Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jsou v převodovce magnetické piliny (Felicia)?

Od: zdenek2® odpovědí: 31 změna:
Otázka je, zda jsou v převodovce Felicie kovové díly z magnetického materiálu, které se třením otírají a vznikají magnetické kovové piliny? Já myslím, že minimálně ta ozubená kola uvnitř převodovky jsou magnetická.
Mělo by smysl vyměnit výpustný šroub převodového oleje M22x1,5 za stejný ale s vnitřním magnetem? Pokud by ten magnet tyto piliny sbíral, nebylo by to jistě na škodu.
Co se týče motoru 1.3 BMM, tak ten je z nemagnetické slitiny hliníku. Ale ani tady si nejsem jist, zda uvnitř motoru nedochází k otěru kovových magnetických částí, které pak plavou v oleji?

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Pokud mne paměť neklame /už je to velmi dávno/, tak Š 100 má ve výpustném šroubu převodovky magnet a těch pilin na něm bylo vždy při výměně oleje dost. Nyní provozuji na chalupě samodoma traktor /motor Trabant/, který má tři převodovky / 2 x Škoda a 1x průmyslová řetězová/. Všechny mají na výpustných šroubech magnety a piliny na nich zachyceny jsou.

Takto to smad mají všechny převodovky.Mají to převodovky typu BE3 na X1 i na p106...

 

petrovic
hodnocení

3x

V kazde prevodovce, diferencialu atd. vznikaji oterem ozubenych kol, male, kovove, magneticke piliny. Klidne tam dejte vypustak s magnetem. Ale moc to hrotite. Vite kolik desitek, stovek tisic najezdi jina auta bez magnetu a stale to radi a stale to funguje? Nekdy mi pripada, ze o tu Vasi Felicii mate az uzkostlivou peci. Nic proti poctive a pravidelne udrzbe! Ale prehanet to... a vetsina motorek, i takova jakou mam ja, maji motorovy olej spolecny s prevodovkou. I tam vznika oter ozubenych kol a ten samy olej maze i pist, klikovku a nejcitilivejsi vackove ulozeni. Mam na motorce od nova najeto 110 tisic kilometru a stale jezdi. Nikde zadne vydrene drazky. Hodte se do klidu. Od jinych vymysleni blbosti a prehnane pece pomuze mit treba deti. To ma pak clovek uplne jine starosri.

 

hodnocení

3x
avatar diesel

Jen malá připomínka -ty otěry nejsou sami o sobě magnetické,ale pže je to ocel-železo-tak je přitahuje magnet ! Ale to jstě všichni odpovídající znají.

hodnocení

S tím bych moc nesouhlasil. Magnetický není totéž co magnet. V angličtině magnetický znamená mimo jiné schopný být zmagnetizován. Možná v češtině takový význam slova chybí?
Ale přejaté slovo feromagnetický už srozumitelné nejspíše je? Čili hra se slovy.

My se ale nebavíme v angličtině. ;)

Už jsi ten magnet našel Einsteine? :-D

hodnocení

Já jenom, že magnetický znamená to, co jsem napsal. Schopný být přitahován magnetem. Je to česky. Tečka.

Podle tvého tvrzení je magnetický i hliník. Proto se toho využívá v elektroměru.

Nikdo ale samotné slovo magnetický nepoužívá, protože to nijak neupřesňuje vlastnost.

Používá se diamagnetický, paramagnetický, feromagnetický.

jenda22
Hlinik nebyl a nebude pritahovan magnetem. Jen nektere kovy jsou magneticke, napr. zelezo a z nej vyrobena ocel... Hlinik, mosaz, bronz ne.

Jenda222 Hliník je paramagnetický. Magnetem ho můžeš rozpohybovat (pochopitelně bez doteku).

fyzmatik.pise.cz/...

Na tomto principu vířivých proudů funguje otáčení kotoučkového elektroměru.

 

max*
hodnocení

2x
Tak vzdy se tam tvori kovove piliny, ktere jsou magneticke, at v prevodovce nebo motoru. Jeden figl je, (u motoru)
dat magnet na olejovy filtr, staci na 1.000 km pred vymenou. Dale je dobre auto zahrat kratsi jizdou, vse lepe vytece.
Jeste se muze vymena vylepsit odsanim, my treba pouzivame velkou strikacku s hadickou. Posledni moznost je propkachnuti novym olejem. To se dela u nekterych automatu, dokonce original olejem.

 

hodnocení

2x

Magnet určitě ano. Nejsou to ani tak piliny, ale jemný magnetický prach.

Kdo nezkusí a nemá tvrdí dobře bez něj...jako ta liška.

Cituji: "V životnosti motoru je s tím počítáno."

Ano to je pravda - kdo by kupoval nová auta, když by stále jezdila ta stará :)

 

hodnocení

1x

Takovej odborník, jako ty magnet určitě najde. Je vidět na několika fotkách.

