Nejste přihlášen/a.
Dost velký...
Hodně záleží i na průběhu momentu, s tim souvisí pružnost motoru...
Ten 1,2 FIRE co ti předhazuju má verze 44 kW 102 Nm při 2500 a novější 51 kW 102 Nm při 3000 otáčkách.. (V Puntu je verze s 56 kW)
Dobrá je Panda 100 HP - tam je motor 1,4/ 74 kW a s tim prdítkem do hezky cvičí, prakticky motokára
Musel bys porovnat celý graf průběhu.. 51 kW má maximum 102 Nm při 3000, při 2500 může mít třeba jen o malinko míň např. 100, vzhledem k výkonu má Mk lepší ve vyšších otáčkách, takže půjde líp za plynem když to vytočíš..
44 kW má maximum při 102 2500, při 3000 může mít zase třeba jen o malinko míň např. 100Nm, ve vysokých otáčkách (nad 5000) to táhne míň, proto jen 44 kW...
V každým případě to je jednoduchý blbovzdorný motor bez kurvítek a na 44 kW jede opravdu pěkně, dobře táhne i v nízkých otáčkách - vyloženě příjemný motůrek... Do města to stačí víc než bohatě a lepších aut do města než Panda moc neni - si to někde projeď.. Neni to auto na předjíždění na okreskách. Na dálnici to ujde, trvale 130 to dává v pohodě..
A já mám jiný dotaz, proč pořád řešíš jenom rozjezdy. Jak správně píše Asd1, je třeba řešit celý průběh a nejenom jeho část. Pak taky záleží na převodu(převodovce), hmotnosti auta a jejím rozmístění, náhodu na přední / zadní / obě nápravy a dalším. Ale opatrně můžu říct, že 23 Nm a 10 kW udělá rozdíl.
Na vyzkoušených příkladech z praxe, kdy jsem se o tohle taky zajímal, můžu uvést, že lehce upravený favorit (odhadem kolem 60 kW a 110 Nm, nikdy nezměřeno) na semaforech na pohodu předjížděl skoro kohokoliv včetně tenkrát nových octavií 1,8 turbo (série 110 kW , 210 Nm) nebo TDI. Ať se dělo cokoliv včetně prohození řidičů favorit-octavia 1,8, favorit byl na tom kousku od semaforu k semaforu, sprintu 0-60, vždycky rychlejší. Za jízdy to bylo samozřejmě přesně opačně.
Později srovnávání felicií 1,3 a 1,6, obě série. Dodnes si neumím vysvětlit, proč byla 1,3 rychlejší ve všech situacích, kdy jela sprint (v uvozovkách) s 1,6, zatímco při normální jízdě to bylo jak nebe a dudy. Oficiálně to mělo být jinak, tenkrát to šlo a znovu to už s pětadvacet let starými ojetinami nejde. Kde v kopci na pětku 1,6 ještě znatelně zrychlovala, 1,3 sotva udržela rychlost. Ale při testu zrychlování, komu to jede víc, byla 1,3 vždycky vpředu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.