Nejste přihlášen/a.
Starým vylágrovaným motorům který prosakujou už neublíží, když se použije olej o vyšší hustotě. Obzvlášť v létě. Sníží se tím ty průsaky a při vyšších teplotách to maže skoro stejně. V zimě je to už horší.
Samozřejmě jestli je motor v kondici a patří do něj10w tak k tomu není důvod.
15W má smysl u olejožrouta kde se kouká jen na cenu oleje Tenhle motor sice jede i s mazutem, ale dávat ho tam je nesmysl... Origo je 10W40 novější 5W40/ A3 (což splňuje prakticky jakýkoliv olej)..
Leju Shell HX7 (litr za stovku), filtr dávám Mann taky za stovku, tj. výměna stojí pětikilo i s poštovným..
Myslel jsem obecně a klasický olejožrout je spíš koncernová 1,6 nebo ty "povedený" první TSI s nepovedenýma kruhama..
Forda 1,6 mám a mezi výměnama nedolívám, za 10kkm si vezme tak 4 deci (5W30) a to má 240kkm... Kolem několik Fiatů a taky se mezi výměnama nedolívá = olej berou míň jak půl deci na 1kkm. Tak asi štěstí na kusy
U toho Forda 1,6 vidim jako hlavní příčinu proč začne brát olej honění za studena + dlouhý intervaly výměn. Záleží i jak se zajede motor. Výrobci sice píšou že záběh neni potřeba, ale počáteční otěr pořád existuje.. Navíc Fiati mají málo oleje a dlouhé termíny výměny oleje a to je taky likvidátor.. Taky možná obecně slabý motor v těžkém autě, musí se to honit a pak to žere olej..
Jinak FIRE je jeden z nejlepších motorů vůbec, od původního kolovrátku po T-jet. Jednoduchej blbovzdornej motor bez zásadní chyby... Bohužel ekokreténi ho taky už víceméně odstřelili...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.