Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kruhový objezd

Od: davi08 odpovědí: 51 změna:
Dobrý den, jsem řidič začátečník, dlouho jsem nejezdil, a už vůbec ne do Plzně, tak bych si potřeboval oživit jak je to s kruhovým objezdem na začátku Plzně na Borech.
Přikládám nějaký obrázek pro představu:D
Já jsem žluté auto, které vjede na kruhový objezd, vyjíždím až druhým výjezdem směr SOU Stavební, tudíž se zařadím do prostředního pruhu. To chápu. Ale když z mé pravé strany přijíždí modré a červené auto, tak trochu tápu jak je to s předností...červené auto se pomyslně zařadí za mě, to je v pohodě, ale už si křížím cestu s modrým autem jedoucím v pravém pruhu. Otázka tedy zní: jedou-li auta v pravém pruhu a já jim křížím cestu, musím je nechat projet i za cenu toho že si celý kruhový objezd objedu ještě jednou, nebo mi dávají přednost právě oni. Děkuji za případné odpovědi a rady.

Kruhový objezd
Kruhový objezd #2

51 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Pro některé řidiče je podobný kruhák opravdu problém...

mapy.cz/...

Při vjíždění na kruhák musíte dát přednost, ale jen tomu, který jede v pruhu, do kterého vjíždíte. Pokud jede v jiném pruhu, a kdokoliv chce přejet z pruhu do pruhu nesmí ohrozizit toho, do kterého pruhu najíždí.

Je to jízda v pruzích.

Domnívám se, že ve videu v první situaci to je špatně, páč když žluté vozidlo pojede stále ve vnitřním pruhu, nemůže dojít ke kolizi. Když ale chce přejet z pruhu do pruhu, nesmí žluté ohrozit červené, jak je to správně popsané ve druhém případě.

VŽDY se ale bude posuzovat kokrétní situace, v konkrétním místě a času.

asd1

Je tam sice jízda v pruhích,a le taky tam je přednost všemu co jede po hlavní, takže pokud tam nějaký pako pojede po kruháči přes šrafování rovnou do toho připojováku a tam se srazí, tak viník bude ten co najížděl z vedlejěí a nedal přednost vozidlu na hlavní. Je to místo kde on nemění pruh a jízda v pruzích se neuplatní...