Nejste přihlášen/a.
Kdyz selzou brzdy tak
1) bud nemas cas nic udelat a v tom pripade muzes leda tak stihnout hodit nejakou nadavku
2) nebo cas mas a pak
- podrad na co nejnizsi stupen, ale zase tak, aby se motor nepretocil nad limitni otacky
- zatahni rucni brzdu
- stale pumpuj nozni brzdu
- naplanuj si, kam to posles
- priprav se na naraz
- pokud jsou u silnice svodidla, lze brzdit o ne
- zapni vystrazna svetla, pokud je cas i na to
Motor bych nevypinal, protoze prijdes o posilovac rizeni a i o posilovac brzd, pokud je stale sance, ze alspon trochu brzdy brzdi.
"Motor bych nevypinal, protoze prijdes o posilovac rizeni..."
Nepřijdeš - posilovač funguje, pokud se točí motor a vytváří podtlak v sání. A je jedno, jestli se točí díky zapnutému zapalvání, nebo s ním točí kola přes převodovku. Samozřejmě musí být zařazená rychlost.
Ale souhlasím, že je vypínání motoru zbytečné.
Magdone.
Mas pravdu. Ja sem v te chvili myslel spis na pumpu ABS a blbe jsem to napsal, ale je pravda, ze v takovou chvili je to asi to posledni.
Chlapi, platí to i pro elektrický posilovač? Tomu je přece nějaký podtlak v sání zcela fuk, ne?
ajvn, to je, ale motor neběží a tudíž neběží alternátor. Bez altíku se k vůli řj podtlak nezapíná. Tak je to kupříkladu na Fabii III. Zbytečně by vybíjel baterku, takže motor ve vypnutém stavu nepovolí aktivaci podtlaku. Ani ohřev zadního skla nepůjde na některých vozech (ze stejného důvodu).
gumidek - tak nějak jsem si to myslel, takže kolegové nahoře neměli pravdu v tom, že při vypnutém motoru nepřijde o posilovač. Dík
ajvn, on ten motor altíkem sice točí při vypnutém zapalování, ale díky vypnutému zapalování jsou vypnuté jednotky a buzení altu, takže jen při podtlakovém posilovači (vakuové pumpě od rozvodů) nebo podtlaku přímo ze sání, lze ovládat snadno pedál brzdy i když je motor vypnutý, ale kola motorem točí.
To se víc objevují scény, kdy auto při pokusu o únik naráží do kde čeho, nakonec rozrazí policejní zátaras z aut postavených napříč přes silnici a nemá při tom ani rozbité reflektory.
Ak sa to stane na rovine, trecie sily a odpor vzduchu postupne auto zastavia, aj ked by malo zaradeny neutral.
Dole kopcom zalezi na jeho sklone, tzv brzdenie motorom rychlost obmedzi. V Rakusku a Taliansku su na dialnici pre kamiony s prehriatymi brdami take nudzove cesticky bokom, vysypane strkom a v malom protisvahu.
Horší je to u aut s automatickou převodovkou, u nichž často motorem ani brzdit nelze. Zařadit parkovací polohu řadící páky nemá smysl, jediné, co by to udělalo by bylo hlasité "chřup" jak by se ustřihl čudlík v převodovce. Takže zbývá ruční brzda (pokud je to ještě klasická a je funkční), brždění bokem o svodidlo a pro věřící modlitba .
Ani kolik by se naustrihl. Pouze by byl slyset zvuk jako od rehtacky.
Parkovaci zapadky jsou konstruovane tak, aby v zadnem pripade nezapadli pri rychlosti nad 5km/h a zaroven aby s naprostou jistotou bezpecne zaklapli pri rychlosti pod 3km/h.
Namahani pak je napocitano mimo jine prave na onech 5km/h a zadny bezpecnostni strizny prvek zapadky neobsahuji.
Ve vymakanějších filmech mají i poškozenou převodovku, takže tam nejde nic zařadit (nevím teda, jak se dotyčný rozjel ). Motor vypínat nemusíš, protože u aut se vstřikováním vlastně vypnutý je, jakmile dáš nohu z plynu (přestane tam jít palivo). Takže si to klidně můžeš zkusit, když tam máš pětku, tak to moc motorem nebrzdí. Musel bys včas, než se to rozjede moc, řadit směrem dolů, ale pokud nepřeřadíš včas a rychle, tak už tam pak žádnou rychlost nedáš.
S náklaďákem se takhle jezdí, i když je vše v pořádku, protože kdyby sis z kopce vyhodil rychlost (nebo nechal nějakou vyšší) a přibržďoval brzdama, tak je otázka času, než si vyfoukáš vzduch z brzd a přestane to brzdit.
S osobním autem by se tak mělo jezdit taky, protože brzdy se můžou po delší době ohřát a pak "vadnou".
U starých aut s karburátorem tam nějaké palivo šlo i při volnoběhu, takže to brzdilo motorem hůř.
U osobaku tam rychlost das, protoze mas synchrony. Ve chvili kdy rozpojis spojku a vyradis, je jedno, jak rychle se toci motor nebo jak rychle auto jede. Synchronizace odpojene casti prevodovky s neodpojeou probehne tak jako tak.
To same plati pro moderni nakladaky s manuali prevodovkou, ktere synchrony taktez maji.
Ovsem u starych nakladaku nebo u modernich s robotickymi prevodovkami, toto problem jiz skutecne je, jelikoz ani jedny synchrony nemaji. Synchronizace pri podrazovani se deje pomoci motoru (drive nohou, dnes samozrejme automaticky) a pokud jiz motor neni schopen se vytocit do dostatecne vysokych otacek, aby se synchronizovali otacky kol, ktere chceme zaradit, pak je to skutecne v pytli.
U toho náklaďáku nejde ani tak o vyfoukání vzduchu ale o to, že bys třecí brzdy za chvíli odrovnal, přehřejou se, začne od nich dým a přestanou brzdit. Náklaďák musí mít zařazeno, aby bylo možné brzdit motorem jak pasivně (zařazeným stupněm), tak aktivně motorovou brzdou, která uzavírá výfuk. Pud sebezáchovy nedovolí řidiči náklaďáku mít vyřazen neutrál, ani náhodou.
U náklaďáku s neporouchanou brzdovou soustavou musí kompresor být schopen dodávat dostatečné množství vzduchu i na volnoběh.
Ruply mi brzdy při brždění - koroze trubky. Auto okamžitě zrychlilo a ihned jsem napálil do auta přede mnou. Pokud jede něco před vámi nemáte šanci vůbec zareagovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.