Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zkušenosti s bmw e46 330d

Od: bmwe46330d odpovědí: 11 změna:
Dobry den má někdo zkušenosti s bmw e46 330d. Je motorové spolehlivější než 320d? Chci si koupit nějakou pěknou e46 s touhle motorizaci cca do 80 tisíc korun. Vyplatí se pořád tahle koupě nebo je to jen zrout peněz :D

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

E46 je poměrně jednoduché auto a pěkné kusy už jen porostou na ceně, i když to platí spíš o benzínech. Jenže pěkný kus do 80 tisíc dnes těžko seženeš. 330d není zásadně spolehlivější než 320d, ale hraje pro něj kultivovaný chod, výkon/spotřeba a lepší následná prodejnost. Jsou to už prakticky veteráni, takže s problémy určitě počítat musíš, ale nebude to žádná hrůza. Záležet bude hlavně na přístupu předchozích majitelů.

U modelů po roce 2001 pozor na vířivé klapky v sání - začaly se objevovat u motorů s přídomkem TU - kódy M4720TU a M5730TU. Před faceliftem se občas trhala zadní náprava z kastle. Klasickou jsou prasklé expanzky, vypálené xenony, rozbité stahovačky oken, vůle v kardanu a diferáku, vadný odpor topení (tzn. ježek - vybíjí baterku a blbne nastavení ventilátoru) nebo vyrezlé zvedací body. Ale že by se to vyloženě "sralo", to říct nemůžu (měl jsem jich několik, ale už je to 10 let). A ani ceny dílů nejsou přehnané. Ale jestli ti můžu poradit - podívej se spíš po E39. Ta je mnohem komfortnější, většinou má lepší výbavu a dle mého názoru i větší potenciál.

nox®

Bojím se, jestli ty e39 na tom nebudou ještě hůře. Nejezdilo jich tolik jako trojek a spousta jich bude na pokraji životnosti, už jen kvůli zanedbávanému servisu, tuzingu a "vybydlenosti". Ty lepší kousky se dnes už spíš vyvažují zlatem a prodávají se často i na klubových fórech. Což by jinak mohl být tip na to, kde se po nějakém slušném kousku podívat.

E46 poslední dobou strašně spadly na ceně. Sám mám jednu a nemůžu ji prodat.

Tak to asi nemáte zachovalý nebo zajímavý kus :)

Já jako "BMW & Mercedes magor" sleduju inzerci pořád a pěkné kusy pod 100 tisíc nevidím.

To spíš řada E90 se už prodává skoro levněji než E46.

No nevím. Mám 320i, tedy benzín před faceliftem, je to jeden z těch motorů, které mají rádi olej. Ve špatném stavu není a zajímavé? No nemá moc velkou výbavu...a pokud patříš k podobným, který řeší například staré radio na kazety (origo) tak pak je nezajímavé a nebo naopak někoho zajímavé. Žádné tuning prasárny atd.

Teda nevím kam na ty ceny chodíš, ale mimo cabria je to dost mimo realitu (to myslím ze svého pohledu jako prodejní realitu, respektuji tvůj názor). A jasně, i známej který se okolo starších BMW pohybuje tak mi taky řekl vyšší cenu, ale ono je otázkou kdo to koupí - mimo těch nadšenců, na které jsem asi zatím nenarazil.

Jinak k otázce - co jsem se poslední dobou setkal tak plno lidí u koupi řešilo například věci:
- rádio na cd, ideálně usb
- preference nafty
- stav nového auta
- cena vraku (chápu zájem kupujícího, ale někteří nemají soudnost)

max*
Stepm, muzes nejak rozvest to vysvicene svetlomety u xenonu?
Vzdyt bi-xenon zarovka bere 35 Wattu, oproti H7, ktera bere 70W. To znamena, ze svetlomet se urcite vyhreje vice u H7.
Mam auto, ktere ma pri 385.000 km krasne, cire svetlomety s bi-xenony a sviti paradne.
Max
Než kolega zareaguje tak něco k tvé otazce:
bmw-club.cz/...

320i je míň oblíbená, protože je to jen dvoulitr. Vzhledem k tomu, že 325i a 330i mají skoro stejnou spotřebu, tak nemá smysl jít do 320i, snad jen kvůli nižší pojistce.

Já se právě dívám po autech jen v origo stavu - takže chci původní kazeťák. Nechci jiná kola nebo zatmavená skla, snížený podvozek, dodělanou hudbu a podobné hovadiny...

Vypálené xenony - nemyslím výbojky na konci životnosti, ty svítí sice růžově, ale pořád dobře. Myslím zničené odrazové plochy za čočkou. Dost aut jezdí prakticky potmě, a protože repase vnitřku světel vyjde na 8 - 10 tisíc, tak to nikdo neřeší (v ČR je několik firem používající různé technologie).

Schválně až v noci pojedete, tak sledujte starší auta s xenony - mají před sebou jen takový světlejší flek. Možná si to ani neuvědomují, jsou už zvyklí :-D

V Německu se přes den nesvítí, takže dovozy jsou na tom líp, ale přesto se mi povedlo dovézt auto, které prostě nesvítilo. Je to o kusu. Od té doby jedině halogeny nebo testovačka i v noci :-D

Stepm
No a takových jako ty je asi celkem málo.
Jen pro info, já nemám ten dvoulitr. Je to necelé 2,2l, tedy ta silnější verze.

Určitě jsem výjimka. Většina totiž chce osmnáctky kola, podvozek aspoň -50 mm, černá okna, černá světla, černou stropnici, kufr vyplněný subáčem, místo origo rádia nějaký výklopný android, všude narvané ledky a v případě benzínu LPG. Prostě humus. A tomu bohužel odpovídá velká část inzerce :(

 

bmwe46330d
hodnocení

Dekuji za Váš názor a za vaše rady. Kouknu i na e39.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]