Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej z motoru vypustit nebo stačí odsát?

Od: edudant odpovědí: 32 změna:
Dobrý den, chci se zeptat, jestli, když při výměně oleje svépomocí odčerpám olej z motoru čerpadlem a hadičkou, kolik starého oleje zůstane v motoru. Nezdá se mi zcela vhodné lít nový olej do i když malého množství oleje starého. Jak to dělají v servisech? Mám raději zůstat u vypouštění výpustným šroubem, i když je to složitější? Nebo stačí odčerpat? Díky za rady.

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break
hodnocení

3x

Ještě jednodušší a jistější je dát to někomu, kdo tomu rozumí a nevymýšlí p**oviny

 

dominik007*
hodnocení

1x

No mě teda přijde jednodušší vlézt pod auto a olej vypustit, vyměnit filtr a dolít olej. Práce na maximalně půl hodiny. A kudy jsi to chtěl čerpat přes měrku? :D

Ale to je běžná praxe v servisech ,tak co se divíte?Běžně přes měrku,která se vyjme.U těchto asi zůstane dojnásobné množství oleje ,než vypuštěním u starších motorů

break

Diesel: nesmysl. Je pár motoru, co nemají výpustný šroub a musí se odsát, jinak nevím o nikom, kdo by to tak dělal

Nemají výpustní šroub, ale počítají s longlife olejem a sundáním vany. V praxi se jen saje a leje.

 

hodnocení

1x
avatar h0nz490
Nejlepsi, ze to tak dela i par servisu. Videno na vlastni oci. Ja, kdyz to zkousel kdysi na F1. Zustalo tam asi 100ml. Jeste by slo asi vysat, ale dost to uz bralo vzduchu.
Nejdulezitejsi je, at je olej teply. Husty to nenasaje.
jurajjuraj*

s tou F1 muzes normalne na cesty nebo jen okruhy?

F1 Fabia 1.gen

S1 Superb 1.gen

Nejedná se o Formuli 1 i když podvozky jsou jak motokáry na F1 :)

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Ohřat olej zvednout auto povolit vypušták dole na vaně nahoře si povol viko nalejvani oleje at to lip teče
Zatimco to vytejka vyměn olejovej filtr
Pak dole utahneš výpuštak naleješ spravny množství oleje nastartuješ auto nechaš chvilku běžet vypneš motor zkontroluješ hladinu oleje pokud je o.k. vyhravaš balíš jedeš domú

 

hodnocení

0x
avatar magdon

"...kolik starého oleje zůstane v motoru".

Nikdy jsem takovou ho.adinu nezkoušel, ale počítám, že když už se Vám tam podaří nějak tu hadičku nacpat, zůstane tam tak 1/2 - 3/4 obsahu starého oleje.

Tak to vyzkoušej.Dnes je to běžný postup v sevisech.Podmínka je , že olej musí být na provozní teplotu.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Na p106 jsem zkoušel odsát, odsál jsem tak 3/5, tak jsem ještě přes výpustný šrouby vypustil cca 2/5 objemu olejové nápně.Ale tento skoro "pravěký" motor není uzpůsoben na odsávání.Jen jsem zvědav,kolik odsaji na 1,6HDi,který má prolis na výpustný šroubopačně než staré motory.

petrovic

1.6HDi 80kW motor DV6 se mi podaril odsat tak, ze nezustal ani ten olej, ktery zustane v tom blbem prolisu vany. Odhadem tam vzdy zustanou tak 2,5 deci. Zkousel jsem to schvalne pred vymenou saciho kose. A po sundani vany, byla cela vysata. Tuto praktiku vidim u 1.6hdi daleko prinosnejsi, nez to vypostet pres ten blby prolis. Ale uz davno jsem objevil firmu Klokkerholm ktery vyrabi nahradu olejove vany a je uz resena jinak. Zadny prolis a vypustny sroub ma konicky zavit. Hodne pohodlne. Svym stavajicim zakaznikum ji doporucuji a s uspechem montuji uz pres 2 roky.

No po koupi při 1.výměně jsem na ten výpustný šroub čučel jak péro z divanu.Jde o 1,6-66kW.potom když byla odsávačka v Lidlu-koupil jsem ji ,ale stejně 3. výměnu (2.Udělal kamarád a dvorní mechanik,spec.na hydro) chci dát vanu dolů a prolisovat ven nebo koupit novou.Ale jak píšu výše-zkusil jsem na motoru TU1M+ a vycucl čerpadle asi tak 3/5 nebo 3/4,zbytek pak výpušťákem.

petrovic

Kup tu vanu od Klokkerholmu. Nemusis se drbat s tesnenim na vane. Uz tak je piplacka to poradne ocistit z bloku motoru.

 

hodnocení

0x

To zjistíš jedině tak, že to na svým autě vyzkoušíš.

