Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fiat panda 2004, 1.2, 44kw

Od: fertuo odpovědí: 10 změna:
Dobry den, nejsem si jisty. Jestli 15w40, potrebuji pouze dolit. Ne vymenu. A nevim jaky tam byl predtim. U motoru neni stitek. Dekuji.
Erit:benzin

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

10W40 a měnit po 10kkm/1rok (je tam jen 2,7 litru oleje)

Možno i 5W40

 

jm
hodnocení

0x
Pamatujete si, na kolik km bylo? 15 nebo 10 tis?
doplněno 17.03.21 10:11: Já mám 10w40 , ale jsou lidi, co si myslí že ušetří... Dávají 15w jednou za dva roky a 30tis km

 

fertuo
18.03.21 07:22
hodnocení

Dekuji

 

hodnocení

0x

15W40 se snad už neleje nikam...

Starým vylágrovaným motorům který prosakujou už neublíží, když se použije olej o vyšší hustotě. Obzvlášť v létě. Sníží se tím ty průsaky a při vyšších teplotách to maže skoro stejně. V zimě je to už horší.

Samozřejmě jestli je motor v kondici a patří do něj10w tak k tomu není důvod.

asd1

15W má smysl u olejožrouta kde se kouká jen na cenu oleje *smich* Tenhle motor sice jede i s mazutem, ale dávat ho tam je nesmysl... Origo je 10W40 novější 5W40/ A3 (což splňuje prakticky jakýkoliv olej)..

Leju Shell HX7 (litr za stovku), filtr dávám Mann taky za stovku, tj. výměna stojí pětikilo i s poštovným..

Já to samí. MANN a HX7.

Až když jsi napsal "olejožrouta" mi došlo že je řeč o Fiatu. Ti jsou vyšší spotřebou oleje pověstní stejně jako 1.6 od forda. I když teda na Ford 1.6 nemají. Ten to má dokonce i v manuálu že sežrat litr na tisíc km je furt v normě :)

To byly i VW motory AKL 74kW 1.6ky v O1. Tam olej mnohdy zanášel i svíčky.

asd1

Myslel jsem obecně a klasický olejožrout je spíš koncernová 1,6 nebo ty "povedený" první TSI s nepovedenýma kruhama..

Forda 1,6 mám a mezi výměnama nedolívám, za 10kkm si vezme tak 4 deci (5W30) a to má 240kkm... Kolem několik Fiatů a taky se mezi výměnama nedolívá = olej berou míň jak půl deci na 1kkm. Tak asi štěstí na kusy *smich*

U toho Forda 1,6 vidim jako hlavní příčinu proč začne brát olej honění za studena + dlouhý intervaly výměn. Záleží i jak se zajede motor. Výrobci sice píšou že záběh neni potřeba, ale počáteční otěr pořád existuje.. Navíc Fiati mají málo oleje a dlouhé termíny výměny oleje a to je taky likvidátor.. Taky možná obecně slabý motor v těžkém autě, musí se to honit a pak to žere olej..

Jinak FIRE je jeden z nejlepších motorů vůbec, od původního kolovrátku po T-jet. Jednoduchej blbovzdornej motor bez zásadní chyby... Bohužel ekokreténi ho taky už víceméně odstřelili...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]