Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odstranění plastových krytů kol před STK

Od: rexrothak* odpovědí: 5 změna:

Chtěl jsem se zeptat jestli musím odstranit plastové kryty kol před STK jak to všude píší,když jsou součástí disku a drží je ty šrouby.To pro mě znamená defakto demontáž kol a ty šrouby jsou stejně na těch krytech vizuálně vidět.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Dobrý den!

Sejmutí krytů je u TK nezbytné, protože kryty "překáží" při měření a kontrole geometrie, a v některých případech při kontrole disků a šroubů..

Z vlastní zkušenosti s kontrolami na STK: :) Při přecházejících devíti kontrolách na nejmenované STK v posledních dvaceti letech nikdy nepožadovali sejmutí poklic, protože geometrii, disky a šrouby důkladně nekontrolovali. Přes zařízení na měření geometrie s autem jen projeli (prohlídce jsem byl vždy osobně přítomen). Ostatně, byl bych rád, aby geometrii zkontrolovali, když je to v ceně za STK. Požadovat, aby geometrii zkontrolovali jsem se neodhodlal, nějak by mě to jistě "vrátili". Při kontrole v prosinci 2016 však najednou požadovali sejmutí poklic, geometrii opět neměřili, takže zbytečně. Podle mého je k sejmutí poklic nutí nově zavedené fotografování auta před a během kontroly. Aby "neprasklo", že geometrii neměří a disk a šrouby nekontrolují.

 

hodnocení

3x
avatar amper

Smyslem tohoto opatření má být umožnit technikovi STK kontrolu, zda disk namontovaný na voze odpovídá rozměru zapsaném ve velkém techničáku. Protože plecháče jsou značené zvenčí, plastový kryt značení obvykle kryje, měl by být demontován. Pokud není kryt celoplošný a značení je vidět... Ale to asi nebude váš případ.

Z praxe: Mám auto na discích, kde ET neodpovídá povolenému rozměru a nikdo nikdy to nekontroloval, ale na STK jezdím bez poklic (a ET jsem máznul vazelínou)

 

hodnocení

0x

Je to jasně napsané na každé STK, že před kontrolou musí být demontované kryty kol.

Ale ty samozřejmě nemusíš nic.

Normální člověk, který chce projít technickou prostě poklice demontuje.

Netuším co máš za kola, ale většinou poklice drží pouze na některých šroubech, takže to neznamená demontáž kol. Stačí povolit správné šrouby, sundat poklice a šrouby zase dotáhnout.

rexrothak*
hodnocení

Mám Kiu a tam je to chycený na všech 5 šroubech(matkách) každý kolo,no tak to budu muset zhodit a dám to rovnou na letní.

Colombo-trochu se mýlíte,naopř na xantiích je originální poklice pod všemi 4 šrouby,takže demontáž znamená vyšroubit 4 šrouby sundat poklici a našroubovat zpět šrouby . a to vše x 4!

Ovšem zpětná montáž jde i bez toho, narvat to tam násilím s rizikem poškození poklice!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]