Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia 1.3 termostat

Od: nikim odpovědí: 19 změna:
Zdravím,mám Felicii 1.3mpi 50kw a auto vařilo,vyměnil sem tedy jako první termostat,nyní se auto po cca 10km ohraje na 80stupnu po dalších 5km na 90stupnu a dalších kilometrech jde ručička ukazetele přes 90stupnu a auto opět vaří,nevíte někde čím by to mohlo být?pred výměnou termostatu se teplota vyšplhala na 110stupnu po ujetí par km. Děkuji za odpověď

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Chladič je horký?

Větrák na něm se točí?

Hladina v expanzce se jak mění?

Je nalita zastudena mezi rysky nebo je nalita na max (což je chybou)?

Ta tenká hadička přepadu expanzky z termostatu je průchozí (u hliníkových termostatů občas při zanedbané výměně kapaliny zarůstala)?

Hadice tlakují? Jdou na volnoběh do expanzky bublinky?

Je tam chladící kapalina nebo voda?


doplněno 11.05.21 23:38:

cs.wikipedia.org/...

nikim
hodnocení

Větrák se točí
Hladina zůstává stejná,vodu to nebere
Nalito za studena mezi rysky
na tu hadičku se podívám
Hadice netlakuji
A je tam dolita chladicí kapalina
nikim
hodnocení

Jinak ještě sem si všiml že ukazatel vyleze nad 90stupnu třeba 10min se tam drží a pak po 5minutach rychlejší jízdy začne ručička padat dolů a dostane se na 80stupnu a jak spomalim celý se to opakuje znovu a ručička jde zase nahoru

Tak buď je chladič zanesený a už nemá takový průtok, jak by měl mít a nebo ten přepad, ale to by taky trošku tlakovalo.

Topení topí a jde horký vzduch?

Kolik už máš najeto pro celkovou představu chladiče a vložky topení?

nikim
hodnocení

Jo jo topení topi a fouká úplně horký vzduch,najeto 150000km

Tak chladič. Zkus ještě wapkou oprat žebra chladiče (voštiny), ale kolmo je wapkou z dálky česej. Pod úhlem je wapka dokáže silou zohýbat a zavře je.

A nebo jaký jsi koupil termostat (wahler, vernet)? A jaký vlastně máš typ domku termostatu? Plast nebo hliník?

V chladiči bývá spousta mrtvého hmyzu, ale to nemá velký vliv na funkci. Snad pokud by byl chladič od odletujícího kamení při jízdě poškozen z větší části, jeho funkce by byla výrazněji snížena.
Nezapomeňte ale, že při včerejších teplotách na sluníčku přes 30 stupňů je teplota chladící kapaliny přes 90 stupňů za jízdy celkem normální. Rychlejší jízdou se chladící kapalina větrem více ochlazuje, proto teplota leze dolů. Když zastavíte vyletí teplota prudce nahoru.
Mrtvý hmyz a jiné nečistoty lze z chladiče vyfoukat vzduchovou pistolí, na vyrovnání zohýbaného žebroví je na Aliexpressu přípravek za pár korun.

V chladiči bývá spousta mrtvého hmyzu a nemá to na funkci vliv-na funkci živočicháře? Jak by se hmyz do chladiče dostal?!Vždyť je uzavřen!Normální člověk by napsal na chladiči může být ! Jinak chladič zanesený nejen hmyzáky, má podstatně sníženou funcki , hůř odvádí teplo a trím se motor přehřívá!

nikim
hodnocení

Gumidek: dával sem VIKA termostat

VIKA je pro škodovku asi ta nejhorší a nejméně kvalitní druhovýroba. Jedním slovem šméčko.

Termostat je hliníkový nebo plastový (ten domeček)?

nikim
hodnocení

Tak to nevím,jinou značku mi ani nenabídli vzal sem ten co měli,jinak ten obal je plastovy

To je normální, že menší mototechny se zásobují šmejdy. To neřeš.

Vem si tohodle Francouze. Měl by to být Vernet.

A nebo Poláci docela fungují (AQ)

autodily-stancl.cz/...

skoda-dily.cz/...

Až budeš systém plnit kapalinou, tak je potřeba vyjmout čidlo teploty z termostatu. Aby se to dobře odvzdušnilo. Tento postup přímo nařizuje dílenská příručka u plastových termostatů.

 

 

bz*
hodnocení

0x

Vemte přes rukavici trubku topení a pokud bude tvrdá jak větev je to těsnění pod hlavou. Rozhodně když to budete opravovat, nechte hlavu zbrousit (500) a zkotrolujte přesahy válců.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

cos dal za značku termostatu?

já bych ho vyndal pojezdil bez něj a pokud by to vařilo hledal bych chybu : kouknout do expanzky jestli se vrací voda tou tenkou hadičkou zpět pokud ne problém s vodní pumpou

pak osahat chladič jestli je komplet po jízdě horkej pokud ne muže bejt ucpanej

Taky jsem chtěl jít po pumpě, ale že by kavitací a korozí se ta litinová vrtule zničila už ve 150 000km?*co*No možné je vše. Pokud je urvanej silentblok motoru, tak bych tu pumpu měnil komplet už k vůli němu preventivně.

asd1

Kovová vrtule ještě neznamená že se nemůže protáčet na hřídeli...

Souhlas zkusil bych jet bez termostatu, jestlil to zmizne tak to byl on.. Vika čínská sr.

Může být i kombinace několika drobností.. Přicpanej chladič, zvohejbaný voštiny ucpaný mouchama, větrák se netočí dost rychle, termostat se jen pootevře, vrtule se trochu protáčí... Napoví i chování přehřívání, jestli na místě v koloně/ při jízdě nic nebo jen rychlejší jízda po rovině nebo furt..

 

bery*
hodnocení

0x

Určitě je ta vrtulka hliníková?

Mě u favorita a později i u feldy 1,6ky praskla a protáčela se plastová ... Po kavitaci ani stopy, prostě malá prasklinka a evidentně při vyšších otáčkách se začala protáčet.

Ve městě a při nižších otáčkách nebylo nic poznat, ale na dálnici vždycky po pár minutách přestalo topit topení a vylítala voda, než jsem na to přišel. Dokonce se mi nakonec i zplácla/vcucla/implodovala expanzka :) a vedle ní LPG reduktor obalenej sněhem :)

Vrtulka je z litiny

sbazar.cz/...

auto.bazos.cz/...

Jen VW motory mají tu plastovou (AEE 1.6MPi a AEF 1.9D)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma termostat felicia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]