Nejste přihlášen/a.
Měl bych jedbu prosbičku. U Escorta se mi přestaly na pravém předním kole vracet brzdy. Celé jsem to rozdělal, sundal třmen a rozhýbal váleček, ale moc to nepomohlo. Po zabrždění trvá cca 3-5 vteřin, než se destičky vrátí. Prosím o tip, co by to mohlo být. Pár tipů mám, ale rád bych si udělal nějakou statistiku a šel po tom, co bude nejvíc tipované. Předem děkuji
Petr
doplněno 30.03.10 22:18:No nechtěl jsem, aby jste se tady kvůli mně ještě pohádali... Každopádně všem děkuji za odpovědi. Vyzkouším to asi až v pátek, nebo v sobotu, dřív se k tomu nedostanu, ale dám Vám všem vědět co to bylo a samozřejmě Vaše odpovědi ohodnotím. Ještě jednou moc díky.
Petr
Jaký typ brzd je namontován? Jak jste zjistil tu dobu vracení destiček a co jste měl vše rozebrané? Pokud po uvolnění brzd.pedálu nelze s kolem ručně točit po Vámi udanou dobu, tak zkuste, jestli zůstává tlak ve válečku (ihned po uvolnění pedálu povolit odvzdušňovací šroub). Je-li váleček pod tlakem, a tlak je jen v tomto válečku a nikde jinde, tak může být vadná hadice ke kolu. Jinak bych to viděl na problém v uložení plovoucího třmenu (podle typu brzd).
No jsou to kotoučový brzdy, ale pokud jde o výrobce, či jiný označení, tak to nevím. Celý třmen s válečkem jsem vyndal a rozhýbal a nejde ztěžka, tak si nemyslím, že by to bylo jím. Já si osobně myslel brzdový válec, ale dostal jsem také tipy na hadičku co jde ke třmenu...
Petr
To že se jedná o kotoučovou brzdu nikdo nepochybuje páč jinak by tam nebyl třem. Jinak Escort se vyráběl od roku 1968 a to v 7 generacích. Předpokládejme že se jedná o generaci 6 a mladší. Proto je lepší vždy napsat alespoň rok výroby popř. model.
Nejprve odzkoušej radu cyrila aby jsi zjistil jestli je ve válečku tlak a nebo ne. Podle toho poznáš jestli je závada v přívodu kapaliny a nebo v samotném válečku.
Jasný, omlouvám se. Většinou to píšu, dneska mi to nějak vypadlo... Je to 1,8 16V 77 Kw 105 HP. RV 1996
Petr
Vyšroubujte hadičku a buď dejte druhou nebo ji drátem protáhněte. Dobře se to dělá špicí od kola. Pak se bude brzda vracet jako nová
Tu výměnu bych bral, pokud je hadice vadná, ale radit nějakou zoufalou opravu prošťouchnutím, to snad nemyslíte vážně! Možná tak na zahradní traktor, ale ne na auto v běžném provozu.
No co i takový "opraváři" se njdou jak je vidět. Oni hadičky u Escorta nepatří zrovna k těm nejlevnějším a šetřit se musí když už je ta ekonomická krize.
Jenom bych doplnil,že ta špice od kola (což vůbez netuším co je) půjde krásně ohnout v tom kovovém kolínku u escorťácké hadičky.
No něco nám nějak neštimuje 77kW sedělaly v 95 od 96 roku bylo 85kW. Zrovna ten 77kW má dvy druhy třmenů. Jsem to ale šťoura,že. Nevydí ten postup zjištění příčiny je stejný. Odzkoušet jestli zůstává tlak ve válečku a nebo se zasekává jak již bylo psané.
No a závadu máte vyřešenou. Někdo má dar jasnovidectví a my ostatní musíme příčinu nejpre hledat.
To není jasnovidectví, ale praxe. Jinak to kolínko je ohlé jen jedno, z druhé strany to jde, stačí si tu hadičku ototčit v ruce
.
Rozhodně nechci komentovat vaši praxi s prošťouráváním hadiček. Kovové kolínko zůstane ohnuté ať do něj dloubete z jedné nebo druhé strany.
