Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyndat čep ramene z těhlice bez přípravku (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 32 změna:
Nemůžu vyndat čep ramene z těhlice. Matice odmontována, čep povyskočí tak asi jeden centimetr dolů a víc nic. WD-40 nepomáhá. Viděl jsem video, kde prý stačí brzdový kotouč podložit heverem a bouchnut zvrchu na rameno kladivem a nějakým násadcem a čep s ramenem vyskočí dolů. U mne nic, nechci zbytečně dělat důlky do kovu ramene. Přípravek na vyndání čepu nemám. Je nějaké řešení?

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Spodní čep ramene?

Musíš povolit matku a vytáhnout i šroub. Čep má pro šroub drážku, aby rameno nevyskočilo při pouhém povolení matice (bezpečnostní prvek).

hodnocení

Matka i šroub jsou ven. Zapomněl jsem to napsat.

Ta těhlice má zezadu mezeru (kde prochází šroub). Stačí do mezery vrazit plochý velký šroubovák a mírně roztáhnout. Ono to nepůjde nějak extra. Je to kus odlitku. Ale pomůže to o pár setin mm uvolnit čep.

Pak vezmeš pajsr a opřeš mezi rameno a spodek těhlice a odpáčíš ven.

Lepší je čep pořádně namazat a posunout dovnitř. Pak trhem rychle projet, aby vyklouzl ven a nezakousl se. Aby přes to místo, kde se ti kouše rychle vyjel a nekousl se tam znova.

Zezadu si tam třeba kladíckem nabouchej velký tlustý plocháč. Stačí malinko.

Stejný systém svěrným šroubem. Akorát to pako to dělá nasucho a žvejká vše kolem.


asd1

Ty kráso ten ve videu je prase...*zed*

Zevnitř do tý spárky klínek tím to rozevřeš a čep vysunout dolu. Dlouhej pajcr nebo přidrátovat lať - silentbloky ramene pruží a tlačí rameno nahoru, chce to delší páku..

Neprocvaknout prachovku čepu!

To víš, angláni... Málo kdy narazíš na video, kde se neprasí.

hodnocení

Video jsem shlédl, jdu to zkusit s tím šroubovákem.
hodnocení

Prachovku už jsem procvakl, ale stejně je zteřelá.
Dá se někde koupit samostatně?

za mě ještě dala (před 8 lety).

Dneska netuším.

Dá se koupit stále:

skoda-dily.cz/...

asd1

Nejspíš dá..

prachovka čepu &n/...

Tim videem se moc neřiď, to je fakt lama... I jak do toho jebe kladivem při montáži... (Aspoň přes dřevo když už...)

 

hodnocení

0x
avatar dabel

ten čep u ty feldy de někdy pěkně blbě

já to beru bud dvěma montpákama nebo mam na to takovej stahovák

Jak vyndat čep ramene z těhlice bez přípravku (Felicia)

No, ale to už tu prachovku může měnit na 100% s vidličkovým klínovým stahovákem.

já ho používám když měnim čepy nebo když je fakt nejhůř :)

Pak OK *palec*.

Já mám nejraději tento. Když nejde, tak ho stáhnu, až pruží a pak do něj klepnu kladivem a odskočí jak nic.

mojedilna.cz/...

mojedilna.cz/...

 

break
hodnocení

0x

Felicie má v rameni díru. Chytni do ní pajsr, zatlači dolů a druhou rukou se opři o náboj.

Rameno je z plechu. To tu díru pěkně vyžvejká...*zmateny*

break

On možná jo*smich* ten čep musí jít bez odporu ven tzn najít ideální směr . Příčí se mu v těhlici. Nic víc...s citem bez námahy půjde ven i rukou

Nemusí. Za ty roky už těhlice nenapruží zpět a čep neuvolní. Sám jsem se přesvědčil na svém, kde bylo ještě od výroby. L strana šla a pravou jsem musel klínkem roztáhnout, aby šel ven.

 

hodnocení

Místo šroubováku jsem použil hřebík, který do štěrbiny krásně zajel. Ale vytáhnout čep mi to nepomohlo. Všimnul jsem si, že na čepu horní okraj zářezu pro šroub drhne o okraj otvoru v těhlici. U prvního kola se mi podařilo posunout těhlici směrem k převodovce a čep vyjel lehce jednou rukou.
U druhého kola jsem musel do otvoru pro šroub vrazit šroub, který čep nasunul zpět do díry.
Uvítal bych ale nějaký přípravek na rychlé vytažení tohoto čepu. Možná by stačila tyčka tloušťky toho šroubu, protože šroub se zaražením ničí.
Prodává se něco?

