontoval z auta a pri pohledu na nej jsem ho ani nerozebiral ale vymenil za novy.Po instalaci lehce pres 14V.Dnes kdyz jsem pripojil diagnostiku tak mi to ukazalo 13V.Vzal jsem tedy digital.meřák a na baterii 12,2V (volnobeh),kdyz jsem zkusil merit primo na alternatoru na kontaktu B+ tak to same napeti-12,2V.Zajimalo by me jestli je mozny abych koupil vadny alternator nebo kde muze byt problem kdyz i primo na alternatoru je tak male napeti? Nekupovsl jsem nejlevnejsi,stal me 4tis. a nejlevnejsi byl za 2500kc.. Dekuji za rady
Takto provedené měření neříká vůbec nic. Aby se dosáhlo napětí kolem 14V, které má alternátor regulovat, musela by být jistota, že je baterie nabitá. Při dobré, ale neúplně nabité baterii se této hodnoty nedosáhne, protože má menší vnitřní odpor, než alternátor. Chybou je měření při volnoběhu. Při nízkých otáčkách nemusí alternátor dodávat plné napětí. Další problém je digitální měřák, který nemusí napětí na alternátoru ukazovat správně.
Problém je v tom, že na výstupu roztočeného alternátoru je na stejnosměrnu nepravidelná chlupacice a záleží na kvalitě převodníku v měřáku, jak to vyhodnotí. Dodnes si pamatuju na mou ostudu, když jsem se chtěl kdysi pochlubit digitální sondou HP a zbytečně vymontoval regulátor, protože neukazovala přesně. Pro domácí použití nedám dopustit na starou PU140 s roztaženým rozsahem.
Alternator by měl davat 13,8V - 14,3V Po otočení klíčku svítí kontrola dobíjení? Pokud nesvítí problém Zhasne po nastartovaní kontrolka dobíjení? Pokud ne problém Zkoukni kabely hlavně ty od kontrolky dobíjení Dal zkontroluj kostru motoru a kastle oxidace hniloba Zkus třeba start kabelem přikostřit alternátor přímo z mínusu baterie a měř napětí Taky tu je možnost že ten altík prostě odešel cos dal za značku?
luko89
Kontrolka dobijeni se chova tak jak ma,pri otoceni klicku se rozsviti a po nastartovani zhasne. Taky me napadla kostra ale prislo mi to jak blbost.. Ted jsem to v praci sel zkusit nastartovat a kontrolka se chovala jak ma a po nastartovani na baterii 12,2V tak sem sel merit na altiku: minus z těla altiku a plus z kontaktu B+ a hodnota 12,30 a co vterinu to stoupalo 12,31 12,32 12,33 at az sem se dostal na neco pres 13V takze asi jak pisete tak ocistim a prostriknu veskery kontakty a dal se uvidi,ale jen si rikam to stoupajici napeti jsem meril ciste na altiku,to je normalni ze to pomalu stoupa? Setkal sem se s tim poprvy a podle me s tim ukostreni nema co delat kdyz napeti merim primo na tom alternatoru..
Jde tu o pochopení činnosti alternátoru v síti automobilu.Jeho funkcí je dodávat proud do sítě vozidla.Protože proud reguluje regulátor ovlivňováním budícího proududo rotoru,ve statoru se indukují střídavý proud ,který se usměrňuje diodami a kromě napájení spotřebičů ještě dobíjí akumulátor.Kdybychom mohli měřit napětí na určitých místech naprázdno,naměřili bychom určitě vyššíhodnoty.Ale my bychom měli měřit spíše proudové hodnoty.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.