Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zahřátí motoru, fabia 1.4mpi

Od: fabik odpovědí: 9 změna:
Ahoj, pomohl by někdo co tam chybí?
Dnes se mi chladici kapalina. Nebo aspon tq rucičička zahřála extra rychle. Prostě před mýma očima se posouvala až na střed, což se mi nikdy nestalo..
Kontrolka nesvítí, jedná se o Fabia 1.4mpi 50kw 2003.
Vůbec nechápu čím to může být a ještě mi to hodilo insp service, přitom jsem to před rokem vypinal nebo se to zase takto ukáže? Baterii jsem neměnil ani neodpojoval.
Po 3 minutách ručička na středu, ikdyz jsem den nejezdil a auto stalo v garazi kde je 5-10stupnu max.
Díky

Zahřátí motoru, fabia 1.4mpi
Zahřátí motoru, fabia 1.4mpi #2
Zahřátí motoru, fabia 1.4mpi #3

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Asi ti termostat začal fungovat správně *smich*

Po třech km = ca těch třech minutách mám teploměr v půlce taky.. 1,6 benál.

 

fabik
hodnocení

Diky moc, ale neví nekdo jestli tam chybí nejaka krytka? Diky diky
Zkusim pohledat nake foto na netu ještě

 

fabik
hodnocení

Je fakt, že termostat mi celý půl rok možná víc nefungoval nikdy jak má asi. Ručička se pohla jen o půl cm a zůstalo to tak a po znovu nastartování vylezla ručka do středu :D nikdy jsem nezažil, že před mýma očima by ručička pomalu šla ke středu. Během 5-10 min byla ve středu a při jízdě se různě pohybovala jako vždy to dělá takže zajímavý no. Termostat je tam od výroby a uz asi neotevírá jak má.
O autech vím málo, auto mám teprve 1.5 roku, ale rád se učím :D. Tenhle fakt mě dnes jen hodně překvapil a byl jsem z toho špatnej, že se ro plynule zahřívá.
Ja bych ho i vyměnil, ale jak už není origo výroba tak zatím nevím od jaké firmy vzít.. Takže ještě čekám.
petrovic

Kup Wahler a vymen. Mas klid.

 

hodnocení

0x

Tím tunelem u kapsy tlumiče vedou trubky paliva. Odvětrání, přívod, odvod. Tedy 3 trubky u AME. U AZF vedou 2 trubky, protože vratná trubka je přímo do filtru, kde je filtr i s ventilem tlaku. Filtry paliva jsou tedy dva typy. Klasický na 2 trubky přívod a odvod a nebo troj. Tedy troj jsou přívod od nádrže, odvod do nádrže se zbytekme přetlaku a správný tlak do motoru do lišty.

Chybí tam tedy jedna trubka, protože máte 3 cestný filtr paliva u nádrže.

Nic jiného tam nechybí.

Nechybí tam tedy vůbec nic.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

No pokiaľ si naštartoval a po chvili vypol motor a ručička nešla ku stredu tak sa naakumulovalo teplo v bloku motoru a odrazu máš zdanlivo rýchlo ohriaty motor,ale to len do momentu keď tam nepriteče chladnejšia voda z inej časti okruhu.Tento jav využívam pri LPG..občas.To je presne to že ti ručička šla odrazu ku stredu. Poohriatí je počas jazdy ručička štandardne v strede na 90 stupňoch.Nikdy sa ani nehne.Ak je to menej problém je v termostate ak je viac tak asi máš problém s dochladením.

 

fabik
hodnocení

0x

Jezdím kratší trasy, teď v zimě jsem to jen tak neohřál pokud jsem nejezdil pomalu ve městě.
Když bylo těch -5 tak to snadno šlo zase zpět, protože jsem jel na rychlostní třeba 80km/h a kratší trasu 10-15km. Takže to by mělo být asi normální, že? Pořádně se to ani nikdy nedostalo ke středu, možná po několikátém startu, ale zase to šlo hned zpět. Nebo jedu a ručička je kousek od začátku a po znovu nastartování se objeví ručka hned na středu.
Mám myslím, že AQW motor a ještě potřebuju vyměnit palivový filtr
takže ten troj: Škoda prvovýroba skoda-dily.cz/...
Nebo Mann? skoda-dily.cz/...
Svíčky : cc-autodily.cz/...
Nebo prvovýroba nebo náké škoda?
Díky
Zjíštuju že ten AME a AQW je asi stejný nebo nevím :D. Klimakompresor nemám.

asd1

Pokud ti teplota padá (obvykle při jízdě z kopce) nebo nevyleze tak je v háji termostat (ověříš rukoměrem - do ohřátí na provozní teplotu by hadice k chladiči měla být studená)

Filtr Mann (origo je nejspíš taky Mann jen s nápisem Škoda), skodadily jsou drahý, beru Cardo, Motora apod. Od autorizáku jen to co nejde sehnat odjinud...

Palivový filtr MA/...

 

tycoon*
hodnocení

0x

1) INSP je ukazatel servisního intervalu. Ukáže se vám po takového době, nebo po takových kilometrech, jak jste ho nastavil, nebo jak ho před vámi někdo nastavil. Většinou je to 365 dní, nebo 30 tkm, podle toho, co nystane dříve. Je tam ještě ukazatel OIL, což je ukazatel výměny oleje.

2) Ručička ve Fabii neukazuje teplotu chladicí kapaliny, ale fiktivní hodnotu. Zpravidla ukazuje 90°C, ať už je skutečná teplota 50 °C nebo 100 °C. Skutečnou teplotu chladicí kapaliny lze načíst diagnostikou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]