Nejste přihlášen/a.
Dva roky by akumulátor měl vydržet.Jeho kapacita,což je vyjádřeno množství užitečné energie,,se může snížit jednak stáním ve vybitém stavu,nebo rozpadem elektrod,tedy zmenšením užitečné plochy elektrod,nebo zasulfátováním.
Jednoduchá pomůcka,jak si spočítat obsah energie v baterii.
Připojit k nabité baterii nějakou autožárovku,kterou nechám svítit a přitom měřím odebíraný proud.do doby,než začne světlo ubývat.Změřím čas a součinem obou hodnot(ampér a hodin) zjistím využitou kapacitu.Každá baterie má udanou tuto kapacitu v Ahod třeba 45 Ah.Při proudu pro svícení 5 A (ampér)by měla vydržet svítit 9 hodin.Ovšem reálné je spíše 8 hodin
Tento způsob vysvícení a znova nabití je vhodné občas provést,aby se baterie aktivovala.
JABRAKA
Podle sebe soudím tebe, že?
JABRAKA: Když vyndám Aku na test, nezamknu auto a jinou Aku nemám. Ale jinak by ten test byl fajn. U moto baterie jsem ho dělala, ale tam jsem měla na prohazování Vartu a Yuasu.
Juinku-jste si svým tvrzením jistý? Běžně vyjmu akb a autozůstane zamknuté! Dělám to takhle-odemknu auto-otebvřu kapotu, zamknu autu vyjmu akb.když ji chci dát do auta-odmknu dveře řidiče klíčem ( některá auta už toto předpotopní zařízení prý nemají),otevřu kaputo,dám baterku ...Lze taky kapotu po vyjmutí baterky nezabouchnout úplně-pak jde otevřít imbez přístupu do auta.
Baterka muze byt dobra, ale je v poradku alternator? Je treba zmerit baterii na svorkach, nastartujte a zmerte voltmetrem. Jinak normalne jezdete a uvidite. auto.cz/...
Pokud jsi dobila hned po vybiti, tak OK, pokud by stala nekde vybita baterie tyden, sulfatuje a muze byt KO... Pokud to delas casto, zapinas radio a svetla bez motoru a k tomu malo jezdis, kratke trasy, akumulator znicis. Startovaci Akumulátor potrebuje byt naplno dobity.
10,3V znamena zcela prazdna baterka. Ale to je napeti ve chvili, kdy startujes, v zatezi, nic nerikajici udaj..
Nabij baterku do plna a nezapinej bez motoru ani svetla, ani radio hodinu a obcas zkontroluj napeti na baterii, ale meri se az tak pul hodiny po odstaveni, ne hned po vypnuti motoru/odpojeni nabijecky!
tabulka nabití vs. napětí baterie:
0% 11,90V
5% 11,92V
10% 11,94V
15% 11,96V
20% 11,98V
25% 12,00V
30% 12,04V
35% 12,08V
40% 12,12V
45% 12,16V
50% 12,20V
55% 12,24V
60% 12,28V
65% 12,32V
70% 12,36V
75% 12,40V
80% 12,45V
85% 12,52V
90% 12,58V
95% 12,64V
100% >12,7V
Ladis,zdravim.Ty rozdily v napeti jsou velmi male,vedel byste,nebo me nasmeroval,jestli,nebo jak ty hodnoty napeti ovlivni teplota aku v okamziku mereni?
Minimalne az nijak, protoze se meri pri nulove zatezi (ale ne hned po nabijeni, az tak pul hodiny po uplnem vypnuti vseho).
Staci si zapamatovat
12,0 = 25%
12,7 = 100%
druha vec je kapacita... Pokud aku s 12,4V nenastartuje auto, tak ma malou kapacitu (sulfatace) a je na vymenu.
Aku vydrzi min 2 roky a klidne i 10 let.
Plati pravidlo - cim tezsi aku o stejne nominalni kapacite, tim vice olova a tim kvalitnejsi provedeni!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.