Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolové šrouby

Od: tj odpovědí: 19 změna:
Dobrý den
Jaký je váš názor na kolové šrouby u litých kol, a u kol plechových
Když jsem pořizoval auto, byli na něm plechové disky, šrouby klasický kužel bez plovoucí podložky
Nyní koupené z druhé ruky hliníková kola bez origo šroubů
Musí být u hliníkových kol ta plovoucí podložka?
Nebo jinak, jak poznám že šrouby které mám z těch plecháču vyhovují do těch litých kol
Dík za radu

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

max*
hodnocení

3x
To zda Ti tam pujdou srouby z tech plechacu, poznas jednoduse.
Sundas kolo, prilozis hlinikovy disk a zkus utahnout.
No ale s nejvetsi pravdepodobnosti zjistis, ze Ti to drzi jen kousek.
Na jeden a pul zavitu nezkousej jezdit, jinak kola ztratis v druhe zatacce.
Proste hlinikovy disk je ze sve podstaty silnejsi v miste sroubu.
Opacne budes mit zase dlouhe srouby z hliniku na plechace.
PS: pokud se pletu, gumidek me rad opravi

Gumídek ti dá bod.

Je velice nebezpečné jezdit na šroub, který drží na pár závitech.

Plovoucí podložka je pouze k vůli dorovnání jiné rozteče u noname disků. U origo disků k danému autu nebo stejné velikosti roztečí se plovoucí podložka neuplatňuje.

Pozor na to, že závit začíná až za brzdovým kotoučem (na náboji).

asd1

Ta podložka na šroubu neni kvůli rozměru, ale kvůli tření - aby se netočila hlava šroubu po disku ale podložka po šroubu ;)

Ocel - ocel má nižší součinitel tření než ocel - hliník...

 

hodnocení

1x

Zkusil bych najít nějakou specifikaci (datový list, specifikační list) k těm diskům. Určitě tam bude nadefinovaný šroub, který použít. Například u svého Audi mám jiné šrouby na letní (alu) a zimní (plech) kola. Jak délkou šroubu, tak i dosedací plochou. U plechových disků mám "kouli" a u hliníkových "kužel".

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Tak na autech od PSA co mám jsou šrouby stejné jak na originální plecháče stejně jako na originální lité disky!I dle SVC boxu a OEM čísel!Všechny jsou s kuželovou dosedací plochou.Jenom na Premasce mám jiné matice na aludisky a jiné na plecháče-na plecháče -kuželová plocha ale jsou menší (na 19mmklíč) ,na alu opět kuželová plocha ale matice jsou větší (22mm)

I škodovky mají jednotné šrouby.

asd1

Fiat to má taky..

No a neorigo disky tedy potřebují šrouby s podložkama? To jsou z takového bláta proti origo diskům automobilek?:)

Jen tak mimo soutěž-F125pstejný kolový šroub jako seat Ibiza 85-91,a stejný závit a stejný náběk jako na všech autech PSA co jsem měl-jen orpoti nim byla část s šestihranem delší.

Gumídku ty toto nevíš nebo si děláš legraci?

Já to tedy nevím ale tipnu si,že na originální disky byly výrobci disků stanoveny podmínky jimiž se museli držet,proto nty co mám pasují na oba typy disků.Na seatu jsem měl disky neoriginální,nicméně zapsané v TPale měli půlkulovou dosedací plochu místo kuželové na origo discích,tedy plecháčích.

Diesel, já jenom vím, že pokud jsou disky origo vydané automobilkou, ať už liťák či plecháč, tak u VW a Škody je totožný šroub. Žádná složitost. Simply clever.
To, že mají nějaké neorigo disky redukční středové prstýnky a proč mají šrouby s podložkou a nestačí pouze delší šrouby s kulí nbeo kuželem jsem nikdy nějak neřešil. Jako autoelektrikář jsem to ani nikdy nepotřeboval řešit.
Jen jsem kdesi četl že ty s podložkou jsou pro změnu rozteče. ASD mě vyvedl z omylu. Tak netuším.

třeba kupříkladu:

M12x1,5x28mm kužel, klíč 17
Plovoucí šrouby na alu kola M12x1,5x28mm kužel 60° dosedací plocha. Délka závitu (H) 28mm. Klíč (HEX) 17. Pevnost šroubu 10.9. Pozinkované. Kolové plovoucí šrouby s pohyblivou hlavou jsou určeny pro změnu rozteče o 2mm. Např. změna rozteče u kola se 4x100 na 4x98, 5x100 na 5x98, 5x108 na 5x110, 5x110 na 5x112, 5x118 na 5x120...
Zítra u Vás doma
Doprava na celou zásilku pouze 75 Kč
Skladem znamená opravdu u nás skladem
310069
alukola-obchod.cz/...

V podstatě píšeš totéž co já-disky jako originální příslušenství má stejné šrouby jako originální plechové disky! A pokud někdo koupí kola neoriginální nové bez šroubů nebo starší použité taktéž bez je to jeho problém,nebo osoby co pak auto od něj koupí.

31.03.21 20:35

;)

asd1

gumid - šroub s plovoucí hlavou je něco jinýho než šroub s podložkou, to jsou dvě různý věci, to píšeš dobře..

myslim toto:

Matice na originá/...

asd1, aha, tak to neznám. Díky ;)

max*
Ha, Gumidek taky neci nevi.
Na Volhu jsem se ptal, bo jsem znal taky jednoho gumidka

 

Jako autoelektrikář nevím spostu věcí, když s nima nepřicházím do styku :-D

 

asd1
hodnocení

0x

Někde jsou někde nejsou..

V katalogu dílů si podle VIN najdeš OE číslo šroubu přímo pro tvoje auto... Nebo ve vyhledávači podle auta najdeš šroub kola, např. autodoc atd.

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, doporučuji oslovit někoho, kdo tomu rozumí. Je třeba vybrat správný tvar kužel-koule a potom ověřit správnou délku (posuvné měřítko). Chybný tvar způsobí povolení či poškození disku, délka zase v nejhoším případě ztrátu kola či zničení manžety (moc dlouhé), nebo budou drhnout. Doporučuji koupit šrouby značkové, ne žádné no name bláto. Momentový klíč a speciální hlavice na ALU také není od věci.

 

tj
hodnocení

Kluci děkuji moc, všem za názor a rady dík

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]