Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Převodový olej 75W90 api4 (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 13 změna:
Do Felicie prý patří převodový olej 75W90 api4.
Převodový olej mi sice měnili tak dva roky nazpátek (mám ho teď vypuštěný ve flašce v garáži), ale problém je v tom, že už nemám možnost zjistit, co tam automechanik nalil.
Mne teď celou zimu trápí, že dvojka jde zařadit se škrtnutím. Někdy škrtá i trojka. Po zahřátí motoru se to trochu zlepší, ale já jezdím jen krátké trasy, tak se to těžko posuzuje a počasí je pořád studené.
Říkám si proto, jestli mi tam nenalil olej 80w, který je hustší a je levnější. Může to být opravdu tím olejem?
Asi tedy mi nezbyde nic jiného než tam dát nový olej 75W90 api4.
Kde se dá koupit nejlevnější? Takové 3 litry budou potřeba.
A jakým způsobem se zbavím toho oleje, který normálně nevytekl vypouštěcím otvorem? Auto trochu naklopit? Nahřát horkovzdušnou pistolí převodovku?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Patří tam 75w80 gl4 2.4 litru

 

hodnocení

0x

Leju Shell Spirax. Ten Castrol se hodně doporučoval i na klubových stránkách fandů.

maziva.heureka.cz/...

80W a 90W se tam lilo dříve u Favoritů, protože lepší olej neexistoval nebo byl nedostupný a Mogul ho nevyráběl. Ovšem u Š120 se prý v mrazu na PP90 dá rozjet na neutrál jako z automatickou převodovkou, jak je hustý :-D

 

hodnocení

0x
Zdenku.. Vždyť jste řešil vyndání převodovky..To už jí máte zpátky nandanou? Jestli tam zůstane trochu původního oleje,tak se myslím nic nestane. Není to motor,kde je karbon atd.Nevím jestli má i Felda,ale převodovky mívají na výpusťáku magnet, který na sebe natáhne drobné šupinky ( otěr z koleček)..

Magnet je ve víku uvnitř. Normálně je tedy nedostupný. Pyliny ze synchronu tam nebudou. Je z bronzu. Proto je vhodné olej vyměnit. Už k vůli vodě v oleji.

hodnocení

Ne, spojku ještě nemám vyměněnou ani převodovku sundanou, protože ještě nepřišla spojka ani hrazda na pověšení motoru.
Ale nikdo mi neodpověděl zda to škrtání dvojky za chladného počasí může být způsobeno hustším olejem anebo je to dáno zatuhnutím něčeho jiného? Třeba je kupovat nový olej zbytečné?
asd1

Pochybuju že to bude olejem.. Změna s teplem bude tepelnou dilatací než změnou tekutosti oleje... = ovládání převodovky.. Tipuju že olej už bude pěkný bláto, tak nedat nový je asi hloupost (pokud si auto chceš ještě chvíli nechat..)

Mě nový olej po 30 000km výrazně pomohl a převodovka mi řadí krásně i při -9C, jak letos bylo venku. Starý olej byl hustý kalný hnědý. Nový je stále med čirý.

Smysl to má vždy.

asd1

Píše "škrtání" a to olejem nebude... V každým případě starý bláto má smysl vracet jen když to brzy půjde do hutí *smich*

Má v háji spojku. Klidně mu i po vypnutí unáší hřídel převodovky, jak mu drhne po tisícihranu lamela. Takže skočit z 3 na 2...

Teď nejde poznat, zda to bude spojkou nebo převodovkou. A před tím ta spojka už byla načatá, když se teď totálně odepsala a je původní.

hodnocení

Takže ty tvrdíš, že škrtání při řazení z 1 na 2 je způsobeno špatnou spojkou? A proč tedy po zahřátí motoru toto škrtání ustane? A proč při řazení na jiné rychlosti to nedělá?
Dnes vyletěli teploty k dvacítce a když jsem dnes vyjel, po škrtání ani stopy. Je to teplotou. Ještě zkusím jak to bude řadit příští týden až se má ochladit.
Samozřejmě můžeš zase tvrdit, že je to teď novou spojkou.
hodnocení

A pokud jde o tu vadnou spojku, tam byla lamela sjetá na tloušťku 6mm, zatímco nová lamela má 8mm. Jinak nic. Stará lamela tedy nebyla v plném záběru, protáčela se a proto vyšší zařazené stupně jely všechny jako jednička. Proč by tahle situace při oddálení lamely od přítlačného talíře měla mít vliv na škrtání řazení z 1 na 2? To nedává smysl.
hodnocení

Jak píše asd1, že je to tepelnou dilatací, to stojí za zvážení. Pokud se nějaké synchrony změní vlivem teploty několik stupňů nad nulou natolik (smrští se natolik), že to začne škrtat a při teplotě nad deset stupňů Celsia tuto závadu (smrštění) nelze pozorovat, tak si to lze vysvětlit opotřebením synchronů při řazení z 1 na 2.
Jenomže stejně tak si lze vysvětlit, že opotřebené synchrony při hustším oleji (teplota kolem nuly) špatně řadí.
Já neumím posoudit jak moc se změní viskozita oleje při změně teploty z 15 stupňů na 5 stupňů Celsia.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]