Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám letňáky 16tky kola a Alfu 147. Mám zimáky 15tky se kterýma tento problém nemám. Můj problém je ten, že ve vyšší rychlosti citím vibrace které se prolínají po celé karoserie, třepou se sluneční clonítka, nebo když brzdím a najedu přitom na nerovnost hodí mi to s volantem z leva do prava, trochu.
U známého jsem nechal převážit všechny 4 kola tak před 2 roky ani tak jsem nebyl spokojen. Tvrdil, že to je něco na nápravě co to způsobuje. Což je blbost, protože zímáky to nedělají. Nasadil jsem pak zimáky a jezidil s nimi celý minulý rok i přes léto (protože jsem stejně moc nejezdil). No a ty kola jsem v unoru vzal do pneuservisu kde opravují ALU s vědomím. že potřebují narovnat. Týpek to vzal na vyvažovačku, zhodnotil že všechny disky jsou OK, pneu taky a že to je špatně vyvážený. Převážil to a odjel jsem.
Mezitím jsem byl v březnu na technické. V pohodě. Ještě ten týden jsem byl s autem v servisu nechat udělat brzdy a rozvody a mechanik mi řekl, že jinak je takhle vše v cajku. Nasadil jsem tedy opět ty letní kola dnes. čerstvě vyvážený z února. A vibrace při vyšší rychlosti 110 jsem opět pociťoval, stejně jako vibrující clonítka. Co mě ale překvapilo tak bylo to, že i zůstalo i to, že mi to hodí s volantem do stran při brzdění a přejetí nerovnosti.
Fakt nevím už co to může být. Myslel, že pneu, ale to je prý OK. Jinak ten pneuservis má na googlu 4.8/5 takže myslím, že jsou dobří. Nebo jestli by na to mohli mít vliv středící kroužky na ALU? Jako ty 15tky jsou kultivovaný, 16tky jsou poznat, že jsou tvrdší. Ale máme Giuliettu, na ni 18tky Alu a takovej randál teda nedělají.
Díky za rady. Už zvažuju prostě koupit nějaký jiný ALU i s obutím.
No kola jsem vyvažoval před 2 lety - kdy jsem dával novou sadu letních na předek. Na zadnich mám starší to je pravda.
A teď jsem ty kola vyvažoval v unoru v jiném servisu znovu.
Ty vibrace by na staré pneu mohli být. Ale to, že při brzdění mi to hodí s volantem ze strany na stranu, když mám na předku nový letni alu. To si nemyslím, že by to bylo pneumatikama.
Já děkuju za rady, kterých si opravdu moc vážím, avšak mám pocit, že někteří lidé čtou mezi řádky. Byl jsem s autem na STK, ale ještě ten týden jsem s ním byl v servisu na přední brzdy a rozvody, můj mechanik kontroluje vše. Kola jsem vyvažoval před 2 rokama a nyní v unoru.
Středicí kroužky, obvykle plastové, jsou běžná součást většiny ALU disků a nemají žádný vliv na vyvážení kola. Slouží pouze k tomu, aby stejné disky se daly použít na více typů aut s různým průměrem středu náboje.
Takže to tipuji na jednou ze dvou možných příčin. Jednak se kola točí na vyvažovačce podstatně nižší rychlostí, než odpovídá 110km/h, takže ve vyšší rychlosti se může projevit nějaká vada konstrukce pneu, kterou na vyvažovačce nezjistíte. A za druhé, ta kola nemají jistě jen jiný průměr disku, ale i šířku. Je to sice nepravděpodobné, ale mohla by být mírně jiná základní geometrie pro různá kola. To lze zjistit z příslušných tabulek výrobce vozidla.
Zkusil jste přehodit kola mezi sebou? Pokud ne, zkuste a sledujte, zda a jak se mění chování auta. Nic dalšího mě momentálně nenapadá.
@praivo: Tak tebe bych jako mechanika nechtěl. Dál se nemíním rozšiřovat, stejně to nemá cenu
Můj poslední příspěvek zde:
"Plecháče" nemají souvislou dosedací plochu na náboj, tedy můžou dosednout rovně.
ALU disky mají dosedací plochu na náboj obvykle broušenou a rovnou. Pak stačí nepatrná drobnost, která nedovolí dosednutí disku v celé ploše ani po dotažení kolvých šroubů a problém je na světě - kolo v podstatě začne házet.
Ovšem tenhle problém nelze řešit na dálku. I já jsem ho už řešil v reálu a trvalo mi půl roku (pochopitelně ne soustavně), než jsem zjistil, že problém byl způsoben "špínou" na dosedací ploše ALU disku.
"Slouží pouze k tomu, aby stejné disky se daly použít na více typů aut s různým průměrem středu náboje" - A u drtivé většiny z nich jde stejně jenom o vzhled a snadnější montáž, protože přesné vystředění zajistí šrouby/matice kol.
No ze všech možností se já osobně nejvíce přikláním k těm šroubům. Teď mi jen řekněte, jestli můžu ty plovoucí šrouby vyházet a dát tam ty z těch 15¨ kol? Ta délka bude cca stejná. (15tky jsou origo plecháče)
Logicky-pokud šrouby patří k těm diskům, byly používány a vše bylo OK , pak je asi vyhodím .Nápad pepíčka z první pomocné!Pokud to dříve fungovalo, pak je závada jinde ne ve šroubech!
