Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obnova kapacity a startovacího proudu u baterie optima RED

Od: sammi odpovědí: 9 změna:

Všem předemděkuji za jakoukoliv odpověd. Baterie je optimared a má mít startovací EN proud 800A . Baterie ve felicii sice otočí starterem,ale nic zazračného. Je možné obnovit jeji silu? Pomohlo by nějaké pulzní nabijení?

Baterka je 7let stará,ale co se naní může pokazit když nemá elektrolyt

je to tao

battery.cz/...

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladis*
hodnocení

2x

To je typ AGM, elektrolyt má, nabij jí na 14,7V (třeba na lidl nabíječkách je na to sněhová vločka - nepatrně vyšší napětí)

Nevím zda zrovna Felicie má vhodné dobíjení pro AGM? Myslel jsem si, že je potřeba o chlup vyšší napětí na 100% dobití.

Prostě to není na věky. Je to chemie! Za mě vždy koupím nejlepší poměr kapacita/cena/hmotnost (čím těžší, tím víc olova) - tedy koupím nejlevnější a nejtěžší v dané kapacitě.

 

hodnocení

0x

Po 7 rokoch by som kupil novu, aby sa vam dalsiu zimu (alebo tuto divnu jar) nestalo, ze ostanete niekde visiet. 7 rokov je slusna zivotnost.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Olověný akumulátor ztrácí kapacitu z několika důvodů.Jednak sulfatací povrchu elektrod,jednak mechanicky,drolením povrchu a drobné částice olova,nebo jeho oxidu spadávají mezi články a způsobí drobné zkraty.Pokud jsou články bez elektrolytu vystaveny vzduchu,nastává oxidace aktivního povrchu z olova kyslíkem.Existuje sice možnost drobných oprav elektrod chemicky,ale je to operace technicky dost složitá a nebezpečná, spíše se při tak zvané desulfataci elektrody poškodí.Také se určitou dobu některé dílny zabývaly demontáži baterie tak,že se z několika vadných baterií výměnou vadných článků vytvořila relativně nová.Ovšem všechny tyto operace byly postupně opuštěny jako nerentabilní.
JABRAKA

 

hodnocení

0x

AGM elektrolyt má. Je vsáknutý do skelné mřížky (vaty nebo takové rohože).

Felicie nemá dobíjecí soustavu určenou pro AGM.

Dobíjení Magnetonu ve Felicii nestíhá dávát ani 14V (stačí zapnout světla a větrák a máš 13,5).

AGM Potřebuje 14,4 - 14,7

Pokud už nestačí zbytek kapacity, tak je na vyhození.

 

hodnocení

0x
Žádný olověný akumulátor není bezůdržbový.
Jediný co by pomohlo dolít destilku a docela velké části "bezúdržbových" to jde, většinou stačí odlepit samolepku a vydloubnout záslepky.

Leda u EFB, ale ne u AGM. Nedojde k promíchání.

Pro elektrody je nejhorší být nasuchu.
Při dobíjení a vybíjení dojde k promíchání
sammi
hodnocení

Viděl jste tu baterii má takové stočené dráty nebo co to je a nikudy se nic nalít nedá :(

A omlouvám se nebyla to felicie ale Fabie

 

asd1
hodnocení

0x

Jo, pulzní nabíjení někdy dokáže smrt baterky oddálit... Jak píše Gumid, AGM baterka ve Feldě je kravina, jen jí tam rychle zničíš, nemá na to dobíjecí soustavu.. 7 let je zázrak že to dala.. Ani kalciovky nejsou vhodný, taky potřebujou vyšší napětí.

= tohle pošli na recyklaci a dej tam klasický olovo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]