Nejste přihlášen/a.
Vyměnit regulátor dobíjení (přímo v alternátoru), pokud auto startuje, tak "baterku" zatím neřešit. Nic jí není.
PS: Neměří ti blbě měřák?
@luko89: Čím dřív vyměníš, tím líp. Také je ještě tak 5% pravděpodobnost, že to nebude regulátor, ale závada přímo v alternátoru. Ale ta pravděpodobnost je opravdu mizivá.
Než to začneš rozebírat, tak se ujisti ještě jinak, že jsi měřil zaručeně správně.
Změř napětí ještě jednou analogovým voltmetrem. Vzhledem k napěťovým špičkám, které lezou z alternátoru, nemusí digitální měřák měřit přesně.
Při tak vysokém napětí by docházelo k plynování a zahřátí akumulátoru. Bylo tomu tak?
hlada, blbost, ale když vypne motor a ihned bude na aku měřit, tak to vyjde na stejno. Kdo dnes má analogový měřák, který funguje správně.
Prošlehlá dioda zvýší napětí na 16V jak?
a mezizávitový zkrat taky? Aby to regulátor neukočíroval?
Zjištění stavu dobíjení je jen laické.Není důležité napětí,které alternátor dává do sítě,ale dobíjecí proud.Když má baterie ve stavu nabitém skoro 15 V,je jasné že vstup 16 V je akorát.Musí se měřit především proud,na nějž je regulátor alternátoru nastaven.Vybitá baterie potřebuje regulaci ,tedy budicí proud tak,aby do baterie tekl proud aspoň 4 A (při 40 AH baterce.)
JABRAKA
JABRAKA: Mateš tazatele a dáváš mylné informace. Je to právě naopak. Pro kontrolu alternátoru je rozhodující napětí palubní sítě. To musí být při nabitém akumulátoru a 3000 ot. 13,5 - 14,5 V. Při zapnutých dálkových světlech se naměřená hodnota nesmí lišit o víc než 0,4 V. Nabíjecí proud se nekontroluje ani nenastavuje. Pro alternátor nepředstavuje významnou zátěž.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.