"ALU disky mají dosedací plochu na náboj obvykle broušenou a rovnou. Pak stačí nepatrná drobnost, která nedovolí dosednutí disku v celé ploše ani po dotažení kolvých šroubů a problém je na světě - kolo v podstatě začne házet." - To ale nemá nic společného s vystředěním kola ani se šrouby.
Já navíc psal o "většině" aut, ne o "všech". Tazatelovy plovoucí šrouby (s vyosením 2+ mm kvůli změně rozteče) jsou právě jedna z výjimek, ty se samozřejmě samy vystředit nemůžou a trefit to přesně na střed bez kroužku by bylo téměř nemožné.
Středící kroužky? Takže máte kola, která na to auto nepatří a divíte se problémům? :-O
Jinak kola by se měla vyvažovat 2x ročně - vždy s přezutím.
Protože stačí větší díra?
A já mám jen jedny disky, přezouvám jen gumy, a to by snad vyvážení mělo být samozřejmé
Hn větší díra-to se mi za celou dobu co jezdím nestalo.jinak koupím gumy-nechám dát na disk se vším všudy. Pak jen měním letní kola za z zimní a pokud je závada tak to samo řeším ale jinak když je vše OK vidím jako zbytečnost toto dělat a proto mám navíc celkem 4 sady disků ,na tři auta. A jako nejhorší věc vidím 2x ročně přezouvat pneu na disku-to bych raději koupil celoroční nebo jen zimní a jezdil dokud to jde.
U tazatele souhlasím s Vámi, že problém bude asi ve středicím kroužku
Tak ty kola byly kupovaný nová a ty šrouby k nim, pravda je to 10 let zpět, ale špatný šrouby tam nebudou.
Zkusím tam dám ty šrouby z 15tek a uvidím. Je možný, že by dělaly problém ty vymezovací kroužky, že by únavou už neplnily svoji funkci?
No ty vpravo jsou tam víc zapuštěný v tom disku, než ty s těma podložkama. A tedy jsou to plovoucí šrouby nebo obyč?
Podle mě jsou plovoucí. Podívej se, jakou vůli má podložka - "normální" podložka nemá vůli téměř žádnou a dosedá v ose šroubu, plovoucí má vůli relativně velkou (klidně 2+ mm), protože takové šrouby jsou určeny pro montáž kol s jinou roztečí děr, než má náboj.
praivo® a jak to vyřešit? Dal jsem tam ty pevné šrouby s plecháčů a příjde mi to lepší. Ale samozřejmě budu vědět až s tím pojedu někam dál a ideálně po různý silnic, např. kočičí hlavy.
Pokud bude vada v plovoucích šroubech, tak mám koupit cca stejně dlouhé s pevnou podložkou? Nebo to můžou vyřešit nové šrouby? Tyto byly ke kolám, takže jsou určený přímo na ně. Ale některý se ztrhaly a místo nich se tam dávaly jiný, tak to je možná taky vada.
Tak po výměně šroubů mi to příjde celkem ok, ani volant neháže do stran při najetí nerovnosti. Akorát teda, mi ten podvozek příjde ještě tvrdší. Celkem jsem si na ty 15tky zvykl a i tak mě do zadku nakopala každá nerovnost. Teď je to ještě horší. Může přechod z 195/65/15 na 205/55/16 udělat takovou změnu?
Ano byly to plovoucí šrouby = ráfek nebyl na náboji vystředěný = kolo házelo na výšku, nejspíš na jedný straně víc - až guma odskakovala od asfaltu, proto to táhnutí ke straně při brzdění.. Může být i nestejnoměrně ojetý vzorek, proto to může zlobit i po vystředění.. Zjistíš změřením hloubky vzorku v různých místech..
Ověř dosedací plochu i délku na nových šroubech jestli to je OK.. Dosedací plocha = kužel nebo koule, i úhel a délka správný počet závitů v náboji (přes celý závit v náboji a aby na druhé straně nečuměl moc ven)
Ano rozdíl v tvrdosti může být velký..
No já bych klidně koupil nový plovoucí šrouby nebo klidně šrouby s pevnou podložkou ale trošku delší. Ty co mám asi uplně neodpovídají. Jsou trošku kratší a na rozteč 5x98 a kola budou mít 5x100. Ale je to dotažený na 120nM, jel jsem s tím a dobrý.
Mám totiž taky trochu obavy, jestli to nebylo tím, že na každým kole byly 4 plovoucí šrouby a ten pátej byl nějakej provizorní, protože se jich pár ztrhalo za těch 10 let.
já byl jednou s passatem v pneuservisu DRNEC, Plzeň...u Olympie...super přístup...před příjezdem nad 90 km vibrace a třes...pan Drnec zkouknul kola, středící kreoužky a šrouby, kroužky nechal vyhodit a použil jiný typ, dal úkol mechanikům vymenit i šrouby a pak kola znovu vyvážit... a tradá...ve 170 auto stabilní...
chce to odborníka který tomu rozumí, ten předtím mi tam dal blbé středící kroužky a bezpečnostní šrouby totálně jiné než ty ostatní...pan Drnec to doladil k dokonalosti...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.