Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrola kol pro zapsání

Od: baz odpovědí: 11 změna:
Musím na STK pokud chci jiná kola? Už je mam namontovane. Jak to kontrolují? Sundáním nebo se mrknou pod auto? Díky

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirib
hodnocení

4x
Namontované je není nutné mít,hlavně aby jsi měl typový list(prohlášení výrobce auta o možném použití těchto kol na tomto vozidlu)...
Na auto je nesmíš dát,dokud nebudou zapsány...
jurajjuraj*

na STK MUSI byt kola na aute

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Postup je zcela opačný. Napřed si seženete typový list výrobce auta ze kterého je patrné, ža tam ta kola mohou být, potom zajdete (třeba pěšky, auto nikdo nebude chtít vidět) na příslušný úřad, kde Vám tuto alternativu zapíší do technického průkazu a teprve pak kola můžete namontovat.


doplněno 28.04.21 10:41:

Jen dodám, že pokud přijedete na STK s koly nezapsanými v TP, nebudou se s Vámi vůbec bavit a obratem Vás vyhodí.

jurajjuraj*

radis a doplnujes spatne, s autem a na nem namontovanyma kolama podle typoveho listu tam prijet MUSIS

Jen takový postřeh- proč s koly na STK když mám typový list a na úřadu je zapsali do ORV-TP?

jurajjuraj - Že mám kola zapsaná v papírech ještě neznamená, že je fyzicky vlastním. Co bych asi tak na STK předváděl?

 

jurajjuraj*
hodnocení

2x

pokud chces jine kola tak musis mit k nim typovy list s tim ze sedi na dany typ auta, kola pak hodis na auto a zajedes na technickou kde ti technik "typu K" potvrdi razitkem typovy list a ze vse sedi, s orazitkovanym typovym listem si zajdes na dopravku kde ti to za padesat dopisou do velkeho technicaku

letos sem to absolvoval uz nekolikrat a postup porad stejny

 

xenofob
hodnocení

1x

každý kdo viděl typový list musí vědet že má kolonku pro vyjádření technika typu K, včetně příloh, obsahujících podmínky schválení kol...typové schválení kol je zpravidla prováděno v německu , jde o dodatečně schvalovaná kol nezávisle na výrobci vozidla, pro některé rozměry a zálisy je nutné provést sportovní úpravy podvozku, například vyměnit plastové podkolí případně montovat kola jen na model vozidla se uvedeným průměrem brzdových kotoučů atd...těch podmínek je tam ( v příloze schvalovacího rozhodnutí) vždy cca 15-20...příloha musí být v českém jazyce , nevím jak by si poradil technik na STK s technickou němčinou...čeští podejci ty přílohy vydávají k českému typovému listu v češtině, "typové listy" kupované na aukru nebo stahované z různých webů neobsahují potvrzení registrovaného prodejce a proto jde vždy o padělky.

podrobné vysvětloení je na webu ministertsva dopavy

ještě doplŇuji že v české legisaltivě jsem nenašel ustanovení, které by ukládalo povinnost ČR akceptovat výstupy zahraničních tehcnických zkušeben, například TUV z nemecka nebo jiného státu, jde o komerční subjekty které nejsou českým státem pověřeny k ničemu, proto s nějakým zahrnaičním certifikátem by mělm žadatel nejdříve absolvovastz návštěvu české technické zkušebny, která kola identifikuje , dokumentaci posoudí a vystaví k tomu nějaký protokol

 

michaellata
hodnocení

0x

Dobrý den. Mám podobný problém. Na Golf IV byly při převozu ze zahraničí napsány nesmyslně zimáky R14 s výškou pneu 80 do českého TP jako jediná alternativa. Máme kola - originál na Golfy - originál lité disky R15. ALe nejsou nové, jsou starší a nejsou k nim žádné papíry. Jak zlegalizovat jejich používání? Přeci sakre nebudu jezdit na zimácích R14 s výškou pneu 80? Poraďte prosím postup. Přeci mají v autorizovaných servisech nebo možná i na STK přístup do databází vozidel a ví, jaké alternativy výrobce na daný typ vozidla schvaluje za alternativy ráfků a kol. Podotýkám, že ty ráfky a kola co máme jsou nejběžněkší na Golfy IV ale podle stávajícího TP je to ilegální. MOc moc děkuji za radu jak tuto situaci vyřešit. Michael Lata, Česká Třebová.

asd1

Nejlíp opsat z německýho techničáku - ten respektovat musí... Pokud to už je na českých značkách, tak D techničák je na odboru dopravy (pokud ho už aktivně neskartovali *smich* Pokud ten už není tak sehnat ke kolům typový list...

Tyhle věci je při dovozu nutné ohlídat, dost úředníků jsou lemplové a když při přepisování údajů naseká chyby a zjistí se to po delší době tak je to průšvih. A úředník za chybu prakticky žádnou odpovědnost nemá *zed* Nejsou to jen alternativní kola, ale i jestli tam je ABS, ESP, počet bagů... Chyby klidně naseká i technik při dovozové technické, dopravka napíše do CZ techničáku... A pak za dva roky na další technické vyskočí že auto nesedí s techničákem *ua*

 

xenofob
hodnocení

0x

Je nutné oslovit zástupce výrobce, to je společnost porsche čr, radlická praha a ZAPLATIT si vyjádření, co je pro daný golf schváleno. Na základě výrobce vyjádření lze rozměry doplnit do TP.

...komerční firmy, které si v zahraničí vyběhají pověření, že jako jediní zastupují v ČR výrobce a jako jediní se přihlásí do databáze, kde jsou informace, s jakými tehchickými údaji a parametry bylo auto schváleno si nenechají ujít možnost účtovat si 2500,- Kč za cár papíru kde potvrdí možnost montovat další 3 rozměry pneumatik...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]