Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1

Od: briska odpovědí: 31 změna:

Ahoj,
mám fabii 1.4mpi 90tis najeto. Vůbec nevím kolik mají najeto svíčky a jestli byl měněn palivovej filtr(ale 99% ne)
Svíčky, nekteré asi 2 ze 4 byli měněný třeba při 50tis. Auto startuje normálně a řekl bych , že žádný problém.
V autorizáku mi borec na příjmu řekl, že palivovej filtr se u benzínáku nemění, myslel to dokonce i obecně o všech benzinovejch autech :D, tak jsem tam nechal starej.
Je faktem, že auto bylo a je na velmi krátké trasy a časté starty a vypínání motoru. Od té doby co ho mám v ruce já se snažím motor alespoň zahřát než vypnu nebo zbytečně nezhasínat a raději nechám jet pět minut jak kdy spíše vypnu.
Otázky:
1. U tohodle typu auta je asi normální, že škube když nemá otáčky. Příklad: Jedu 50 na trojku, počkám až klesne třeba na 40 a šlápnu na plyn tak jakoby škubne, říkal jsem si možná ten palivovej filtr, nebo je to fakt tím autem. Možná ten příklad udávám maličko špatně, z kopce mi to třeba úplně neudělá , ale dělá to i na jiné sputně žejo, prostě jakmile tam nejsou ty otáčky a jsou málo třeba 1800-2000 tak při rychlém zmáčknutí plynu trvá 0.5 sekundy než zabere. Díra v plynu, ale asi to tak fakt má bejt :D Co bych chtěl od 50kw fabinky žejo.
2. Při otočení klíčku do 1. polohy slyším zvuky v kabině jakoby se něco rozpínálo a mačkalo uvnitř palubovky jak mám autorádio, trvá to třeba 5-10sekund.Co to přesně je? Jakoby takové hluboké bzučení. Nemám zkušenost s jiným autem a je fakt, že teď jsem ostražitější na všechny zvuky v autě než dříve :D.
3. Má někdo zkušenost s tlumením na fabii 1? Velmi často v 90% když cokoliv přejedu(spoje silnice...) tak to duní do kabiny jakoby to netlumilo už. V autorizáku udělali test tlumičů a vyšlo to na 70-80% a žádné odchylky, geometrie byla taky ok jen poupravili parametry +-1-5%.
Je to takové drnčení přímo jakoby jste přejeli patník na silničním kole bez tlumení vidlice :D. Podvozek prej taky ok, myslel jsem, že vymění stabilizátory, ale zase proč žejo když to jezdí.
Celkem zajimavý, lidi říkají jak je autorizák drahej, no možná jde o to jaké auto, ale i tak o moc dražší to není. Popravdě se mi snažili hodně vyhovět v ceně kdyby něco bylo a hned nabízeli alternativní přístup a vše vysvětlí a jsou rychlí a poctiví, popravdě by mi i vymluvili nějakou opravu co jsem chtěl, že je třeba zbytečná. Což asi je. Jak říkám no, už to chce nové auto.
Dal jsem to schválně do autorizáku, ale možná je fakt, že co bych chtěl žejo. Ty úpravy co bych chtěl to je tak na nové auto :D.
PS:poslední dobou jsem dost paranoidní, nikdy jsem svíčky neměnil ani neměl v ruce, vím, že bych je v pohodě vyměnil ještě k tomu na takovém autě, ale pořád se zbytečně strachuju a co když to dám špatně a co když toto a támto. Poslední dobou se hodně učím utahováním abych nic zbytečně nic nepřetáhl, zatím nemám momentový klíč. Snažím se tomu porozumnět a považuji to za důležité, zaleží o co jde žejo.
Zatím jsem si sám vyměnil olej, expanzní nádobu, čidlo teploty a několikrát propláchl chladící systém vodou a chemii trochu. Hlavně v dnešní době co chcete dělat , vše trvá a většinou tolik kolik stojí oprava člověk vydělá hned , takže je výhodnější to dát do servisu. Jak říkám záleží co a jak a kde a proč. Já to hlavně chci dělat a dělám, protože to neumím a chci se to naučit sám pro sebe.
Moc děkuji všem kdo mi nějakým způsobem odpoví, cením si všech odpovědí :).
Díky za přečtení a přeji hezký víkend a hlavně zdraví chlapi a devčata!

