Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie s klimou ventilátor topení funguje jen na 4ku

Od: pavelgrulich odpovědí: 14 změna:

Dobrý den,

Dneska mi zničehonic přestal fungovat ventilátor topení, funguje jen na čtyřku, tedy na plný výkon. Na internetu jsem se dočetl, že by to měl být předřadný odpor, ale z toho moc moudrý nejsem. Navíc verze topení s klimatizací je prý zapojená jinak, protože ji nevyráběla přímo Škoda, ale jiná firma.

Pojistka č.3 na 25A je vpohodě, nic dalšího jsem ale nenašel, co by s tím mohlo souviset.

Budu rád za jakoukoliv radu, protože se blíží tepla a chtěl bych to mít rychle zase funkční

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Toto je typická závada při přerušení předřadného odporu... Na 99% to je ono...

 

hodnocení

2x

Vyměňte předřadné odpory. Felda s klimou je má akorát trochu jinde a kabely k nim jsou delší. Čidlo bývá stejné.

Verze klimy znám pouze dvě. Jedno má ventilátor shora a druhé italské má větrák pod motorkem přdního stěrače (takový obří šnek).

Jakou verzi máš?

Felicie s klimou ventilátor topení funguje jen na 4ku
Felicie s klimou ventilátor topení funguje jen na 4ku #2
pavelgrulich
hodnocení

Mám tu první, k tomu odporu jsem se dostal, normálně vycvaknul. Je celý takový narezlý, takže i kdyby to nebylo ono, tak to stojí za výměnu. Ten větrák přestal fungovat tak jako postupně, asi v rozsahu 10 vteřin, kdy přestal foukat hodně, ale jen trochu, a pak přestal úplně.

Felicie s klimou ventilátor topení funguje jen na 4ku #3

Uvnitř čumíč v odporech na bimetalový kontakt. Vezmi smirkový papír, přelož, aby jsi měl smirek po obou stranách a několikrát ošoupej mezi kontakty bimetalu a očisti. Dej zpět.

Pokud to pojede, tak je to ono a vyměň.

Ale jak vidím, tak to tím na 99,99999999999999999999999999999% bude :-D

pavelgrulich
hodnocení

Dobře, zkusím. On ten kontakt na sebe nedolýhá, je tam asi 0,5mm mezera mezi nima.

Asi se přehřál a jak je zhnilý, tak se nevrací zpět.

Je to vratná tepelná pojistka s bimetalem.

...

Pokud přes odpory přestává proudit vzduch (chladí se v tunelu ventilace) a pokud je tunel přicpaný listím nebo ucpaným kabinovým filtrem, tak se odpory přehřívají a aby neshořely, tak ej tam ten vratný kontakt.

 

hodnocení

2x

Zde jsou odpory u klimy

Felicie s klimou ventilátor topení funguje jen na 4ku #4

 

hodnocení

0x
avatar dabel

koukni do motoeu k ventilátoru z jednoho nebo druhyho boku najdeš předřadnej odpor počítám bude spálená tepelná pojistka

nebo di po kabelu od ventilátoru a určitě k němu dojdeš

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Doplním hiawata@ Změňte typ Felicie (vlevo nahoře) a můžete si vybrat náhrádní odpor k ventilátoru...je jich tam hodně...od různých výrobců

 

pavelgrulich
hodnocení

Děkuji, odpor jsem našel, jsou tam dva plíšky, co vypadají jako by se měly dotýkat, ale nedotýkají se a pružinka, co je pod nima, tak je volná. Takže hádám že to je ono. Nový jsem objednal, zítra namontuju, uvidím.

 

hodnocení

0x
avatar amper

Tak jdu se svojí troškou do mlýna. U mě se to projevovalo úplně stejně. Jen s tím rozdílem že běžel nejen na čtyřku, ale i na trojku. Závada pak nebyla elektrická, ale ryze mechanická. Motor ventilátoru má kluzná ložiska, namazaná na věčné časy. Ovšem to neznamená, že mazivo vydrží věčně . Vyschlo, slepilo ložiska s hřídelí rotoru do jednoho kusu, ty se vytrhly z uložení. Rotor se pak točil i s přilepenými ložisky, ložiska postupně vydřely uložení v plášti motoru tak, že rotor začal brousit permanentní magnety statoru a čím větší byla styčná plocha, tím větší byl mechanický odpor, takže to chodilo jen na tu trojku a čtyřku. Po elektrické stránce to vydrželo. Oprava byla taková, že jsem sundal ložiska z hřídele, umyl, znova namazal, rotor obalil papírem, aby byl uprostřed mezi magnety takhle to smontoval a ložiska zalepil do pláště. Po vytvrzení jsem to znovu rozebral a odstranil papír z rotoru. Běhá to dodnes, pokud tedy to, že tchán najel za dva roky 600 km lze nazvat provozem *smich*.

pavelgrulich
hodnocení

No já doufám, že to je fakt ten odpor, protože už jsem do toho auta navalil tolik peněz a úsilí, že se mi fakt nechce drbat se s něčím větším :D

 

pavelgrulich
hodnocení

Tak opravdu to byl ten odpor. Koupil jsem nový a rozběhlo se to. Mockrát děkuju všem za pomoc

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]