Hřebík nestačí. Je to kus tlustého kovu. Musíš tam naklepnout třeba malý sekáč nebo založit šroubovák a páčit do strany,aby štěrbinu roztahoval a pak u toho i páčit rameno dolů.

hodnocení

Všude píšou použijte stahovák, ale já nevím jaký.
Jinak teď večer jsem vyndal starou lamelu. Má popraskaný povrch a jakési gumové čepy v ní moc nedrží. To ale asi nebyla příčina závady. Lamela po 25 letech je nejspíš už moc tenká. Přítlačný talíř a ložisko jsou vpořádku. Mohl jsem koupit jen lamelu a ušetřil bych. Ale mít spojku do zásoby může přijít vhod. Zajímavé je, že lamela a talíř jsou Sachs, ložisko je Valeo.
Jak vyndat čep ramene z těhlice bez přípravku (Felicia) #2
Jak vyndat čep ramene z těhlice bez přípravku (Felicia) #3
Jak vyndat čep ramene z těhlice bez přípravku (Felicia) #4
petrovic

Uprimne? Usetril bys leda kulove. Kdyz si davas tu praci se spojkou, tak komplet! Lamelu, pritlacak i lozisko. Nevracej tam jete dily. Stylem dam jen lamelu, si zadelas na pruser. Ten pritlacak je dobry. To jsi jak zjistil? Uz bude unaveny a nebude tak pritlacet. Podle vsech dotazu jak ctu, jsi snazivy a sikovny. Tak nedelej prasarny typu jen lamelu... uvidis co ti napise gumidek

Co asi? Jen bych se opakoval. Ale vidí to poprvé, tak chce být za odborníka, že přítlačák je OK.

Neberu mu to. Tak schválně :-D.

...

U brzd taky měníš jen desky? Kotouč nemění opotřebením tloušťku.

Ty chybějící mm na lamele jsou stejně průserové pro kvalitní spojení stejně jako chybějící mm na přítlačáku.

Mimo to ty pera už budou vyhřátá (jazyky).

Ale otestuj to. Budeš první :)

Valeo se nikdy nedávalo. Už to ložisko někdo měnil před tebou. Otázkou je proč. Asi nějaký děda stále stál na spojce.

hodnocení

Tak hele nedělejte z toho černou magii. Původní ložisko se točí nehrká, nedrhne, tak co asi by mu mohlo být? To samé přítlačný talíř. Co by mu asi jiného mohlo být než pokroucený (není) nebo unavený (poznám po nasazení).
Kdybyste viděli, co mi dodali Slováci pod hlavičkou Sachs za mazací tuk společně se spojkovou sadou, to byste koukali. Sáček, dvě vrstvy papíru a mezi tím nic. Žádný tuk jsem z toho nevytlačil. Ještě, že jsem dal na radu gumidka a koupil si tuk samostatně. Jestli bude tímto způsobem fungovat i nová spojka, tak ještě budete rádi, že máte doma staré poctivé díly. Prostě přijde problém (odejde třeba ložisko), tak ho vyměníš. Od čeho se asi prodávají ty tři spojkové díly samostatně? Je potřeba u toho myslet a ne jen dělat to, co chtějí prodejci (vydělat).
Já jsem přeci řekl, že staré funkční díly schovám a nevyhodím, ne že je tam nasadím.
hodnocení

Někde jsem četl, že nová spojka se má přišroubovat značkou ke značce na setrvačníku. Tahle nová spojka Sachs má bílý flek barvou. Na setrvačníku ale žádnou značku nevidím. Podle mne je spojka ve svých funkčních částech plně symetrická, takže je jedno jak se to přišroubuje. Nebo tam nějaká značka je?
Utahovací moment píšou někde 22, někde 25 Nm. Tak dám raději 30 a nic nezkazím.
Jak vyndat čep ramene z těhlice bez přípravku (Felicia) #5
hodnocení

S tím ložiskem Valeo je to záhada. My jsme problémy se spojkou nikdy neměli a auto jsme koupili po prvním majiteli někdy v roce 1997-1999. Přijde mi to divné, že by někdo měnil ložisko na zánovním voze z roku 1995. Spíš si myslím, že tam Škodovka montovala co právě měla po ruce nebo co jim kdo levně prodal. Asi tam měli chaotický nákupní systém dílů.

 

hodnocení

Gumidek: nemáš pravdu s tím ložiskem Valeo.
Tady ten autor jasně píše původní ložisko spojky Valeo!
Původní spojka byla Sachs Trnava.
jmjm.cz/...
break

Těch pár ušetřených korun se ti nevyplatí. Praxe je taková, že vždy se ta trojdílná skupina mění. Pouze u aut na rychlej prodej se mění třeba jen lamela. A poznáš kulový na přítlačaku. Ty rozhodně

asd1

Klínek vole, hřebík ti tam je k h...u. Dej to do servisu když neumíš ani jednoduchý základní věci... Klínkem roztáhneš spáru a tím i díru aby čep nebyl sevřený (bavíme se o desetině milimetru), pak stlačíš rameno dolu, můžeš klepnout do těhlice aby čep odskočil (bavíme se o mosazný apod. paličce) Rameno stlačíš pomocí páky tj. delší montpáka, lať, trubka apod. a nasadíš tak abys to tam celý nevožvejkal, nevodřel barvu, neprocvakal prachovky jak na čepu tak na homokloubu.

Jestli chceš spojku dělat za půl roku znova tak si klidně vyměň jen lamelu a ložisko + přítlačák nech starý *smich* Největší položka je na tom ta práce, jen osel to nevymění rovnou všechno... Nebo vykuk kterej to dává do kupy jen "aby to odjelo z bazaru"

 

au1
hodnocení

0x
taky jsem kdysi nemoh dostat cep ramene z tehlice. prijel chlap z druhyho konce vesnice, vzal nejvetsi kladivo co jsme meli, lehl pod auto, a rezal vsi silou z boku do te tehlice. po par uderech cep vyskocil. prej se takhle cepy normalne vytloukaji. nejsem automechanik, takze nevim co je na tom pravdy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]