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

1. Jaký motor? Kód?

motory z Felicie mají kódy AZF,AME,...

motory od VW mají kódy BKY, BBZ,...

2. Svíčky se mění vždy komplet. Právě aby to necukalo a nebyli jiné parametry válců zápalu při různých teplotách - stará svíčka určitě nehodí stejně jiskru nebo stejně spolehlivě jako nová svíčka).

Na ty škodovácky AZF a AME se dávají Champion RC89PYC. Na Brisky zapomeň. To jsou šmejdy. Obecný nájezd na svíčky je 60 000km. Velký odtrh namáhá zapalovací lištu a může odejít.

3. Palivový filtr se mění vždy. Akorát se servisu nechce, aby mechanik nesmrděl benálem. Kór když se nejezdí, tak vložka uvnitř různě zaschne a nemá dostatečný průtok. Pak odejde palivové čerpadlo, které se snaží přetláčet ucpaný filtr. Kupujte MANN.

Takže motor? *zmateny*

briska
hodnocení

AQW, klimatizaci nemám, ale to je asi jasný s tímto typem. Díky moc pane
Počkám na 100000km a vyměním teda komplet všechny filtry+svíčky a nebo to udělám ještě třeba teď v průběhu léta, dokud to auto tolik nepotřebuju raději :D.
Jinak dlouho se neotvírali zadní brzdy bubnové, bordel nedělají, ale citím jakoby byli zašpiněné a možná sjeté pakny. Opravdu těžko říct, na tom autě je vše od výroby a nic se neměnilo, jen přední brzdové kotouče v 75t.km.
Asi by to chtělo kontrolu brzd, že? Pokusím se to dát zase do autorizáku autonova v Brně. Ještě tu je u nás dalších 5 autorizáku asi. Ale všude by to měli dělat stejně snad :D A budu teda chtít vyměnit palivovej i svíčky pro jistotu? aby byli v sadě, ale podle mě v sadě jsou.. snad. A
Moc mě potěšila tvoje odpověd

Svíčky všechny RC89PYC Champion. Snadná výměna. Stačí imbus 5 na dva šrouby co jsou pod zapalovací lištou a klíč tuším 16 na svíčky a měnit na studeném motoru.

I AQW mini koťátko mohlo mít klimakompresor. *smich*

Potřeba 4 kusy

cc-autodily.cz/...

Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1
briska
hodnocení

Nebo spíš citím, jakoby tam bylo něco uvolněné, ty pružinky v těch bubnových. A ještě by to chtělo poštelovat ručku, možná lanko vyměnit, spíše poštělovat, to bych zvládl i sám ale ať to tam udělaj žejo když už. Maj to lehké na tomto autě :D Ke všemu jeden šroubek, víte jak to myslím.

Vím, ale taky vím, jaký je přístup v autorizovaných servisech u starých aut.

To by chtělo najít velmi šikovného a odborně zdatného mechanika.;)

Filtry se kupují jednotlivě. Sada není.