Problém je v tom, že "něco" tu hadičku prostě ucpává. Tlak při brzdění je dost velký na překonání odporu, ale zpět kapalina tlačí pomalu, takže kolo přibrzďuje. Možná byste se divil, co jsem v té hadičce měl. Koncovka na jednom konci je rovná, takže to jde v pohodě pročistit. Vyměnit hadičku není problém pro servis, protože dnes se neopravuje, ale mění a mně je vcelku jedno, jak byste to řešil Vy, já jsem to řešil na parkovišti a hned.
Tento problém jsme řešili u felicie,byla to brzdová hadička u brzdiče,tam tlak pustila ,zpět však nikoli,jsou totiž gumové a zpuchří zevnitř,pochybuji že ji protáhnete drátem,je tak stažená že to nepůjde.
No nechtěl jsem, aby jste se tady kvůli mně ještě pohádali... Každopádně všem děkuji za odpovědi. Vyzkouším to asi až v pátek, nebo v sobotu, dřív se k tomu nedostanu, ale dám Vám všem vědět co to bylo a samozřejmě Vaše odpovědi ohodnotím. Ještě jednou moc díky.
Petr
Kdepak to to není hádání , to je jen jinej pohled na opravu. Já nemám rád hned něco měnit pokud to není potřeba a raději nejprve zjistím příčinu. Když už bych došel k závěru ,že je potřeba vyměnit brzdovou hadičku tak vyměním rovnou všechny a dám novou kapalinu. Páč živitnost hadiček je přibližně stejná a je zbytečné se ktomu vracet za mněsíc znovu na druhém kole. Už vůbec nemam rád takovéty opravy "Franto podržto já jdu pro peníze" , pokud se nejedná o opravu někde na cestě a jen na dojetí pár kolometrů. Tam se nechá improvizovat. Co se týče brzd a řízení tak opravy bez komromisu, ale někdo může mít i jiný názor.
Ono když se třeba zanesou trubky od nádrže, taky se hned nevyhazují i s nádrží, ale čistí se. Hadičky jsou na tom podobně, zanesou se, ale jsou vysokotlaké, takže i když zevnitř styří a guma se odloupne, ještě nemusí znamenat, že jsou nebezpečné, to by muselo být vidět zvenku. Čistil jsem to výpletovou špicí na jízdní kolo, popř svářečský drát, něco pevného, protože to jde dost ztuha a nesmí tam nic zůstat, ale jde to a žádný následek to nemělo ani do budoucna. Ale taky mi to dalo zabrat, brzdu jsem rozdělával asi třikrát a nic nepomohlo. Kapalina se má měnit zhruba po dvou letech, ale kdo ji mění, že? Navíc nevím o tom, že by hadičky měly též životnost jen dva roky, to jste asi nemyslel vážně nebo jo?
Nechce se mně o tom dikutovat a srovnávat benzínovou hadičku z brzdovou no nevím. Holinky i hodinky se také obojí natahují a přesto to není totéž.
Jinak k té životnosti bylo myšleno tak že pravá i levá hadička má stejnou živtnost a né jako brzdová kapalina. Pokud jsem vás tím nějak zmátl tak se vám touto cestou omlouvám. Jinak já kapalinu mněním po 3 letech. Vy ne?
Po třech letech? To měním kapalinu i s celým autem. Escort byl vyjímka, bezporuchový díslový motor, ale podvozek a brzdy hodně trpěly. Za sedm let mě stál skoro jako nový, je ale fakt, že třista tis km tomu odpovídá.
Přečetl jsem si všechny vaše příspěvky a můžu s vámi jen souhlasit. V diskuzich na internetu jsou vždy všichni experti. Když by ale přijeli k vám do servisu a nabídl by jste jim opravu protžením (s tím, že pokud by to pomohlo, mohli by se vyměnit), každý by to chtěl protáhnout aby ušetřil pětikilo. Takových už tu bylo. Jistě mají v tomto oboru rozsáhlou praxi. Zrovna nedávno jsem váš postup dělal jednomu klučinovi, který neměl hned peníze na hadičky, ale potřeboval jezdit. Po měsíci jsme dali nové a staré - protažené - se vyhodili.
PS: měnit umí každý BLBEC!
