Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mastné fleky na karoserii

Od: weekendak odpovědí: 11 změna:

Zdravím, pořídil jsem si starší málo jeté auto, jako youngtimera. Je hodně zachovalé, neshnilé, akorát má jednu vadu, respektive dvě. Jednak má dost vyšisovaný lak, prostě zmatnělý. Horší je ale to, že bývalý majitel na tom autě rád neustále něco kutil, takže jsou na obou předních blatnících, částečně kapotě a předních dveřích (jak to chodil startovat), někde výraznější, někde méně výrazné obtisky prstů či dlaní. Prostě taková ta klasická situace, člověk se v tom vrtá, pak nad něčím přemýšlí a rukou, kterou má zamaštěnou od motoru, se opře o karoserii (nevylučuju, že pár jsem jich tam přidal i já). Z laku, který je normálně lesklý, to jde dolů relativně snadno, ale z tohohle zmatnělého to nejde umýt prakticky vůbec. Výhledově plánuju rozleštění, ale ta situace kolem covidu..., zkrátka na to dojde až kdovíkdy a ty ťápoty mě celkem rozčilují, protože auto je jinak po karosářské stránce v nadprůměrném stavu. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli neexistuje nějaká spolehlivá metoda, jak to odstranit. Díky.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
Spolehlivá metoda je umýt ty mastné fleky jarovou vodou nebo benzínem.. Netlačit!A potom až umyjete celé auto šampónem na auta to celé doma rozlestit Tempopastou na staré laky.Dobré je to nanášet houbičkou na nádobí.. Zplihlá je lepší! Ale ne tou drsnější stranou! V návodu je vlhkou houbou nebo hadříkem,ale mě se osvědčilo suchou! Oživil jsem takhle lak na nejednom autě..Rozlestit po zaschnutí to jde nejlíp starým ručníkem.Nedelejte to na prudkém slunci! Jde to pak daleko hůř rozlestit.Pokud je to hodně vyšisované,tak postup opakovat.Pri nanášení fakt netlačit! Jen to rozetřít a pak při leštění přitlačit můžete.. Když dáte větší vrstvu,tak pak to dělá žmolky-ta pasta..Ale toho se nelekejte..Jdou omést nebo zfouknot.Hadr otáčet a obměňovat..bude se špinit zvětralým lakem..to je normální
A taky by určitě všechny zajímalo jakého mazlíčka jste si pořídil?:) Zkuste si ten postup pro začátek vyzkoušet jen na jednom dílu auta.Tzn třeba blatník.A pak uvidíte, že to jde,ale bolí ruce:)

Jo jo, stará osvědčená pasta "Tempo" na staré laky. Je to sice trochu dřina, ale auto je jak nové. Jen se to nesmí opakovat moc často, je to přece jen brusná pasta a lak pomalu ubývá.

weekendak
hodnocení

Díky za tip. Auto je samo o sobě taková relativně nezajímavá plechovka *smich* Renault 19. Nejzajímavější je na něm to, že se pro něj původní majitel vydal na jaře 1990 do Tuzexu a tam za něj "vysolil" skoro 80 tisíc bonů *smich*

Není to nezajímavý youngtimer,naopak.Měl jsem pár starých Rendíků.. např R9 1,4 s 300tkm a původní motor..A pak R11 3dver 1,7 karburátor.. stejný motor pak byl v R19 ale jednobodové vstřikování..Ten 1,7 mě pěkně zlobil..Dokonce chytal pozpátku! Tzn motor se točil obráceně.. Kouřilo se ze sání a sál výfukem..po vychladnutí zase normál.. Bohužel se to nepodařilo odstranit a šel do "kremace":(
R 19 šly do věčných lovišť obvykle na korozi a nebo utahanou zadní nápravu,kde praskla torzní tyč..Jinak motory celkem nezmaři.. Možná taky elektrika,ale to bylo tím, že v době jejich slávy v Čechách měl málokterý servis diagnostiku a tak se měnilo páté přes deváté a problém mohl být v "ptákovině" ..

"Kouřilo se ze sání a sál výfukem."

Ale no tak! Ještě napište, že nasával výfukem benzínové splodiny a ze sání vytékal benzín.

Obráceně se při špatném seřízení předstihu dokáže točit dvoutakt ("Velorex" toho dokonce využíval místo zpátečky), u čtyřtaktu je to nesmysl. Ten Vám nejvýš dokáže jednorázově kopnout zpátky při starování (a přerazit ruku při startování klikou ;)), točit se rozhodně nemůže.

weekendak
hodnocení

Tak tohle je ta stará karburátorová 1.4, co má "utahaných" 60 koní, ale zase tam relativně nic není, co by se mohlo pokazit. Tu 1.7 měl tady u nás ve městě jeden pán Chamade, od nova, od roku 1994, taky jako nová vypadala, protože na ní měl najeto sotva 40 tisíc. Jenže už mu bylo 90, doktor mu zakázal řídit, takže nikomu nic neřekl a šoupnul to do šrotu. Prej dneska chtějí všichni novou oktávku, tak kdo by chtěl pětadvacet let starý auto.

 

xenofob
hodnocení

1x

od velvany je dobry servošampon - modry prasek, rozdela se v horke vode a podle koncentrace odmasti vse temer tak dobre jako stara neekologicka arva

 

break
hodnocení

0x

Jar, líh, technickej benzín popř leštění či rozbroušení a leštění

 

hodnocení

0x

Hlavně nepoužívat Tempo od Velvany. Je silně mastné. Fleky sice půjdou dolů, ale ten lak už jen tak nikdo neodmastí pro budoucí opravy. Je to velký boj po tempu odmašťovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]