briska
hodnocení

Jasné jasné chápu, myslel jsem jen ty svíčky v sadě samozřejmě. Už jsem zkoukl snad všechny díly a ták.
Jinak stejně bych měl našetřit na nové auto. Nevím nebo jezdit s tímto? Nejezdím nějak velké trasy , max 80km tam a 80 zpět a to se dá říct, že jsem jel takto jen 2x v životě :D.
Je na tom potřeba udělat těsnění pod hlavou a kdo ví jak to bude vypadat nebo kdo ví jestli to chci aby se to na tom udělalo. V autorizáku řekli, že je těsnění ok a vyměnili jen těsnení na ventilovém víku, teklo to mega, celej motor byl černej a nánosy bordelu jak kdyby ujel třeba 500tisiíc. Jenže mám v expanzce bordel, olej, ale olej nemizí a emulze na víčku oleje nikdy nebyla, čisto. Vylil jsem 10ti letou chladicí kapalinu a taky celkem čistá růžová, propláchl chemii 1x a 3x vodou. Nevím možná tam zbyl bordel, samozřejmě po třech týdnech se hned ozvala kontrolka málo vody.
Nic neteče od doby výměny gufera kliky a těsnění ventilového víka, ujeto zatím 1500km. Jen se čím dál tím víc špiní expanzka a ikdyž tomu nerozmím, tak podle toho co jsem vše přečetl to musí uvnitř někde téct, ale na oleji to vidět není, jedine že by se to nějak mísilo, ale voda mizí velmi málo, ale mizí, spíš tak 100-200ml za 5000km, možná přeháním.. Ono totiž to jde těžko poznat, popravdě už nevidím kam až voda sahá :D Jakoby vidím, ale nepoznám kolik ubylo. Poslední dobou mám obavy, že se tomu něco stane, že to praskne v nevhodnou chvíli nebo, že se něco stane.. Ono je to sice neojeté auto, ale ty komponenty už zestárly.. Koroze není nikde, ale..
Dokonce jsem tam zahlédl něco bílého jakoby omítka a jakoby to šlo zkrze závit a víčko. Ale pěna ani nic t akového nikde.
Do dalšího postu hodím foto jak vypada expanzka predtím.,
JINAK takto se to zašpinilo během 9000km.

Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1 #2
Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1 #3
Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1 #4

 

briska
hodnocení

Tak mám spíše video, snad nevadí link na ulozto.
Kdyby se někdo chtěl pokochat *smich*. Podle mě tam ten fridex s expanzkou byli 10 let. Řekl bych krátké trasy+starý fridex načnuli těsnění, které bylo už jednou měněno a objevovala se kontrolka motoru , myslím, že oranžová, ale to už se nedozvím , protože ten kdo to auto měl už není mezi námi a celá historie je pryč, mám jen záznamy do roku 2010 z Autonovy, pořád jen výměna oleje a kontroly. Těsnění měnil nějakej ´´vojta´´ :D Je to mechanik, ale nikdy bych tam nedal nic. Já jsem hodně nedůvěřivej a potřebuju aby to auto opravdu JELO. Nejsem žádnej hejter.. ale chci jen tak jak to má být, však je všude hodně návodu tak v čem je problém, že slyším pořád odněkuď, že tam téén to udělal špatně a ták. Já si cením automechaniků, tu práci bych nedokázal, je to celkem dřina, jak kde..špína, vím , že existují rukavice, ale zašpiníte se. Je to těžké na záda já je fakt obdivuju, ale chtěl bych vždy aspoň tak jak to má být.
Jak poznám, že mi tu část vyměnili a že to dobře utáhli a že tam dali aji nový šroub, který podle návodu mají dát a nenechali tam ten starej :D, toje těžký.
ulozto.cz/...

Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1 #5
Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1 #6
briska
hodnocení

Ale když nakouknu dovnitř expanzky tak je to růžový, spíš je to naleptaný vevnitř jakoby a tam nevidím no. Jen zvenku.
A taky jsem nekoupil origo nádobu, ale EU za 250-300kč.

Lepší je tu origo demontovat z auta a vypláchnout benzínem (normálně co se leje do nádrže naturalem).

Pak krtek na odpady (louh) a vařící voda z konvice a chvilku štěrchat.

Pak opět výplach čistou vodou a nakonec benálem a nechat vyschnout.

 

briska
hodnocení

Takže ty championy jsou nejlepší pro tento vůz?
A palivák teda Mann? skoda-dily.cz/...
Nebo škoda skoda-dily.cz/...
Viděl jsem něco, že fabka rv. 2001 měla nějaký jiný filtr s nějakým nastavením, ale já mám 2003 a tady bude už jen ten filtr bez toho nastavení, teď přesně nevím co tam bylo musel bych se podívat.
Díky .))

U té Fábky si nikdy nejsem an 100% jistej na tom filtru. Některé mají 3 trubky a některé pouze 2.

Utevři kapotu a vyfoť u nádobky s chladící kapalinou, kolik trubek vystupuje do motorového prostoru na benzínovou lištu pro vstřiky.