Každý normální člověk ,který by přijel na oparavu brzd do servisu ve kterém by mu navrhli "levnou variantu" protahování brzdových hadiček drátem by ztohoto servisu ujížděl co nejrychleji se slovy TO JSEM NEMUSEL DO SERVISU HADIČKY UMÍ PROTÁMHOUT KAŽDÝ DEBIL
Jenom úplný šílenec může navrhovat opravu hadiček protažením a za měsíc dávat nové. To by mu ten servis určitě fungoval dlouho ,kdyby ovšem nějaký měl.
Je docela úsměvné že člověk ,který si každý tři roky kupuje jiné auto si sám oprvuje brzdy protahováním brzdových hadiček drátem od kola. Tady něco smrdí.
Možná se od některých radilů v budoucnu bude možné dočíst jako levnější variantu GO motoru dubové písty a spojku olepit korkovými špunty
tomaskrajc: než někoho nazveš debilem, tak si přečti, co jsem psal - buď vyměnit nebo vyčistit, je už na uživateli, kterou metodu použije. Ono každý DEBIL umí hadičku vyměnit, ale ne každý identifikovat závadu, takže místo výkřiků do tmy raděj řekni na rovinu čím to je! Třeba ani nová hadička problém neodstraní, tak se koupí nová trubka, brzdič, válec...a třeba půlku auta, že pane chytrý.
A když jsme u toho, hadička je VYSOKOTLAKÁ, ten pojem ti asi nic neříká, ani pojem dvouokruhové brzdy. Hadička buď tlak drží nebo nedrží, nic mezi tím. Když praskne za jízdy s autem se dá normálně dál jet, auto normálně brzdí, jen je nutný vyšší tlak na pedál, krom tohoto omezení to nemá na funkčnost vliv.
No já nevím jestli se mám do vaší debaty ještě vměšovat, ale nějak mi to nedá. Osobně jsem taky pro různý levný řešení a skoro všechno si dělám doma na koleně, ale je pravda, že co se týká brzd, řízení, náprav a podobně, asi bych moc nehazardoval, Nehledě na to, že hadička může být uvnitř spuchřelá a výsledný efekt bude nulový. A ještě mi to klekne třeba 40 kiláků od domova...
Newcity ani já do teto debaty vstupovat nemíním. Jen vá chci navrhnout pokud budete mít zájem tak vám hadičku sice použitou ae dobrou mohu poslat. Zrovna tady mám na rozebráví jeden bouraný Escort. Je ptřeba zjistit jako hadičku máte. Jak jste psal ten výkon motoru ten nasvědčuje tomu že auto je z roku 95 a tam se dávaly dva druhy hadiček. Mrkněte tedy jakou hadičku máte nebo ji nafoťte a pokud buou stejné a budete chtít mohu vám ji v úterý poslat. Hadička byla na autě asi rok. Bohužel druhá "šťouchanec nepřežila. Jinak je vidět že na určité části vozu a jejich opravy máme stejný názor. Odzkoušel jste rady které doporučoval Cyril?
Pro AR, Jasný, děkuju za nabídku. Kouknu ještě na to, ale asi bych ji vzal. Je to květen 1996 výroba, aspoň dle VIN.. Co všechno ještě nabízíte za díly? Možná bychom se mohli domluvit mailem...
doplněno 03.04.10 22:53:Kontakty na mě jsou na webu, co si dávám jako podpis...
V mém případě jde o tuto hadičku(foto) a nic za ní nechci. Jinak co mohu nabídnout krom plechařiny snad všechno. O co by jste měl zájem? Je to 1.6i 16v. U vašeho auta je zváštní že jste psal ,že má 77kW a ten se vyráběl 1-8 měsíc 1995. Pokud tedy máte rok výroby 1996 ta se jedná o 85kW a tam jsou hadičky stejný jako ta na fotu.
No to zase ne, na nějaký částce se musíme dohodnout. Na pohled vypadá stejně, jen nevím, jestli se náhodou neliší v délce.. Zítra se ještě podívám do papírů, jestli jsem nespletl RV. Že to je 77 Kw a 105 PS vím na 100%. No a co bych ještě potřeboval? Asi nový auto... Asi by toho bylo víc. Nejde mi ABS, ale tam nevím v čem je problém. Měnil jsem zadní konektory, prtože byl jeden nalomenej, ale nepomohlo to... Kouknu co by se tak dalo ještě udělat a zítra písnu. Zatím díky.
