Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4 MPI, vadný alternátor?

Od: aaxx odpovědí: 14 změna:

Zdravím, potřebuju jen ujištění, že to je problém alternátoru.
Baterie nabitá - napětí (vypnutý motor) - 12,76V
Baterie po startu - prvních pět sekund multimetr ukazuje 14,1V, ale již během 10 sekund začne napětí postupně klesat, kdy pokles se zastaví cca na 12,3V. Nepomáhá přidání plynu. Po zapnutí světel a ventilátoru je pokles až na 11,9V cca.
Z toho jsem usoudil, že se jedná o vadný alternátor. Podezření jsem pojal když jsem jel z práce (cca 4,5 km) a autu se v kopci vypl motor (druhý den po sobě na stejném místě), s tím, že jedu cca 2 km do kopce na druhý r.stupeň a točím kolem 2800ot., takže baterie zřejmě sama bez alternátoru nezvládla udržet při chodu čerpadlo. Před nabíjením ukazovala baterie pouze 12,1 V. A nabíjená byla ani ne před měsícem. Naštěstí pravidelně dávám na nabíječku, takže díky tomu to ještě nějak zvládla.
Jinak signalizace nabíjení nic nehlásí. Po otočení klíčkem svítí kontrolka baterie, ale po startu zhasne a za jízdy se nerozscvící, tudíž problém s dobíjením nesignalizuje.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Zkontroluj kabel u alternatoru jestli ten silovej přivod nemá schnilý očko
Pak zkus ten altík přikostřit přímo z mínusu baterie
Ješte bych měřil napětí přímo na altíku a až pak menil altík
aaxx
hodnocení

Kabel je určitě ok, drží jak přibitej a má i tu čepičku plastovou.
To úplně nevím jak se dělá, to měření přímo na alternátoru. Ale na youtube určitě najdu.
Datum výroby to má 15/01, takže jestli s tim nikdo nic nedělal, tak tam je už od výroby a najeto mám pomalu 260 000km.

 

ladis*
hodnocení

1x

Mrkni na VAG diagnodtiku, tuším adresa 17?

něco s dobíjením v měřených kanálech panelu tuším bylo.

když nepomůže výměna alt., tak pak panel přístrojů, dej vědět.

Ano 17 instrumental cluster

 

aaxx
hodnocení

Díky za odpověď dabel®

Už jsem objednal z vrakoviště za 500. Snad něco ještě vydrží.

To nejhorši co se da udelat je vzit altik z vrakoviště
Počítam že budeš mit brzo stejnej problém
Pokud si kapku šikovnej tak ten altík z vrakecu nejdřív rozeber koukni jak sou na tom uhlíky kapku je porovnej pokud budou kratky dej nový
Pak porovnej sběrací kroužky na rotoru celý to umej a oddekluj vymej a znova namaž ložiska
Pokud to uděláš budu věřit že ti nákou chvíli vydrží *palec*
26.03.21 16:38

dabel *palec*

 

hodnocení

0x

Zkontrolovat vedení L (D+).

Altík se budí přímo přístrojovou deskou. Ne žárovkou v ní, jak to bylo kdysi.

 

aaxx
hodnocení

Takže vyřešeno, alternátor z vrakoviště za 500,-

Baterie před startem - 12,21 V (vybitá kvůli zajížďce 24 km a 3 starty s nefunkčním alt.) Baterie nebyla plně nabitá, jen jsem to před jízdou dal na dvě hoďky nabít, pro jistotu.

Po nastartování ukazuje multimetr nyní 13,92 V (a postupně stoupá).

Takže počítám s tím, že až baterku nabiju, budu na těch 14V.

Jsem zvědavý co najdu v tom mém chcíplém altu, po zaklepání šroubovákem na šasi se začlo sypat "uhlí"

Díky moc všem za pomoc. Kouknu se tedy ještě na youtube, kde někdo dělá údržbu alter. a provedu.

Zjistil jsem že mám na řemenu už nějaké 2 prasklinky,takže objednám nový.

altík ti vybitou baterii nedobije baterku šoupni přez noc na nabíječku

 

aaxx
hodnocení

těšil jsem se jak to rozdělám, ale skončil jsem na tom, že mi nejdou povolit tyto 2 matky

dal jsem tam i wd-40 působit a prostě ani za nic, už bych pomalu mohl zlomit klíč..

jedině zbývá asi zahřát a pak kladivem s nějakým kusem hrotu mlátit do hrany té matice

Ten na fotce není ten, co chci rozdělat. Ten co chci rozdělat (ten původní) nemá žádné orezliny, byla tam krytky, takže problém rzi to není..

Fabia 1.4 MPI, vadný alternátor?

je potřeba nástrčný klíč (ořech pro 1/2 ráčku popř pro 1/4 ráčnu) a s prodlužovacím nástavcem vratidlo.

Povolit to jde vždy. Šrouby nejsou s pevnostní ocele. Jde u nich o vodivost a jsou niklované. Zareznout nemohou.

Nikdy jsem se tady nezaseknul. Ještě je tam šroubek na křížový šroubovák uvnitř toho plastu. Je vidět.

Šroubky víka co jsou na křížák a šestihran povolujte pouze za šestihran!

aaxx
hodnocení

Mám tuto sadu (Sthor 5466) a jeden ořech 13" už mám prasklý z minula, kdy jsem se snažil něco odmontovat na autě. Asi to není moc kvalitní. Takže budu muset pořídit lepší.

Fabia 1.4 MPI, vadný alternátor? #2

Nó, tak to je takový hobby "blato". Zlatá středníc esta je Tona Expert, ale už se tuším moc nedělá i když by se sehnat dala.

tonaexpert.cz/...

tonaexpert.cz/...

Tohle je takový základ a investice i dobudoucna. Jednotlivé hlavice jdou i dokoupit jako náhradní zvlášť. Podle toho poznáš mimo jiné kvalitní sadu.

Ty blato hobby šmejdy jsou laciné komplety a na pár použití.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]