Pokud tam není vratka jako třeba u AZF, tak je filtr 3 a uvnitř má 3bar regulační ventil.

Pokud je to AME, tak tam je i vratka a přetlakový ventil je tuším na liště nikoliv na filtru (pak je filtr dvoutrubkovej bez ventilu).

O svíčkách už bylo psáno dost. Ale klidně si to přečti celé znovu.

briska
Ten filtr má na sobě tohle, musí být původní, vypadá to jako ten regulátor.
Ale nové filtry už mají vevnitř.
Vypadá to jako regulátor nebo to je jen úchyt toho filtru nějak? Co jsem koukal podobný je tento, ale jen s dvěma vývody
skoda-dily.cz/...
Na co je tam ta část co tento filte nemá
skoda-dily.cz/...
Vypadá to jednoduše . Hlavně vždy koukám na videa

youtu.be/...
Díky
Fabia 1.4mpi kdy měnit svíčky a palivový filtr. Obecné otázky na fabii 1 #7

Filtr má vstup paliva od čerpadla a jeden výstup do motoru (ke vstřikům). Od vstřikovačů jde nespotřebované palivo zpět do nádrže nebo třetí trubkou na filtru a točí se dokola.

briska
hodnocení

Chápu, jen jsem se chtěl zeptat, že ten novej filtr už vypadá jinak. A na tom původním co mám je ta kovová kružnice.

Ta kružnice patří segerovce. Drží tam třetí prostřední nátrubek s ventilem.

Origo se dá celý rozebrat. Tedy vyjmout ten ventil. Vložku pochopitelně ne.

Spíš bych si vzal nerozebíratelný MANN.

Tuším, že je to dokonce on

skoda-dily.cz/...

 

 

briska
hodnocení

0x
Je u filtru nějaké pravidlo jak to měnit? Zdá se mi to jednoduché, jen bacha na ty cvočky abych je nezlomil. Jinak někde jsem cosi četl, že se mají prohodit hadičky což mi přijde jako blbost.

Hadičky se nikdy nepřehazují. Každá plní svůj nezaměnitelný účel.

Cvočky jdou někdy blbě stisknout. Občas je v nich bláto, tak proto mnohdy nejdou. Ideálně je před výměnou okolí filtru a cvočky pořádně oprat vapkou či vodou z hadice s tryskou.

Pak do cvočků stříknout WD.

Jsou na ně i speciální kleště, ale prstama to jde taky. Hlavní je příprava, aby koncovka s cvočkem nepraskla.

Některé cvočky jsou na stisk a jiné fungují jako segerovka a ta se povytáhne ven.

 

hodnocení

0x

Mám auto Logan MCV II a podle servisního plánu se mají svíčky měnit v buď každé 3roky/60 tis. km. Co nastane dřív.
Někdo mění každý druhý rok a nebo při najezdu 30 tis. km. To už záleží na člověku, když to uděláte dřív určitě tím nic nezkazíte, ale zase se to nemusí přehánět.
Co se týká palivového filtru. Tak já mám předepsanou výměnu po 6 letetch/120 tis. km. Zas.
Když se to vymění o malinké dřív nic se nestane.
Na svém druhém autě Renautl Thallia 1.2 kw - 2010 nemám vůbec palivový filtr. Je tam jen palivové sítko a to se nemění.
Co se týká té zpožděně akcelerace. Tak otáčky 1800 - 2000 jsou podle mně málo. Já když nechám své auto spadnout takto hluboko dolů, tak chvilku trvá než se motor probere a předá patřičný výkon do kol. Samozřejmě u Vás může být problém jinde. Neznám chod Vašeho auta ani jak se chová při jízdě. To by chtělo otestovat někým.
Ovšem tohle nemohu posoudit, protože nemám Fabii s takovým motorem, co máte Vy.
Já jen vím, že u mé 0.9Tce je motor poháněn turbem a turbo je nachylné na podtáčení, takže už jen s principu nejezdím takto pod otáčkama, protože to motoru nesvědčí. Obecně platí, že každý motor potřebuje kultivovaný chod. Klidné rozjezdy (ne plyn až na podlahu) a nejezdit stylem brzda plyn..

