Nejste přihlášen/a.
To je počátek poškození těsnění pod hlavou, kdy se dostává olej do vody při změnách teplot bloku a hlavy. Při chládnutí a ohřevu motoru.
Časem to půjde dál a přestanou těsnit vložky a bude to tlakovat. Pak teprve to většina lidí řeší.
Ovšem je lepší to řešit hned a nečekat, až motor začne tlakovat a auto tě nechá x km od baráku.
Toto snad zažil každý tento motor... Již jsem se setkal s takovou závadou cca po 20.000km od nova. Většinou se vymačkají měděné podložky/těsnění které vymezují vložky válců, ty pak sjedou a tím vlastně netěsní těsnění pod hlavou... To je nedostatek těchto motorů. Projevuje se to různě, od pár bublinek po katastrofu... Je třeba to řešit, bude se to jenom zhoršovat... Když to udělá někdo důsledně, to znamená že nechá zkontrolovat/srovnat hlavu a řádně to vypodloží, tak pak má obvykle pokoj, ale taky znám lidi, že si měnily těsnění pouze těsnění pod hlavou asi 5x pořád dokola a nějakou dobu to vždy vydrželo...
To ti nikdo neřekne bez změření přesahů vložek a měření křivosti (rovinosti) hlavy pravítkem nebo radeko nožem.
Já měl na 1.4MPi 44 AZF hlavu po sundání rovnou a vložky přesah ještě měli a jezdí to už 5 let bez vady.
Dělalo se to při 60 000km. Jen k vůli oleji. Ještě netlakoval.
Až začne tlakovat, tak může být vložka utopenější, než je teď.
Základem je hlavu sundat povolením šroubů ve správných krocích a pořadí. Vpodstatě opačný způsob montáže.
26nM + 90stup + 90stup a použít nové šrouby. Namazat závity a podložky hlav šroubů. Neměl by to dělal amatér nebo nějaký flákací mechanik co uvidí starou Fábii. Pak to bude opět vpořádku.
Převložkování je těžší. Správně se musí zabrousit dosedací plocha, vybrat vhodné těsnění na vypodložení vložky (velikost) a změřit přesahy a vložku usadit. Motor musí být naprosto čistý a bez vody.
Jak foukne pod těsnění vložky smítko nečistoty nebo nějakého kalu, tak to ihned přestane těsnit a musí se to dělat celé odznova.
Proto se motorem bez hlavy nesmí točit (mít i zařazen neutrál) a hlava se nesmí bez citu jen tak odtrhnout a zvednout nahoru.
Vpodstatě opatrně sundat hlavu, přeměřit její rovinost a pak přesahy vložek. Dle toho dělat či nedělat.
Z 80% si dovolím tvrdit, že stačí pořádně očistit jemným smirkem pod vodou od starého těsnění (nejprve seškrabat šrabkou bez záseků do hliníku) a dát jen nové těsnění a šrouby (někdo šrouby nemění, ale dílenská je předepisuje vždy nové a uvšech aut i motorů).
Dole sednou vždy a nahoře je potřeba nejprve sundat před sundáním samotné hlavy vahadlovou soustavu.
Hlavně nevrtej do seřizovacích šroubů vahadel a nesnaž se tam měnit vůle. Dole jsou schované hydroštely.
Pokud máš tedy škodovácký motor s Feldy.
Nevadí to. Nemusíš to dělit.
Ale někdy je vhodné vyměnit těsnění pod svodama a oddělit to.
Mě se třeba se samotnou hlavou bez svodů lépe a přesněji manipuluje. A raději těsnění dám nová.
Nikdy nebyl problém se zaplacením takové práce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.