Nejste přihlášen/a.
13,8 je málo, spodní hranice... Mělo by být kolem 14.. Horší regulátor nejspíš..
Je tam plyn tak začni u plynaře.. Nejspíš má i hodně nalítáno, zaklepaný ventily, horší komprese.. I když tenhle motor běžně dává půl milionu km, ale plyn bez hlídání vůle ventilů ho může zabít dost rychle (zaklepaný ventil nedovírá a rychle se podpálí)...
Plyn u tohohle auto moc nechápu, žere mimo město v pohodě za 5 rovných..
Mmch. klasika u Pandy je vypálený konektor bodycomputeru (pod volantem vlevo, čedý) nejlíp předělat silový obvod na ovládací - přidají se dvě relátka a obvod přes konektor je jen spíná...Slabá je celá kabeláž ke světlům tak je dobrý natáhnout silnější dráty až do konektoru světel.. Výrobce nepočítal s denním svícením a v létě se to přehřívá..
Ježděním přes léto na destilu ji pomalu pod drn dostaneš. Chladící kapalina chrání mimo jiné před korozí. Klidně foukne těsnění pod hlavou.
Olej měnit každý rok nebo 15 000km (já mění v 10 000 benzín/nafty).
Rozvody moc řešit nemusíš, tenhle motor se nemůže potkat (ventily nedosáhnou na píst), takže pokud rupne řemen tak natáhneš nový a jede to. Jinak materiál na rozvody ca 1500 i s vodní pumpou a výměna primitivní že to zvládne i lama. Změřit vůli ventilů neni od věci, u plynu se často zaklepávaj ventily, i když Fiati s tim problém moc nemaj...
Olej 5W40 OK, měnit po 10kkm/ 1 rok, je ho tam jen 2,7 litru tak víc kilometrů nedává.. Ten konektor tam nejspíš mít budeš i v tom holobytu, je dobrý to předělat
Panda je skvělý auto, ale jako každý auto má i mouchy a ty světla jsou jedna z nich.. Po předělání to i líp svítí (je o něco vyšší napětí na žárovce. Hodně to zlepší i kvalitní žárovky, z levných Lidl +100%, z dražších Osram Nightbreaker (ale o moc líp než Lidlovky to už neni). Světla po přeleštění je třeba stříknout lakem s UV filtrem, jinak brzy zase zažloutnou. Nebo dát rovnou nový světla, pak máš i nový paraboly uvnitř..
Chladič dolít nejlíp rovnou nemrzkou, pak to nemusíš řešit na podzim.. Koupíš u každý pumpy i ve dvě ráno...
Plyn je u toho spíš otrava než výhoda.. Vzhledem k tomu že bazarový motor seženeš do 5k kdykoliv (tyhle auto odchází na shnilou kastli motor obvykle OK), tak nemá moc smysl nějak řešit jakoukoliv dražší opravu nebo údržbu, prostě přehodíš motory a jede to dál
Posilovač - nepoužívej CITY režim, servo pak má velký odběr, altík to nevykrývá a můžou vznikat napěťový špičky který odpálí ŘJ.. U posilovače často odchází snímač natočení volantu, díl ca za 1500, výměna jednoduchá jen se musí pak diagnostikou nakalibrovat středová poloha (to je asi největší moucha Pandy/ Punta, řekl bych že to potká tak třetinu aut.. Příčina hlavně vibrace od našich super silnic a vydřou se odporový dráhy v tom snímači
Gumid - 15kkm je moc, to t amalá náplň nedává.. I když tenhle motor je hodně blbovzdornej a stačí mu snad i mazut
Tak třeba u 1,2 HTP je výměna po 7kkm nutnost díky katalyzátoru na bloku motoru (olej se přehřívá jak u závodního auta
Já se snažim obecně měnit po 10kkm naftu a max. po 15kkm benzín, u FIRE je ale malá náplň oleje tak je lepší měnit častěji, těch 10kkm je rozumná hranice.. Filtr Mann za stovku, olej stovka za litr (leju tm HX7 10W40), výměna primitivná a rychlá záležitost.. On má olej navíc zadarmo.
Tan altík je repas, takže loterie z jak kvalitních dílů.. Magnetti to byl předtim .. Musel bys demontovat a kouknout přímo na regulátor, usměrňovač, ložiska jaký je výrobce dílů pro repas..
Dop. VIF do benzínu - čistí od karbonů, funguje i jako stabilizátor paliva (s plynem bývá benzín v nádrži dlouho, biosložky se rozkládají a zalepujou trysky vstřiků apod.)
Výpadky tahu můžou být z několika příčin, normál to neni...
Asi to jezdilo na mazut, mohlo být i přidřený nedostatkem oleje/ přicpáním olejovýho kanálu apod., proto může klepat... V manuálu je výměna po 20kkm snd (nebo 15?) a to ten olej nedává ani náhodou.. Měnit po 10kkm/ 1 rok. olej 5W nebo 10W40 je prakticky jedno, rozdíl je hlavně za studena 5W je řidší, za tepla podobný.. Příznaky těsnění hlavy nemá? (žlutobílý šlem v oleji)
Tenhle motor je ale jeden z nejlepších vůbec, běžně dává 500 kkm. Těch 250kkm je pořád v pohodě, tim to neni. Ale mohla ho zabít špatná údržba, honění za studena apod.
Vzhledem k ceně bazarových motorů kdy ho kdykoliv seženeš do 5k i s dopravou nemá smysl jakkoliv víc investovat (generálkovat motor), to bys znásobil hodnotu vozu Nebo vezmeš shnilý auto s dobrým motorem za odvoz, přehodíš motory a kompletní vrak pošleš do výkupu a ještě dostaneš 2k.. (mínus přepis samo, takže budeš na nule, příp bez přepisu přijedeš k prodejci, na místě přehodíš motory a šup ekolikvidace bez přepisu, někdo může mít zezadu zbořený na zahradě apod.
NZ
Z více stran jsem slyšl že Castrol hodně karbonuje, možná proto takový mazut..
Do 1,2 44kW leju HX7 10W40 a je v pohodě.. 5W40 může být taky (viskozita za tepla je hodně podobná jako 10W40), tomuhle motoru stačí prakticky jakýkoliv moderní olej xxW40 A3
Možná bych příští výměnu urychlil a měnil už po pár tisících km, obzvlášť pokud máš olej zadarmo.. A teď bych obětoval tak litr oleje a udělal proplach - vypustit olej, nalít litr novýho (stačí aby byl sací koš pod hladinou), chvíli protočil.. Pak vypustil, teprve pak sundal filtr atd.
Filtr nejlíp Mann W610/3, stojí stovku..
Klepání po startu bude mechanický a asi bych to neřešil, při zhoršení jiný motor nebo celý auto...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.