Dobrý den Chci se zeptat jestli jde demontovat filtr pevnych částic u skoda octavia 2 1.9 tdi 77kw kód motoru BLS. Rok výroby 2008. Popripade co na to technická? Děkuji za odpověď
Demontovat jde o tom žádná Jen důsledky si ponese majitel...Na STK budeš kupovat jiný neboť vozidlo je schváleno s filtrem DPF a bez něj není povoleno k provozu na pozemních komunikacích
Demontovat lze. Potom ho můžete nechat vyčistit a namontovat zpět, nebo rovnou namontovat nový. Jinak vás už na ME pravděpodobně vyhodí kvůli kouřivosti.
Navíc už má policie nakoupené mobilní testovací stanice a když tě chytí s vymontovaným filtrem, jsou za to pěkně mastné pokuty. To že na silnicích nejsou zatím vidět je sice pravda ale s přibývajícími teplými dny bych na to nesázel. Měl jsem v okolí jednu stanici měření emisí kde chybějící dpf nebyl problém ale jak stát přitvrzuje, už jsou signály že bude muset být u sondy do výfuku online kamera a pak bude totálně po legraci.
Mezi námi.. Je to hon na čarodějnice. Když vidím lokomotivy, lodě a letadla co z toho jde za emise, tak jsou ty filtry u aut jen zástupný problém aby se jako něco udělalo. Samozřejmě vím, že ty mikro saze unikají do prostředí přímo v ulicích měst na rozdíl od ostatních výše zmíněných dopravních prostředků ale myslím si o tom své. S velkou slávou jsme na dráze natahali trolejové vedení abychom elektrifikovali tratě ale teď o způsobu dopravy rozhoduje kraj a toho zajímá jen cena. Takže nám pod dráty jezdí německé motoráky Arriva jejichž výroba v Německu skončila v roce 1976 kdy ještě nikdo žádné emise neřešil. A spousta našich ještě starších křápů z roku ráz dva.
Tazatel jistě respektuje zákony ČR a tak se pochopitelně ptá na to, jestli starý filtr pevných částic může vymontovat a nahradit novým filtrem. Ano, to je samozřejmě možné a STK s tím nebude mít žádný problém.
Technický stav vozidel se zaměřením na spalovací motory je celkem žalostný. Všichni by chtěli jezdit levně, zpravidla se majitelům vozidel co jezdí na benzín vysmývají jak jezdí zalevno ! Ale nic zpravidla neudělají proto, aby byl spalovací proces u diesela v kondici. Samozřejmě se to netýká všech, ale velké skupiny provozovatelů... DPF není u dieselů ze srandy. Již je i na nových benzínových motorech. U motorů typu Common-rail, PD kde je přímý vstřik do válců dochází k tomu, že výfukové spaliny mají oproti starému dieselu tak jemnou strukturu, že při vdechování se dostávají hluboko do plic. Proto se to používá. Kdo se pohybuje na cestách, tak vidí, že vidět silně nekouřící diesel je celkem zázrakem... J8 osobně jsem proto, ať se kontrola přitvrdí... Ale i tak na TK dělají jenom lidi...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.