Dobrý den, dnes cestou do práce jsem v prudkém kopci držel auto pod plynem a ve snaze rychle přeřadit abych neztratil otáčky ze 4 na 5 jsem spojku pustil ještě předtím než tam 5 zapadla a ozvalo se nepříjemné skřípavé zamručení zespod řadící páky, docela mě ten zvuk vyděsil jelikož se mi to stalo poprvé. Intuitivně jsem tedy řadící páku pustil a znovu zařadil 5 tentokrát už správně. Moje otázka zní jestli jsem mohl převodovku nějak pokazit? Přijde mi totiž že u zpátečky má řadící páka při zařazení větší odpor a větší sílu když se vrácí do neutrálu než před incidentem. Jinak řadí dobře. Je to bmw e39 525d 2002 Děkuji za odpověď.
Bud v klidu, nic se nedeje. Kdyz se to stane vyjimecne, je to cajk. Vis kolik zenskych by melo vysypane prevodovky? a to razeni zpatecky, to jsi jen vyjukany a je to subjektivni pocit.
Jen jsi spočítal zuby Kdybys slyšel jak umí řadit blondýny tak bys byl v klidu..
Zpátečka nesouvisí, slyšíš trávu růst
petrovic
Ale no tak! Moje zena je brunetka. A ta dokaze s prevodovkou taky solidni pocitani kdyz nahodou ridi ( to je malokdy kdy ona ridi sve auto a ja jedu jako spolujezdec) tak ji vzdy rikam, jooo, jsou zuby vsechny, ale ne uz tak dlouhe
pepeek
To jsem tedy ještě neslyšel S tou trávou máte nejspíše pravdu. Děkuju za uklidnění
Zřejmě sis poškodil ozubení. Buď se to při řazení nestačilo synchronizovat, nebo jsi nevyšlápl spojku dostatečně. Možná to poškození není vážné, ale počítat se s tím musí. Čas ukáže.
Říká se, že zuby je potřeba občas přepočítat, jestli nějaký nechybí . Tohle se stávalo docela často, když nebyly převodovky synchronizované. Nechci to srovnávat, ty staré stroje byly určitě méně choulostivé, ale pokud se Vám to nestává často a pokud jste tam ten kvalt nenacpal přes zuby násilím, tak se nic neděje. Ale radši už to příště nedělejte.
pepeek
Trošku jsem je propočítal Páku jsem pustil hned jak jsem si uvědomil, že jsem něco posral. Určitě jsem tam ten kvalt nerval. Děkuju za uklidnění.
Asi bych to tolik neřešil kdyby se mi to stalo při nižších otáčkách, autům moc nerozumím, ale je mi jasné že v převodovce se rychle točí mnoho ozubených kol a tak z toho nemám dobrý pocit když jsem je ve vyšších otáčkách vzal přes zuby.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.