Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VW Polo 9N - motory

Od: mikihans® odpovědí: 17 změna:
avatar mikihans
Ahoj, plánujeme koupi Volkswagenu Polo 9N 2002-2005) pro manželku na dojíždění do práce (2x 25 km) + občas delší trasy (cca 100 km). Řešíme výběr motoru. V inzerátech naprosto převažují tříválcové zážehové 1.2 a potom tříválcové turbodiesely 1.4 TDI.
Máte s těmito motory někdo zkušenosti (třeba z Fabie) a víte o nějakých častých problémech? Přikláním se při tom nájezdu spíše k tomu TDI, navíc má větší výkon a v kopcovitém terénu bude už asi rozdíl znát. Pravděpodobně taky bude výsledkem nižší spotřeba, ale mám zase trochu strach z hlučnosti. Dokáže někdo poradit, co vybrat? :)

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6
hodnocení

2x

1,4tdi nebrat... je to stejný jako fabie, takže braát jen 1,4 16v nebo pak klasiku 1,9tid..

hodnocení

Tu benzínovou 1.4 bych bral nejradši, ale skoro nejsou... A důvod proč se vyhnout té 1.4 TDI? Teda kromě toho že je to hroznej traktor? *smich*
asd1

1,4 TDI tříválec příšernej traktor, táhne jen v úzký oblasti otáček, ani neni extra spolehlivej.. 1,9 TDI je řádově lepší.. Ale drahý, podobný od Fiatu (1,9 JTD) stojí klidně polovinu než Fabka..

1,4 benál 63 kW je asi nejlepší motor, ale za draho protože koncern = pod 50k obvykle šrot..

 

asd1
hodnocení

2x

Motory podobný jako Fobie = jak tříhrnek HTP tak 1,4 TDI jsou dost tragédie.

Proč zrovna Polo? Koukni na Punto 2FL, to seženeš kolem 30k ve výborným stavu, na rozdíl od koncernu motory jsou opravdu dobrý. 1,2 8V je jeden z nejlepších malých motorů vůbec.. Punto mám v 1,9 JTD, jezdí to fakt hezky, bere si kolem 5l, dálky 4,5, přes 6 se s tim prakticky nedá dostat.. Jednoduchý spolehlivý motor, jediný problém byla nekvalitní nafta a zadírání vstřiků, to jde řešit VIFkem.. Jinak JTD běžně dává 500kkm.. 1,3 JTD nic moc hlavně kvůli nastaveným dlouhým výměnám oleje = po dobu záruky kdy to servisoval autorizák se to načlo špatným mazáním..

1,2 44 kW jezdí hezky, žádný závodník na předjíždění, ale v pohodě dává trvale 13 na dálnici, do 100 kmh na 44 kW jede hodně dobře, táhne slušně i v nízkých otáčkách - ve městě má podobný zrychlení jako mnohem silnější auta.

Podobně Citróni apod., taky hezký levný auta. Punto je prostorově dobře řešený, výhled, prostor atd. jezdí se mi s nim líp než s Fobií...

Nebo Fusion, to je taky příjemný auto a kupodivu i spolehlivý..

hodnocení

Díky. Nad Puntem jsem taky trochu přemýšlel, Citroenu bych se nebránil, ale C2 jsou jen dvoudveřáky a C3 se nám nějak nelíbí :-D C4 už je zase prý moc velké, ale být to na mě, tak to C4 klidně beru :)
Nejake spatne zkusenosti s 1.4tdi? Ja si teda nemuzu stezovat . Na rozdil od 1.4 benzinu to aspon trochu jede a nezere. Nevyhoda je hlucnejsi projev..ale kazdopadne bych koupil raději 1.9. ta benzinova se asi vylozene nekazi, ale ja s tim jel jak v polu, tak ve fabii a je to uplne zdechly apaticky motor, pokud to netocis.
asd1

něco takovýho klidně:

Fiat Fiat punto */...

hodnocení

Kdybychom přece jen zauvažovali o Citroenu C3, jak je na tom 1.4 HDi 50 kW? Dívám se, že by to měl být čtyřválec, našel jsem hezký kousek z roku 2008. Má to už filtr pevných částic?
Je to podobne hrkatko jako 1.4tdi s kultivovanejsim chodem, uvnitr je ten prostor takovy trochu vzdusnejsi. U tech frantiku je obecne problem vymena zhavicek. Vetsinou se to lame.

Mikihans-ano motor 8HX tedy 1,4HDi-50kW je 4válec.Provděpodobně by již měl mít, ale je docela možné, že nemá-zaleží do které země určen!

 

hodnocení

0x
avatar majo78

a co takhle motor 1.9 SDi pokud nejste závodník nesmrtelný motor jako v traktoru

hodnocení

Na ty jsem v inzerci prakticky nenarazil. A na tak malé auto už mi přijde dost těžký.
asd1

SDI je nesmrtelnej, nic nežere (5 rovnejch všude), ale ani nejede *smich* Navíc je většinou v totálně olítaný ohnilý piksle o třetinu dražší než to Punto..

 

tycoon*

1.4 TDI PD je ještě těžší než 1.9 SDI.

 

hodnocení

avatar mikihans

Tak jo, nakonec se rozhodujeme mezi VW Polo 9N 1.4 TDI 55 kW z roku 2002 a Citroen C3 1.4 HDi 50 kW z roku 2008.

Za podobné peníze, podobné výbavy, obojí najeto kolem 220 tisíc. Který byste si vybrali? :)

Já? jedině Cíťu! A důvod? Neznám žádného mechanika specialistu na VW,ale dost na PSA,navíc s provozem citroenů a pugů mám dlouholeté zkušenosti...

asd1

C3 a pozor hlavně na stav motoru = čerpadlo, vstřiky, egr, turbo, pokud je tak DPF.. Pak klasika koroze, vytlučenej podvozek, opravy po bouračkách (obvykle místo opravy brzy rezne), kabeláž, elektrika, funkce klimy (hledej zelený stopy na chladiči i trubkách, u řemenice klimakompresoru - může fungovat jen týden po naplnění, na prodej to naplní aby jela..)

C3 bych bral spíš v benzínu.. Nafty obecně vzít nový a při těch 2xx kkm se toho zbavovat...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]