Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak sundat zarezle kolo u auta

Od: luboscb odpovědí: 17 změna:
Zdravím potřeboval bych poradit,nejde mi sundat přední kolo u auta,měl sem to i v pneuservisu a ani tam si neporadili,tři kola sundali a to jedno je prostě prirezle,nemáte někdo nějaký fígl co s tím? děkuji

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar libor007
Taky jsem nastříkal wd, trošku povolil šrouby a prudce popojel/zabrzdil. Hned to pustilo.

 

hodnocení

3x
avatar promon

Ano to je velký problém, kolega minule taky nemohl s liťákem hnout, šlo o auto, kde se kola nesundavaly dva roky. Nedokázali s tím hnout ve dvou servisech, jediné, co pomohlo, bylo nastříkat do spáry styku disku a náboje kola sprej Brunox

barvy-laky-tmely.cz/...

nechali to pusobit několik dní (opakovaná aplikace) a pk to šlo srazit dolů hranolem dřeva, ranou zevnitř ven..

Já se takových estrád rád zřeknu, proto pokaždé při výměně kol mažu šrouby grafitovou vazelínou, liťáky jakoukoliv, co mi přijde pod ruku, kdy je nejdůležitější omáznout středovou díru

 

jenda22
hodnocení

3x

Tak to dopadá, když se poslechnou rady mechaniků, že se nemá nic mazat. Po zdárné operaci pak nezapomeňte stříknout voskem na dutiny dosedací plochy i závity šroubů nebo matic kola.

Povolení šroubů asi o 1 mm, stříknutí WD40 a po mírném rozjetí zabrzdit by pomohlo. Sundávat kola stahovákem může dopadnout deformací disku a kolo bude házet.

break

Mechanik max nemaže šrouby nebo štědrý, ale střed se musí vždy očistit a namazat. Nejlíp něčím, co nereaguje s vodou např keramická vazelína.

 

ladis*
hodnocení

1x

Zkusit nejspise jiny pneuservis. Strikat WD40 a cekat, jezdit na povolenych sroubech. Zkusit to ohrat...

Nekdy je to problem, jak dlouho jsi to tam mel, prevence je namazat to vazelinou a pravidelne menit kolo.

Take se mi to stalo, ze plechace prirezly, nastesti jen zadni, a bylo nutne opravdu velke kladivo :) V nejhorsim by se daly rozrezat :))

Ps: Ani WD40 dva dny a jezdeni a smyk na povolenych sroubech totiz nezafungovalo ;-(

luboscb
hodnocení

Měl sem tam ty kola normálně sezónu,byli namazany měděnou vazelínou myslím a stejně to prirezlo

 

jericho
hodnocení

0x

WD40 a gumová palička-kladivo. Jo a nebo když jsem v minulosti měl tenhle problém tak jsem povolil trochu šrouby a trochu to projet

luboscb
hodnocení

WD zkoušeli v pneuservisu,mlátili do toho dřevěnou kladou ze zadu kola a vůbec se to nepohlo

 

mnd®
hodnocení

0x

Fígl na to je - autogen a fréza. Pak jde všechno.Jo a ještě velké kladivo.

To je rada jako z vedení EU... :)

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Dlouhou pákou to jde vždy.

Měl jsem hliníkové disky (příště dát podložky proti "zarůstání"). Zajel jsem do servisu na náklaďáky (Hodonín). Jeden pracovník vzal klíč dlouhý asi 2m a zabral, druhý těžké kladivo a třískl do šroubu. Povoleno. V pneu-servisu na osobáky si neporadili ani s WD-40, ani vibračními udělátky.

 

riva
hodnocení

0x

Používám na to stahovák ložisek uchycený kde se dá a opřený rovněž o co se dá. A když to ani pak nejde a je pěkně napružený, tak do ráfku z druhé strany praštím.

 

 

honzin*
hodnocení

0x
Taky se mi to stalo, první sezónu na sucho. Nové plecháče. Naštěstí palice pomohla. Od této doby co to lehce zašpiním hustou vazelínou PM600, co mám jako cyklista, tak to jde dolu hned. Kola mi zatím neupadli a auto se nerozbilo, tak na měděnou nebo grafitovou nevidím důvod přecházet.

 

praivo*
hodnocení

0x

Zkus skrz díry pro šrouby mezi kolo a kotouč stříknout směs 50 % acetonu a 50 % oleje do aut. převodovky (např. Dexron) nebo jiný penetrační olej, chvíli počkat a pak poklepat kladivem (ideálně pneumatickým) z vnější strany okolo středové díry a náboje. Tohle pak zopakuj ještě aspoň jednou a pak by kolo už mohlo jít shodit úderem zevnitř na ráfek.

 

ludek*
hodnocení

0x
Já to zvládnul pomocí dvou trámků a heveru. Zarezlé kolo povolit a zvednout. Trámky opřít o protilehlá kola, hever mezi ně, a opatrně vytáčet. Funguje to, nemusíš kupovat palici.

... aneb jak si rychle, snadno a v domácích podmínkách rozhodit geometrii podvozku. *smich* Obzvláště auta s víceprvkovým zavěšením budou blahem bez sebe.

Ovšem pokud tuto estrádu provozujete na Praga V3S, nebo Tatra T148 - tak to máte pravdu, tam bych se o geometrii nebál

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]