Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dlouhá poloosa nejde nadoraz (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 7 změna:
Nemůžu dorazit dlouhou poloosu až na doraz do převodovky.
Zůstává tam mezera a plechový kroužek se volně pohybuje.
Nicméně poloosa je v záběru. Poteče mezerou olej?
Jak poloosu dorazit na doraz, když není za co uhodit?
Když budu tlouct kladívkem přes manžetu rozbiji manžetu.
Poraďte způsob jak poloosu nasunout až na doraz.

Dlouhá poloosa nejde nadoraz (Felicia)
Dlouhá poloosa nejde nadoraz (Felicia) #2

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Odstřikovací kroužek je zničený. Musí držet na kloubu poloosy.

Dokuk je spodní čep s ramenem dole odpojený a těhlice je zavěšená za horní uložení tlumiče, tak lze do náboje kola do poloosy zatlačít a poloosu zacvaknout.

Nejlépe vycvaknout, nasadit do tisícihranu a rychle šup a cvak. Né pomalu a né kladivem.

Vyklepni poloosu ven z převodovky a zkus ten kroužek naklepat na osazení kloubu zpět, aby hlavně držel (né za ten okraj z plechu, ale za vnitřek přes nějakou kulatinu.

hodnocení

To máš pravdu, že ten plíšek se musí točit zároveň s poloosou. V těch třech místech, kde je na poloose zdrcnutý kov jsem musel vybrousit v plíšku odpovídající zářezy a pak šel plíšek narazit. Drží. Ono by se to také dalo přilepit lepidlem na kov. Plíšek jen chrání gufero před špínou.
Půjdu zkusit, zda se mi podaří narazit poloosu přes těhlici.

 

hodnocení

0x

Já nejdřív dal poloosu do těhlice předního kola a pomocí té těhlice jsem tam právě tu poloosu do převodovky "nacvaknul"(dorazil), ale musí se opatrně kvůli guferu-jednou rukou jsem se opřel do těhlice-jako beranidlem a druhou jsem korigoval konec poloosy, aby zajela do otvoru v převodovce.

Samotná poloosa mi taky nešla moc dobře nasunout do převodovky, jak píšu, to nasunutí poloosy na těhlici se dá využít jako "beranidlo" ale chce to dávat fakt pozor, snadno se může poškodit guferro, pokud se trefíš mimo díru.

hodnocení

Já jsem to teď večer nejdříve nasunul do převodovky jak nejvíc to šlo a pak do těhlice a přitom mi poloosa sama zaskočila do převodovky až na doraz. Ono asi to gufero klade odpor a záleží na tom jak je poloosa nakloněná. Ideálně se musí tlačit v ose gufera.
Anebo se to už vychodilo. Poprvé to bylo první sundání po více než 25 letech.

Hlavně jestli tam na tisícihranu byl C kroužek. On se může i špatným nasunutím střihnout nebo zlomit a pak zapadne do skříně převodovky a poloosa jde podezřele snadno zasouvat (jen s tlakem přes gufero).

@gumidek

dobrý postřeh, opravdu bez C kroužku jde poloosa nasunout lépe, ale měl by tam být.

I když proč tam ten kovový C kroužek na poloose vůbec je?

No přeci aby nevypadl kloub a nestřihnul se při otočení ve vypadnuté poloze. Vymlátil by krom gufera i osazení časem.

Ten tripoid dovoluje slušný posuv poloosy. Homokyneťák je pevný s koulema, ale tripoid tam plave v těle poloosy i 5cm.

Při propérování nebo skoku auta, kdy tlumiče odstrčí kola od auta dolů a ramena taky, pochopitelně, táhne ven i poloosu. Ona ty prvky nápravy přímo sleduje a jde při skoku auta za nima.

Tam hrozí onen výsuv.

Výsuv musí probíhát v kloubu tripoidu (tom kloubu u převodovky).

Nesmí probíhat na výsuvu kloubu z převodovky.

Proto je tam to cčko :-D

VW tento nacvakávací systém nepoužívá. Jde formou pevných přírub ke kloubu pomocí obvodových šroubů. Dle mě lepší řešení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]