Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je to těsnění pod hlavou?

Od: loudes1 odpovědí: 16 změna:
Zdravím,mám fabii 1,4mpi v chl. kapalině se mi začaly objevovat mastné fleky(viz foto)Do vody mi netlačí po zhasnutí motoru jsou hadice do a z chladiče měkké,dají se zmáčknout.Jinak auto jede normálně,žádný úbytek výkonu jsem nespozoroval.S vozidlem jezdím převážně krátké trasy po městě.Najeto poctivých 99tis.
Je to těsnění pod hlavou?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

To je počátek poškození těsnění pod hlavou, kdy se dostává olej do vody při změnách teplot bloku a hlavy. Při chládnutí a ohřevu motoru.

Časem to půjde dál a přestanou těsnit vložky a bude to tlakovat. Pak teprve to většina lidí řeší.

Ovšem je lepší to řešit hned a nečekat, až motor začne tlakovat a auto tě nechá x km od baráku.

 

hodnocení

1x
avatar h0nz490
Podle to zacina prolinat. Hod oko pod vicko, kde se doleva olej. Pokud je tam slehacka, tak ji utri a jet to projet. Aspon 50km a pak de podivej znova. Me to takhle prave zacalo.

 

mate59
hodnocení

0x

Kdyby bylo proražené těsnění pod hlavou,tak by to silně kouřilo bílý dým z výfuku.

 

hodnocení

0x

Toto snad zažil každý tento motor... Již jsem se setkal s takovou závadou cca po 20.000km od nova. Většinou se vymačkají měděné podložky/těsnění které vymezují vložky válců, ty pak sjedou a tím vlastně netěsní těsnění pod hlavou... To je nedostatek těchto motorů. Projevuje se to různě, od pár bublinek po katastrofu... Je třeba to řešit, bude se to jenom zhoršovat... Když to udělá někdo důsledně, to znamená že nechá zkontrolovat/srovnat hlavu a řádně to vypodloží, tak pak má obvykle pokoj, ale taky znám lidi, že si měnily těsnění pouze těsnění pod hlavou asi 5x pořád dokola a nějakou dobu to vždy vydrželo...

loudes1
hodnocení

Jak dlouho to zhruba vydrží "jen" po výměně tesneni bez rovnání hlavy a vypodlozeni vložek?

To ti nikdo neřekne bez změření přesahů vložek a měření křivosti (rovinosti) hlavy pravítkem nebo radeko nožem.

Já měl na 1.4MPi 44 AZF hlavu po sundání rovnou a vložky přesah ještě měli a jezdí to už 5 let bez vady.

Dělalo se to při 60 000km. Jen k vůli oleji. Ještě netlakoval.

loudes1
hodnocení

No o mě taky netlakuje,jen ta emulze ve fridexu

Až začne tlakovat, tak může být vložka utopenější, než je teď.

Základem je hlavu sundat povolením šroubů ve správných krocích a pořadí. Vpodstatě opačný způsob montáže.

26nM + 90stup + 90stup a použít nové šrouby. Namazat závity a podložky hlav šroubů. Neměl by to dělal amatér nebo nějaký flákací mechanik co uvidí starou Fábii. Pak to bude opět vpořádku.

Převložkování je těžší. Správně se musí zabrousit dosedací plocha, vybrat vhodné těsnění na vypodložení vložky (velikost) a změřit přesahy a vložku usadit. Motor musí být naprosto čistý a bez vody.

Jak foukne pod těsnění vložky smítko nečistoty nebo nějakého kalu, tak to ihned přestane těsnit a musí se to dělat celé odznova.

Proto se motorem bez hlavy nesmí točit (mít i zařazen neutrál) a hlava se nesmí bez citu jen tak odtrhnout a zvednout nahoru.

loudes1
hodnocení

Takže když je tahle emulze tak by se teoreticky nemusely dělat podložky po valce-nezašlo to ještě tak daleko

Vpodstatě opatrně sundat hlavu, přeměřit její rovinost a pak přesahy vložek. Dle toho dělat či nedělat.

Z 80% si dovolím tvrdit, že stačí pořádně očistit jemným smirkem pod vodou od starého těsnění (nejprve seškrabat šrabkou bez záseků do hliníku) a dát jen nové těsnění a šrouby (někdo šrouby nemění, ale dílenská je předepisuje vždy nové a uvšech aut i motorů).

loudes1
hodnocení

A u zdvihacích tyček při montáži je potřeba nějak opatrně vkládat,můžu nak špatně trefit,že by nesedla?

Dole sednou vždy a nahoře je potřeba nejprve sundat před sundáním samotné hlavy vahadlovou soustavu.

Hlavně nevrtej do seřizovacích šroubů vahadel a nesnaž se tam měnit vůle. Dole jsou schované hydroštely.

Pokud máš tedy škodovácký motor s Feldy.

 

loudes1
hodnocení

Jojo mám motor s hydrama...a ještě otázka koukal sem že hlavu zpět nasazují se svodama výfuk+sani už zkompletovány,je to tak správně?

Nevadí to. Nemusíš to dělit.

Ale někdy je vhodné vyměnit těsnění pod svodama a oddělit to.

Mě se třeba se samotnou hlavou bez svodů lépe a přesněji manipuluje. A raději těsnění dám nová.

Nikdy nebyl problém se zaplacením takové práce.

loudes1
hodnocení

A dá se hlava špatně nasadit na blok,nebo má přesně polohy že to nejde splést?

Je napřesno. Hlavně opatrně. Přesnost určí přední 4 štefty M8, které zůstávají na bloku. Na ty se hlava navléká.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]