Tohle auto je bez ABS. Za hadičku fakt nic nechci vžyť to je prkotina a vám třeba pomůže. Ten rok poznáte i na autu ,když se podíváte na okna tak tam je nápis a uplně dole je . . . . . . . 5 nebo . . . . . . .6 na foto je rok 95
Pro AR: omlouvám se, včera jsem byl pryč a nedostal jsem se na PC. Výroba je leden 1996. Hadička vypadá totožná, tak bych ji od Vás vzal. A ještě pokud máte hrdlo k nádrži. Mám na mysli ten plast co je v zadním blatníku, od kterého vede trubka k nádrži. Děkuji
Ne každý je tak chytrý jako vy a nedokáže bez servisu identifikovat závadu. To bychom mohli všechny autoservisy z fleku zavřít. Špatný kontakt je závadu, kterou lze taky snadno odstranit, ale přijít na to, kde špatný kontakt je - to je občas oříšek. A PŘESTAŇTE URÁŽET
Tak abychom to uzavřeli. Můj příspěvek se více vztahoval k "radě" pepanka ,který ostatí nazval blbcemakterý umnějí jenov věci vyměnit.("PS: měnit umí každý BLBEC!") Nevím proč se uráží ,když se mu kopnutý míč vrátí spátky do obličeje. Na svoji obhajobu "opravy" brzd začal srovnávat se špatným kontaktem. Pravdu má jen v jednom "To bychom mohli všechny autoservisy z fleku zavřít." jen zapoměl dodat ,že pokud by se majitelé chovali dle jeho rady a nabízeli opravu brzdových hadiček protlačením drátem a za měsíc se stavte my vám dáme nové.K jeho argumentům není co dodat a je naprosto zbytečné se knim i vyjadřovat.
Argument stirečka ten je ještě zajímavější. Jediné co si asi pamatuje je pojem "dvouokruhové brzdy" ,ale už neřeší co to znamená jinak by nemohl napsat "Když praskne za jízdy s autem se dá normálně dál jet, auto normálně brzdí, jen je nutný vyšší tlak na pedál, krom tohoto omezení to nemá na funkčnost vliv." K tomu taky není mnoho co dodat protože stirecek je přesvědčen ,že bez předních brzd (v případě tazatele) se auto chová normálně dál. O zablokování brzdy sčímž má newcity problém ani neuvažuje.
Jenom je škoda ,že stirecek s touto revoluční myšlenkou nebyl v Austrálii u Red Bullu mohl jim to poradit a můj oblíbenec Sebastian Vettel mohl v pohodě dojet bez brzd na jednom kole.
Tak to se Ti omlouvám, poněvadž jsem myslel, že míříš na mě. Já jsem jenom zde poradil možnou závadu nebo příčinu a pokud by mu pomohlo vyčištění hadičky, měl by jistotu, že je chyba právě v ní a pak by ji klidně mohl vyměnit za novou a ne napřed měnit, protože třeba špatná vůbec být nemusí. I když vše nasvědčuje přímo na tu hadičku, stejnou závadu jsem měl taky na escortovi a až vyčištění hadičky pomohlo. Když píšu pomohlo, tak opravdu pomohlo a nepotřeboval jsem ji ani měnit, auto jezdilo dál bez problémů. Prasklá hadička neznamená nutné nebezpečí a dá se v pohodě dojet, kapalina mi unikla v daleko těžším náklaďáku a dojel jsem úplně bez problémů dalších 70km, ale noha bolela fest Musel jsem dojet, vezl jsem maso.
Ale srovnávat seriový escort s třistakoňovým závoďákem fakt nebudu
Jinak na nových autech fakt hadičky neprotahuju, psal jsem, že escort byl vyjímka, toho jsem měl déle a zjistil jsem, že to není zrovna ideální, protože finančně to vyjde cca nastejno a navíc starosti plus každé ráno otázka pojeje/nepojede? Motor byl absolutně bezporuchový ale vše ostatní bylo měněné, na druhou stranu to bylo ještě auto na kterém jsem si vše dělal sám.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.