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Potichu závidím Fabku s tak malým nájazdom.Tiež mám AQW.Momentálne 338 tis.km.

1.Škubnutie pri dobehu a následnej akcelerácii je v pohode.Pokiaľ je chod motora a záťah plynulý bez trhania tak nieje čo riešiť.Upchatý palivový filter je poznať aj pri cca.4000 otáčkach a viac keď už by vypadával prísun paliva.Palivový filter som menil pri 240.000 km prvý krát.A to preto lebo som počul že pri otočení kĺúčom v spínačke už nezabzučalo tak svižne ako zamlada ale pomalšie.Nakoniec to bola baterka čo kľakla po pol roku.Takže filter by bežal ďalej normálne.Filter teda má v tvojom prípade naozaj ešte dosť pred sebou.Pozor však na biozložku v palive a staré palivo v nádrži (viac ako 3 mesiace).Sviečky sa menia po 60 tis.km.Ale mal som už aj 70 tis.a išli v pohode akurát zastudena občas nezapálilo niektorý valec.Po 1 minúte sa stabilizovalo a jazdili normálne.VN modul a zapalovacia lišta menená pri 260 tis.km.

2.Bzučanie by mohlo byť palivové čerpadlo ktoré sa rozbehne po otočení kľúča do polohy 1.Až po jeho zastavení sa odporúča štart.Lepšie povedané až keď ostanú svietiť iba "check","dobíjanie","mazanie".Po naštarovaní všetko zhasne.

3.Skúsenosti s tlmením mám bohaté.Do 120 tis .km sa nedialo nič.Náprava bola tuhá.Dovtedy sa menili iba stabilizačné tyčky (1x.) .Menil predošlý majiteľ.

Pri 190 tis.spodné čapy,silentbloky ramien -vrzganie hlavne v zime pri nerovnostiach na ceste aj malých,opotrebenie vždy len ľavej prednej pneu zvnútra,neskôr to začalo aj vpravo ale vždy len zvnútra.

Pri 240.tis Strašne buchoce náprava.Vinník asi stabilizačné tyčky,čapy riadenia,Výmena čapov a tyčiek.Za 2 týždne reklamácia,lebo nešlo nastaviť geometriu.Stále vôle v riadení.Takže aj tyčky riadenia k čapom riadenia.Následne geometria-už o.k.Náprava zdanlivo tuhá.

252.tis.km Náprava buchoce.Stabilizačné tyčky to niesú.Uloženie stabilizátora pomohlo (gumky).

271 tis.km silentbloky na ramenách-znova.

330 tis.km opäť gumky stabilizátora.Mláti nechutne.

340.tis.km bude výmena čapov riadenia lebo ľavý je tak vybitý že ho počuť pri rozbehu auta (keď púštam spojku a motor do záberu).

A inak pozerám že sa docela bojíš.Fabka je docela predimenzovaná a je to robustné auto navrhnuté v dobách kedy sa ešte nešetrilo . Toho motoru a expanzky sa neboj.Keď hlási málo vody treba doliať a len jazdiť.Tú expanzku máš v pohode normálny stav.Ja som preplachoval pri 250.tis km,potom pri 315 tis.km (5 rokov rozdiel).Ak je záujem doplním aj iné skúsenosti.

 

briska
hodnocení

0x
Edit
doplněno 04.05.21 11:32: Hodil jsem doprostřed tématu odpověď o tom filtru, snad se najde

 

tycoon*
hodnocení

0x

Interval výměnu svíček u Fabie je 60 tkm.

Interval výměny palivového filtru pro benzínové Fabie předepsán neení, Škodovka nepočítá s tím, že by se po dobu životnosti auta měl měnit. Ale je pravdou, že při návrh auta Škodovka počítala s klasickým benzínem, ve kterém nejsou prakticky žádné nečistoty, zatímco většina dnešních benzínů je znehodnocena povinným přídavekm biosložky (bioethanolu), kde je pravděpodobnost nečistot větší. Já jsem palivový filtr zatím u žádného auta neměnil, ale v takových 200 nebo 300 tkm by se asi preventivně vyměnit mohl.

