Nejste přihlášen/a.
Ano stačí. Je to více než 50let stará věda, kde krom nalití správného typu oleje a povolení a poté dotažení šroubu, aby to neteklo nic není...Ale podle prodejců aut je to tak strašně moc odborná práce, na kterou potřebuješ 1000 školení a cirtifikátů, speciální nářadí a prostory, počasí že to dnešní běžnej smrtelník nemůže udělat tak, aby nepřišel o záruku...
Ano, v podstatě je to všechno, co musíte udělat, ale...
...co budete dělat s tím starým olejem? Ivan Mládek o tom kdysi zpíval výstižnou písničku
, jenže tenkrát vyjetý olej odebírali u benzínových pump (a ještě Vás zařadili do jakéhosi slosování).
šrum šrumy šrumajdááááá... ![]()
...
Vyjetým olejem se topí v naftových kamnech. A rozhodně je to nejekologičtější. Sám jsem několik takový kamen viděl apokud jsou roztopená a jedou, tak mají velikou výhřevnost a nekouří. Mají čirý kouř, jako když se v létě tetelí vzduch.
Tedy je o ten olej velký zájem hlavně v servisech, kde s tím topí.
Magdone,na to bych Vám mohl odpovědět. Dlouho jsem nevěděl, co s tím, tak jsem to prostě skladoval v pětadvacítce kanystru. Asi před měsícem jsem za dědinou v rámci venčení sebranky pozoroval týpka, který se marně pokoušel zapálit obrovskou hromadu větví, je nějaký zaměstnanec obce, takový univerzální údržbář. A on na mě, že mám několik aut a jestli nemám vyjetý olej... Došel jsem domů, kanystr vyhodil před barák, večer jsem ho tam našel vyčištěný! Z hromady klestí zbyla hromada popela. Ekologie je možná fajn, ale tento chlapík je praktik.![]()
Starý olej např. sběrný dvůr...
Servisy ekolikvidace hahaha - jeden tim topí v naftových kamnech, další míchá s pilinama a topí v normálním kotli atd... Tak to sám zlikvidovat výrazně ekologičtěji vůbec není problém ![]()
Vyměnit doma neni nic složitýho... Obecně ohřátý motor, nájezdy, povolit dole šroub, vypustit do nádoby, sundat filtr (bez klíče propíchnout šroubovákem)/ vložku viltru pokud je, zašroubovat štoub správně nový těsnění, správně utáhnout. Nový filtr máznout těsnění olejem (důležité!) utáhnout pevně rukou, nalít nový olej správné specifikace (klidně to nejlevnější), protočit, sjet z nájezdů, na rovině dolít na 3/4 rysky hlavně nepřelít horní. Zkontrolovat těsnost a fertig..
Asd: moc krásný, ale ne všechna auta mají klasickej plechovej filtr. Proč dolejt na 3/4 rysky? Přece doleju výrobcem předepsaný množství oleje. Pokud má náplň 6 litrů, tak proč dávat 5,5? Před prvním startem bude olej vždy nad maximem než se naplní filtr. Pak znovu kontrola a finito...
break šak píšu i o vložce filtru
A na začátku je slovo obecně
Ano protočit aby byl filtr plný oleje a pak dolejt přesně., 3/4 považuju za ideál, nad horní rysku je moc a nechce se mi čekat až do vany steče všechno, proto 3/4.. U borců v servisu jsem potkal i o litr přelitý nad horní rysku.. Nejspíš blbě vycuclý a dolili ono předepsaný množství ![]()
Jj, pořádně ten šroub dorvi, aby se strhnul závit na vaně. Takto to mastí spousta servisů, protože nedají 2kč za nový těsnící kroužek pod šroub.
Proč mě to nepřekvapuje.![]()
Nedotažený šroub servis neudělá. Pokud není mechanik vožralej.
Souhlas s tím olej nepřelít a plnit na 3/4 měrky (pole). Přebytečný olej motor spaluje a ničí katalyzátor a lambdy + zasírá EGR i škrtící klapku.
Nemusíš ani šroub používat, stačí na to olejové čerpadlo z Lidlu za 299,- a tím olej vysaješ e dna olejové vany.
samozřejmě olej teplý aby měl dobrou viskozitu ![]()
odkaz:
Tak hele odflaknout, jsou nazory, ze vysati oleje muze byt lepsi reseni, protoze to vysaje i to co by normalne nevytelko, to je vec nazoru a nahody a auta
kazdopadne je to cistsi prace
cerpadlo mam a jeste jsem ho nepouzil a uz rok prejizdim olej, moc toho nenajezdim a auto uz ma 20 let ![]()
Kazdopadne do TDI PD davam 505.01 co tam patri, nejlevnejsi je od GM 5 litru asi za 550?
Nevím,ale viskozitu má sttále stejnou ,ať je horký nebo studený,nebo se pletu a myslím něco jiného?teplem se mění jen tekutost ,horký je víc tekutější než studený!
Jinak tímčerpadýlkem jsem na P-106 vysál cca 2/3 olejové náplně z vany a ten zbytek jsem stejně musel vypustit klasicky,přes výpustný šroub!Má to ovšem jeden klad méně hrozí rozlití oleje při přelévání do nádoby na olej
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.
