Nejste přihlášen/a.
Mám Peugeot Partner vybavený tímto ekokurvítkem (start/stop), už několikrát jsem pomáhal nastartovat vybité auto, přičemž jsem záporný kabel zapojoval na čudl, který to auto má nad levým podběhem - ono se na ten záporný pól na akumulátoru ani nedá normálně dostat.
Na svém = dárcovském autě na plus a na minus póly AKB u druhého plus na plus a minus na kostru,-třeba na držák pro zvedání motoru...
Mikihans-a důvod proč by se nemělo na -pól AKB?Z Vašeho příspěvku toto vidím,slyším POPRVÉ!Tedy na "darcovském autě!
No tak v manuálu ke všem autům co mám je pomocné startování psáno jak jsem psal výše.+ pól na + pól,- pól na kostru (ukostření , na blok motoru na převodovku...)Toto asi jak píšete mají auta s kurvítky a start stopem?
Jste zase jeden .. co nechápe čtené?Asi jo přečtěte si JE3T2 jednou co jsem prvně psal! Jinak jestliže dám - kostraa kostra-nec se neděje jestliže dám -pól na kostra nioc se nedějei u kurvítek. A nereagujte již když nemáte n´k tématu nic jen rejete! Děkuji!
jj, u aut s inteligentním kurvítkem resp. s měřením stavu baterky tu elektroniku neobcházet ale připojit až za ní. Tj. od batreky to je pól, měřicí elektornika a kostřící bod, tak připojit na kostřící bod. Stejně tak tam připojovat nabíječku.
U startovaného auta kostru na blok motoru a připojovat jako poslední (jiskra daleko od baterky (= neřachne vodík v baterce) a rozdíl napětí vybitá - nabitá baterka díky (malému ale stačí) odporu vedení od bloku k baterce)
Mezi připojovacím bodem a mínus pólem žádná elektronika není. Jen případný přechoďák. Jediný důvod, proč používat připojovací bod místo pólu, je dostupnost pólu kvůli zástavbě, jinak to je jedno.
U auta, které startujeme, by bylo samozřejmě nejvhodnější dát kostru přímo na motor, ale tam bývá pravá a dobrá kostra často taky dost skryta, takže připojovací bod je OK.
@mikihans: I kdyby tam byl, jak ty říkáš bočník, tak ten není mezi, ale vedle. A je mu zcela fuk (jako celé elektronice auta), jestli to připojíš na baterku nebo na kostřící bod.
Hlavně se to nepokoušejte nastartovat čínskejma kabelama za tři stovky, co mají místo svorek parodii z tenkých výlisků. Musí to být pořádné ocelové svařovací kleště s měděnou stykací plochou..
Jenom připomenu starou známou věc,poslední svorku připojovat a první odpojovat daleko od baterky,aby nevybuchla.
Jen na závěr.
Po připojení mezi oběma bateriemi,auto "dárce" musí být nastartováno.Samotné baterie by se propojovat neměly.Po připojení pět ž deset minut počkáme,až se baterie trošku nabije.Startujeme pak vlastní baterií.Pokud je baterie mého auta vadná,proud ke startování nedá,nesmí se využívat proud z dárcova alternátoru.Protože odběr startéru je až 400 A,mohl by se tímto doslova zkratem alternátor zničit,
JABRAKA
To jsou teda zase cinty...
Auto dárce samozřejmě nastartováno být nemusí, pokud má prostě dobrou a silnou baterku, byť nepopírám, že je to vhodnější.
Není důvod nepropojovat samotné baterie, samozřejmě je potřeba hlídat, jestli tam někde není zkrat (a kabely se nehřejí), ale to je stejné, ať se to připojí kdekoli.
Alternátor se samozřejmě nezničí a jeho příspěvek ke startu může být znát.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.