1. Fabia má elektronický pedál plynu a u některých aut 1.4 MPI 50 kW a 1.4 16V 55 kW Škodovka špatně nastavila software a taková auta mají velkou prodlevu mezi sešlápnutím plynu a otevřením škrticí klapky. Asi máte smůlu, že jste koupil právě takový kus.

3. Viděl bych to na zadní silentbloky předních ramen nebo tuhé bočnice pneumatik. Škodovka do Fabií montovala "děravé" silentbloky, které trpěly na velmi krátkou životnost. Servisy tam začaly montoval "plné" silentbloky, které vydrží mnohem déle, ale jsou taky "tvrdší" a přenáší více vibrací. Jaké tam máte pneumatiky? Většina těch slabších Fabií měla balónovité pneumatiky na 165/70 R14, když se tam dají místo nich nízkoprofilové s malou bočnicí, tak se tlumení zhorší. Roli může hrát i typ pneumatiky, nekteří výrobci dělají bočnice více měkčí, jiní výrobci je dělají více tužší.

1. na vrakáči si může vzít modernější ŘJ motoru pro daný motor s vyžší verzí FW. Sám to tak mám u Feldy. Diagnostikou se pak jen nakoduje k vůli immo.

briska
hodnocení

Minulé léto jsem měl 195/65 R15 continental
V zimě 185/60 r14
A teď mám 195/50 R15 na 6.5x15 ET38 a rozdíl v tlumení není vůbec. Pořád stejný, ale zjístil jsem, že to nejvíc dělá když najedu oběma koly na něco, třeba ta prasklina nebo spoj v silnici. Člověk by řekl, že to může jít od něčeho jiného, ale prostě mi to mega bouchne do karoserie a ozve se to přímo do palubní desky a nedávno jsem i zjístil, že když najedu na něco levým kolem v zatáčce aspoň v 50% rejdu, tak tam něco lupe a je kovový zvuk což by odkazovalo na horní uložení tlumiče nebo silentblok stabilizatoru i silentbloky nápravy.
Šrouby tlumiče jsou zatáhle dobře už jsem se koukal pod plastovou krytku nahoře nad tlumičem.
Najedu oběma koly na příčný práh a jakoby tlumič vyletěl nahoru a udeřil a vždy je to dvojí zvuk takovej asi, že to dělaj oba tlumiče nebo něco se někde ozívá. Koukal jsem okem na gumy stabilizátoru a vypadali ok, ale chápu, že nemusí *frajer*

asd®

Klepání v rejdu spíš spodní kulák ramene (u těhlice)..

 

briska
hodnocení

Díky za odpovědi převelice :)
Tak ho asi zatím měnit nemám? Spíš jsem chtěl provizorně, že auto má 17 let, najeto sice jen 90tisíc.. Nebo to nechat třeba na rovných 100tkm? :) Díky

asd®

Nepropadej panice, do fungujícího stroje se nehrabe ;)

Filt pokud při plným plynu ve vysokch otáčkách jede dobře (nejvyšší dávka paliva), tak je průchodný pořád dostatečně...

Dobrý je VIF do paliva, ze začátku radši malinko a na doporučený dávkování (panák na 20L) až časem (zamezit rychlému uvolnění usazenin)

Akorát pak se hrábne nejen do filtru, ale i do nového čerpadla. Dlouhodobě se totiž čerpadlo do přicpaného filtru přetěžuje.

asd®

Jo, souhlas.. Ale filtry jsem měnil vždycky tak po 200 kkm a nikdy problém s čerpadlem nebyl..

Je fakt že jezdim dost a biosložky nemaj čas se rozložit na lepidlo.. + dávám VIF který je rozpouští...

U sekačky stačí nechat stát přes zimu a je zalepený všecko, dá se čekat že podobný to bude u auta který moc nejezdí..

Ty trojcestný filtry, kde je i schovaný redukční ventil tlaku na zalepení biosložkama a kaly trpí nejvíc. pak ty auta nejedou nebo čerpadlo umírá.

briska
hodnocení

Tak to ještě nechat, je fakt, že se občas nejezdilo, ale max 3 měsíce a to je jednou za život auta. Nikdy nebyl problém.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]