Tak schválně. Kde je? *hledam* (nenapovídat! *tyty*)

docplayer.cz/...

max*
Myslis me? Hehe
Vsak jo, na vsech novejsich autech magnety jsou. Veterany neznam. Ale magnet na vypust si pridat muze, kdyz si neni jisty.
Za jizdy to nespadne. Na cidla tachografu si Polaci taky pridavaji magnety, aby jim to hlasilo pauzu.
Akorat tazatel musi poradne Skodovku prizvednout, aby se tam nasoukal.
Ale je hezke, ze ma nekdo starost a peci o sveho veterana.
hodnocení

Co je to za text? Užitečný, ale pomalu se mi to nahrává. Dá se to někde stáhnout? Chystám se na letní rozborku a generální prohlídku převodovky typu 10. Založím na to brzy vlákno. Když tak to můžeš dát až tam.
Co se magnetu uvnitř převodovky týče, pokud ho nelze vyndat a očistit, tak za roky se kolem něj vytvoří nános, který už magnet neudrží a piliny (hobliny, prach...) se tudíž pohybují v oleji. Čili přestává plnit funkci. Buď počítali s krátkou životností auta (což asi u aut z 80./90. let těžko) anebo tovární konstruktér byl hloupý. Já mám stejně ten dojem, že konstrukce aut probíhala v minulosti z 95% kopírováním aut jiných a sem tam tam něco pozměnili, aby to nevypadalo jako kopie (a ne vždy k lepšímu).
Špunty s magnetem se ještě prodávají. Byly asi opravdu na staré škodovky. Rozměrově to pasuje na převodovku Felicie.
Nový magnetický špunt z hliníku ale vyjde v Číně na dvě stovky! Za to je krásně barevný (eloxovaný hliník).

Dole je share, html a download (PDF)

Magnet vyjmout pochopitelně lze. Navíc je velký.

hodnocení

Jak? Rozmontováním převodovky?

Nejprve ho najdi. Odkaz máš. Pak pochopíš, že je dotaz "jak" zbytečný.;)

hodnocení

Jenomže já teď nemám čas číst 55 stran textu o rozmontování a skládání převodovky jenom kvůli magnetu uvnitř, když to nechceš napsat jednou větou. Musím se jít podívat na přední tlumiče. Po opravě spojky mi auto háže na hrbolech jako by tam tlumiče nebyly.

Já nepsal nic o textu, ale o fotkách.

Pokud není čas, tak už jsem asi pochopil (pro některé konečně i já), že je to mrhání informacemi a ztráta času moje.

Bojuj sám

*pozdrav*

max*
Gumidku, misto umisteni magnetu resi Archimeduv zakon. Hihi
Tezko jej nekdo bude davat nahoru prevodovky. Bo olej je lehci vody a zelezo tezsi, tudiz se kovove piliny usazuji dole, nebudeme magnet hledat jinde.
Si prideluji bod.
asd1

Spíš mu ten dodanej magnet někam popoleze a bude rozemlet soukolím *smich*

Mmch. je dobrá zásada "do fungujícího stroje se nehrabe"

Pokud tam nevrčí nějaký ložisko nebo nejsou chcíplý synchrony, tak je kravina to rozebírat. Leda jako učební pomůcku :D Jestli to chce na ježdění, tak jen vyměnit olej a jezdit.

max*
Pridat magnet na vypousteci sroub, bylo samozrejme mysleno z venku. Zmagnetizuje to sroub, pokud nebyl, po vymene uz to tam mit nemusi. Zmagnetovani pretrva dost dlouho, mnozstvi let ale neodhadnu. Nekdy si tak pomaham u sroubovaku, abych nemusel vsude tahat srouby.
petrovic

Gumídku, už jsi taky pochopil, že zde, nebo všeobecně Zdenkovi2, dotaz Felicia, je úplně zbytečné radit? Chytrosti na moudra a polemizování nad logikou konstruktérů má dost. Ale že se mu auto po výměně spojky chová jak bez tlumičů, to už chce fištróna.

Trvalo to, ale pochopil.

 

break
hodnocení

1x

Ty ten vergl ještě nemáš hotovej? Se kterou pí*čovinou budeš dal otravovat než tu pixlu těma levejma rukama domrvíš?

 

asd1

Kliiiid, talent nemá ale snaží se. Ani nemusí jít o prachy - jestli má v okolí podobný servisy jako tu, tak by zatáhnul raketu a měl by to dojebaný víc než od sebe. Navíc covid, neni moc co dělat, venku plískanice tak proč si nehrát v garáži... Kdo mu nechce radit nemusí. Ani to číst.

Ale mohl by to řešit v jednom tématu aby tu nebylo 150 diskusí k jeho autu *smich*

Kliiiid, talent nemá ale snaží se.

Jo, čůrat proti větru. Jak by asi dopadl takový podnikatel, který nemá talent, ale snaží se?

Chodí to výborně, ale neseje to :-D

 

jabraka*
hodnocení

0x

Technologie výroby motorových dílů se neustále inovuje,vznikají nové materiály,stejně tak i u mazacích systémů,takže v době mezi výměnami olejů se v podstatě množství kovových částic v oleji převodovky,nebo motoru moc nenajde,Mazací schopnosti olejů jsou také lepší,takže se možný kovový prach na jízdě ani opotřebení motorových částí neprojevíV životnosti motoru je s tím počítáno.

JB

break

Dá práci sesmolit rozsáhlou odpověď o ničem?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]