Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Točivý moment

Od: jirka222 odpovědí: 4 změna:
Ahoj, psal jsem tu už jeden dotaz, rád bych ještě dostal vysvetleni v točivým momentu. Pokud byste srovnávali točivý moment 95 vs 118 nm při zrychlovani je těch cca 20 nm velký rozdíl? Pokud jde stále o rozdíl 50 kW a 60 kW.
Díky za trpělivost :)

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Dost velký...

Hodně záleží i na průběhu momentu, s tim souvisí pružnost motoru...

Ten 1,2 FIRE co ti předhazuju má verze 44 kW 102 Nm při 2500 a novější 51 kW 102 Nm při 3000 otáčkách.. (V Puntu je verze s 56 kW)

Dobrá je Panda 100 HP - tam je motor 1,4/ 74 kW a s tim prdítkem do hezky cvičí, prakticky motokára ;)

jirka222
hodnocení

Tedy ten 44kw bude sviznejsi při rozjezdu? Než 51kw
asd1

Musel bys porovnat celý graf průběhu.. 51 kW má maximum 102 Nm při 3000, při 2500 může mít třeba jen o malinko míň např. 100, vzhledem k výkonu má Mk lepší ve vyšších otáčkách, takže půjde líp za plynem když to vytočíš..

44 kW má maximum při 102 2500, při 3000 může mít zase třeba jen o malinko míň např. 100Nm, ve vysokých otáčkách (nad 5000) to táhne míň, proto jen 44 kW...

V každým případě to je jednoduchý blbovzdorný motor bez kurvítek a na 44 kW jede opravdu pěkně, dobře táhne i v nízkých otáčkách - vyloženě příjemný motůrek... Do města to stačí víc než bohatě a lepších aut do města než Panda moc neni - si to někde projeď.. Neni to auto na předjíždění na okreskách. Na dálnici to ujde, trvale 130 to dává v pohodě..

 

feka
hodnocení

0x

A já mám jiný dotaz, proč pořád řešíš jenom rozjezdy. Jak správně píše Asd1, je třeba řešit celý průběh a nejenom jeho část. Pak taky záleží na převodu(převodovce), hmotnosti auta a jejím rozmístění, náhodu na přední / zadní / obě nápravy a dalším. Ale opatrně můžu říct, že 23 Nm a 10 kW udělá rozdíl.

Na vyzkoušených příkladech z praxe, kdy jsem se o tohle taky zajímal, můžu uvést, že lehce upravený favorit (odhadem kolem 60 kW a 110 Nm, nikdy nezměřeno) na semaforech na pohodu předjížděl skoro kohokoliv včetně tenkrát nových octavií 1,8 turbo (série 110 kW , 210 Nm) nebo TDI. Ať se dělo cokoliv včetně prohození řidičů favorit-octavia 1,8, favorit byl na tom kousku od semaforu k semaforu, sprintu 0-60, vždycky rychlejší. Za jízdy to bylo samozřejmě přesně opačně.

Později srovnávání felicií 1,3 a 1,6, obě série. Dodnes si neumím vysvětlit, proč byla 1,3 rychlejší ve všech situacích, kdy jela sprint (v uvozovkách) s 1,6, zatímco při normální jízdě to bylo jak nebe a dudy. Oficiálně to mělo být jinak, tenkrát to šlo a znovu to už s pětadvacet let starými ojetinami nejde. Kde v kopci na pětku 1,6 ještě znatelně zrychlovala, 1,3 sotva udržela rychlost. Ale při testu zrychlování, komu to jede víc, byla 1,3 vždycky vpředu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]