Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobijeni dava vice voltu,co s tim?

Od: luko89 odpovědí: 13 změna:
Dobry den,dnes jsem zjistil ze u auta ktere jsem si pred dvema dny koupil mi alternator dava vic stavy nez by mel a to skoro 16V primo na batt.
Jestli se nepletu tak by mel byt problem pouze v alternatoru,tudiz ho opravit nebo vymenit a pak cekat co dal tomu rekne baterka..jestli se vzpamatuje a kdyz ne tak dat novou..?
A asi s tim co nejmin jezdit ze?
Jedna se o peugeota 207sw 1,6 16V rok 2008

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Vyměnit regulátor dobíjení (přímo v alternátoru), pokud auto startuje, tak "baterku" zatím neřešit. Nic jí není.

PS: Neměří ti blbě měřák?;)


doplněno 02.05.21 17:06:

@luko89: Čím dřív vyměníš, tím líp. Také je ještě tak 5% pravděpodobnost, že to nebude regulátor, ale závada přímo v alternátoru. Ale ta pravděpodobnost je opravdu mizivá.

luko89
hodnocení

Nn merak je 100% v poradku,jeste jsem ho zkousel pac jsem sam neveril,a tak myslite ze s tim muzu jezdit nez to vymenim? Nerikam ze to bude trvat pul roku,dneska nebo zitra pujde ven a zacnu ho resit,ale jeste nez ho vyhodim tak si potrebuju nekam dojet,na druhou stranu jsem to privezl z dalky a jestli uz predtim to dobijelo moc coz nevim tak zatim je jinak vse ok

Než to začneš rozebírat, tak se ujisti ještě jinak, že jsi měřil zaručeně správně.
Změř napětí ještě jednou analogovým voltmetrem. Vzhledem k napěťovým špičkám, které lezou z alternátoru, nemusí digitální měřák měřit přesně.
Při tak vysokém napětí by docházelo k plynování a zahřátí akumulátoru. Bylo tomu tak?

hlada, blbost, ale když vypne motor a ihned bude na aku měřit, tak to vyjde na stejno. Kdo dnes má analogový měřák, který funguje správně.

Je jedno, jak to udělá, chci jen připomenout, že obyčejný digitální voltmetr může měřit špatně.

asd1

Satam - těch 5% mimo regulátor myslíš například co?

5% třeba mezizávitový zkrat nebo usměrňovací můstek s prdlou nějakou diodou.

asd1

Prošlehlá dioda zvýší napětí na 16V jak?

a mezizávitový zkrat taky? Aby to regulátor neukočíroval?

Kratší vinutí = větší proud = menší odpor. *poctar*

Vinutí a diody jsou v pořádku, regulátor reguluje. Tipuju, že z 90% měří špatně. Zbývajících 10% bych rozdělil na 9% špatný kontakt mezi regulátorem a alternátorem a 1% na vadu regulátoru.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Zjištění stavu dobíjení je jen laické.Není důležité napětí,které alternátor dává do sítě,ale dobíjecí proud.Když má baterie ve stavu nabitém skoro 15 V,je jasné že vstup 16 V je akorát.Musí se měřit především proud,na nějž je regulátor alternátoru nastaven.Vybitá baterie potřebuje regulaci ,tedy budicí proud tak,aby do baterie tekl proud aspoň 4 A (při 40 AH baterce.)

JABRAKA

luko89
hodnocení

Treba u scenika kam jsem daval fungl novy altik,zadny repas,mi dava 14,4V

JABRAKA: Mateš tazatele a dáváš mylné informace. Je to právě naopak. Pro kontrolu alternátoru je rozhodující napětí palubní sítě. To musí být při nabitém akumulátoru a 3000 ot. 13,5 - 14,5 V. Při zapnutých dálkových světlech se naměřená hodnota nesmí lišit o víc než 0,4 V. Nabíjecí proud se nekontroluje ani nenastavuje. Pro alternátor nepředstavuje významnou zátěž.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]