Nemůžu vyndat čep ramene z těhlice. Matice odmontována, čep povyskočí tak asi jeden centimetr dolů a víc nic. WD-40 nepomáhá. Viděl jsem video, kde prý stačí brzdový kotouč podložit heverem a bouchnut zvrchu na rameno kladivem a nějakým násadcem a čep s ramenem vyskočí dolů. U mne nic, nechci zbytečně dělat důlky do kovu ramene. Přípravek na vyndání čepu nemám. Je nějaké řešení?
Ta těhlice má zezadu mezeru (kde prochází šroub). Stačí do mezery vrazit plochý velký šroubovák a mírně roztáhnout. Ono to nepůjde nějak extra. Je to kus odlitku. Ale pomůže to o pár setin mm uvolnit čep.
Pak vezmeš pajsr a opřeš mezi rameno a spodek těhlice a odpáčíš ven.
Lepší je čep pořádně namazat a posunout dovnitř. Pak trhem rychle projet, aby vyklouzl ven a nezakousl se. Aby přes to místo, kde se ti kouše rychle vyjel a nekousl se tam znova.
Zezadu si tam třeba kladíckem nabouchej velký tlustý plocháč. Stačí malinko.
Stejný systém svěrným šroubem. Akorát to pako to dělá nasucho a žvejká vše kolem.
asd1
Ty kráso ten ve videu je prase...
Zevnitř do tý spárky klínek tím to rozevřeš a čep vysunout dolu. Dlouhej pajcr nebo přidrátovat lať - silentbloky ramene pruží a tlačí rameno nahoru, chce to delší páku..
Nemusí. Za ty roky už těhlice nenapruží zpět a čep neuvolní. Sám jsem se přesvědčil na svém, kde bylo ještě od výroby. L strana šla a pravou jsem musel klínkem roztáhnout, aby šel ven.
Místo šroubováku jsem použil hřebík, který do štěrbiny krásně zajel. Ale vytáhnout čep mi to nepomohlo. Všimnul jsem si, že na čepu horní okraj zářezu pro šroub drhne o okraj otvoru v těhlici. U prvního kola se mi podařilo posunout těhlici směrem k převodovce a čep vyjel lehce jednou rukou. U druhého kola jsem musel do otvoru pro šroub vrazit šroub, který čep nasunul zpět do díry. Uvítal bych ale nějaký přípravek na rychlé vytažení tohoto čepu. Možná by stačila tyčka tloušťky toho šroubu, protože šroub se zaražením ničí. Prodává se něco?
Hřebík nestačí. Je to kus tlustého kovu. Musíš tam naklepnout třeba malý sekáč nebo založit šroubovák a páčit do strany,aby štěrbinu roztahoval a pak u toho i páčit rameno dolů.
Všude píšou použijte stahovák, ale já nevím jaký. Jinak teď večer jsem vyndal starou lamelu. Má popraskaný povrch a jakési gumové čepy v ní moc nedrží. To ale asi nebyla příčina závady. Lamela po 25 letech je nejspíš už moc tenká. Přítlačný talíř a ložisko jsou vpořádku. Mohl jsem koupit jen lamelu a ušetřil bych. Ale mít spojku do zásoby může přijít vhod. Zajímavé je, že lamela a talíř jsou Sachs, ložisko je Valeo.
petrovic
Uprimne? Usetril bys leda kulove. Kdyz si davas tu praci se spojkou, tak komplet! Lamelu, pritlacak i lozisko. Nevracej tam jete dily. Stylem dam jen lamelu, si zadelas na pruser. Ten pritlacak je dobry. To jsi jak zjistil? Uz bude unaveny a nebude tak pritlacet. Podle vsech dotazu jak ctu, jsi snazivy a sikovny. Tak nedelej prasarny typu jen lamelu... uvidis co ti napise gumidek
Tak hele nedělejte z toho černou magii. Původní ložisko se točí nehrká, nedrhne, tak co asi by mu mohlo být? To samé přítlačný talíř. Co by mu asi jiného mohlo být než pokroucený (není) nebo unavený (poznám po nasazení). Kdybyste viděli, co mi dodali Slováci pod hlavičkou Sachs za mazací tuk společně se spojkovou sadou, to byste koukali. Sáček, dvě vrstvy papíru a mezi tím nic. Žádný tuk jsem z toho nevytlačil. Ještě, že jsem dal na radu gumidka a koupil si tuk samostatně. Jestli bude tímto způsobem fungovat i nová spojka, tak ještě budete rádi, že máte doma staré poctivé díly. Prostě přijde problém (odejde třeba ložisko), tak ho vyměníš. Od čeho se asi prodávají ty tři spojkové díly samostatně? Je potřeba u toho myslet a ne jen dělat to, co chtějí prodejci (vydělat). Já jsem přeci řekl, že staré funkční díly schovám a nevyhodím, ne že je tam nasadím.
Někde jsem četl, že nová spojka se má přišroubovat značkou ke značce na setrvačníku. Tahle nová spojka Sachs má bílý flek barvou. Na setrvačníku ale žádnou značku nevidím. Podle mne je spojka ve svých funkčních částech plně symetrická, takže je jedno jak se to přišroubuje. Nebo tam nějaká značka je? Utahovací moment píšou někde 22, někde 25 Nm. Tak dám raději 30 a nic nezkazím.
S tím ložiskem Valeo je to záhada. My jsme problémy se spojkou nikdy neměli a auto jsme koupili po prvním majiteli někdy v roce 1997-1999. Přijde mi to divné, že by někdo měnil ložisko na zánovním voze z roku 1995. Spíš si myslím, že tam Škodovka montovala co právě měla po ruce nebo co jim kdo levně prodal. Asi tam měli chaotický nákupní systém dílů.
Gumidek: nemáš pravdu s tím ložiskem Valeo. Tady ten autor jasně píše původní ložisko spojky Valeo! Původní spojka byla Sachs Trnava. jmjm.cz/...
break
Těch pár ušetřených korun se ti nevyplatí. Praxe je taková, že vždy se ta trojdílná skupina mění. Pouze u aut na rychlej prodej se mění třeba jen lamela. A poznáš kulový na přítlačaku. Ty rozhodně
asd1
Klínek vole, hřebík ti tam je k h...u. Dej to do servisu když neumíš ani jednoduchý základní věci... Klínkem roztáhneš spáru a tím i díru aby čep nebyl sevřený (bavíme se o desetině milimetru), pak stlačíš rameno dolu, můžeš klepnout do těhlice aby čep odskočil (bavíme se o mosazný apod. paličce) Rameno stlačíš pomocí páky tj. delší montpáka, lať, trubka apod. a nasadíš tak abys to tam celý nevožvejkal, nevodřel barvu, neprocvakal prachovky jak na čepu tak na homokloubu.
Jestli chceš spojku dělat za půl roku znova tak si klidně vyměň jen lamelu a ložisko + přítlačák nech starý Největší položka je na tom ta práce, jen osel to nevymění rovnou všechno... Nebo vykuk kterej to dává do kupy jen "aby to odjelo z bazaru"
taky jsem kdysi nemoh dostat cep ramene z tehlice. prijel chlap z druhyho konce vesnice, vzal nejvetsi kladivo co jsme meli, lehl pod auto, a rezal vsi silou z boku do te tehlice. po par uderech cep vyskocil. prej se takhle cepy normalne vytloukaji. nejsem automechanik, takze nevim co je na tom pravdy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.