Nachystáš si auto tak, abys mohl vlézt pod motor. Pak začneš odsávat olej z motoru a budeš si měřit množství odsátého oleje. Hodně bude záležet na tom, jakou máš hadičku na odsávání a jestli se hadičkou dostaneš do nejhlubšího místa olejové vany. Pokud se hadička někde zarazí tak můžeš odsát třeba jenom litr.

Pak až už ti odsávání bude brát pouze vzduch, tak povol vypouštěcí zátku a zjistíš, kolik oleje jsi nedokázal odsát. Podle toho se můžeš příště rozhodovat, jestli je lepší odsátí oleje nebo vypuštění.

Můžu se zeptat, co máš na to odsávání oleje z motoru? Je to nějaké zubové čerpadlo nebo vývěva?

 

hodnocení

0x

Mám odzkoušeno, že u některých vozidel se vypustí více šroubem na vypouštění a někde se více odsaje odsávačkou (na bázi vývěvy)... Záleží na konstrukci motoru/vany... Chce to si odzkoušet...

Na kterých vozidlech se vypustí více odsátím?

Co jsem se setkal s x auty, tak vždy byla vana se šroubem v zadním nebo v nejnižím bodě, aby vyteklo vše.

Asi ty co mají výpušťák zezadu a zespodu -vypustí se až na nějaké půl deci vše,U aut která mají výpušták prolisovaný ne ven z vany ale nahoru do vany se pak vysaje víc než vyteče výpustným šroubem nwn kde všude to je ale jsou to snad všechny 1,6 od PSA (benál i HDi).Vany s tímto šroubem jsopu v podstatě jako ND za polovinu ceny oproti vanám ,které jej mají vylisovaný směrem ven z vany!

08.03.21 17:33

ok

 

jyri*
hodnocení

0x

dělali jsme v servisu test najeli na hever a zkoušeli vysát olej poté jsme vozidlo zvedli a vyndali výpustnou zátku u některých aut to kupodivu šlo že vyteklo třeba jen cca 50ml oleje u některých zase tam zůstal třeba litr oleje tudíž byla nutnost vždy přes zátku takže záleží na tom co máš za auto ale zkusil bych tuto metodu v motoru ti vzdy zustane nejakej starej olej i přes to kdyz to vypustíš přes zátku takže když při odsátí pak vypustíš do 100ml oleje tak už bych to příste neresil

 

asd1
hodnocení

0x

Jak který auto..

Obecně než se s tim cucat, tak je pohodlnější i rychlejší vypustit normálně spodem. Beztak se sundavá i filtr a ten má většina aut zespoda + teče z něj olej.. Povolit zátku je mnohem rychlejší než chystat hadičky, čerpadla atd... Nájezdy, vyšroubuju zátku, sundám filtr a jdu dělat něco jinýho než to vykape...

tadeas*

U octavie 1.9TDI jsem odsál čerpadlem z LIDLU-(na konec hadičky jsem dal kovovou trubičku) všechen olej co šel.Auto stálo na rovině,tak jsem odšrouboval vypouštěcí zátku --------NETEKLO u žnic!

honzin*

nojo, jenže oktávka 1,9TDI je pramatkou všech legárních vozů... *smich*Úkaz... Osobně bych si jen vysát olej nenechal a nechápu, že se s tím někdo patlá. Vidím v tom takovou užitečnost, jako pračka řetězu na kolo, kdo zná...

 

xenofob
hodnocení

0x

odsaje se vše, s výjimkou usazenin...:-P

 

karlos*
hodnocení

0x

ja ho teda jen vypoustim, ale co je dulezite menim kazdy rok

 

motak
hodnocení

0x
Já odsavam. Musel bych sundat celý plastový kryt motoru a to je opruz, když má člověk jenom hever. A filtr je stejně přístupný shora.

 

makk
hodnocení

0x

Dle mého názoru si vanu bez výpustného šroubu vymyslela automobilová lobby, aby zákazník musel na výměnu oleje do servisu. Za chvíli nepůjde bez připojení na diagnostiku ani dolít voda do ostřikovačů :). Jestli máte výpustný šroub, není nic snažšího, než ho vyšroubovat, to odsávání mi přijde pofidérní, ale ono dnes není žádoucí, aby motor vydržel milion kilometrů, takže proč ne.

 

nigi

Čerpadlo na olej stojí v Lidlu 3 kila. Což je levnější než momenťák pro akorátní utažení zátky ;). Ale vypuštění spodem je co se bordelu týče větší jistotka.

makk

Právě proto už to vzdali a začali zas dělat vypouštěcí šrouby. Logicky ten bordel se shromažďuje v nejnižším místě (některé výpustné šrouby měly i magnet) a není nic lepšího, než vanu v tom nejnižším místě otevřít a vypustit, Zezačátku ta čerpadla stála tisíce, takže pro normálního člověka byla nedostupná, ale zákon trhu udělal své.

 

bighelm
hodnocení

0x

měním olej odsátím už 8 let - motor OK. I u vypouštění stejne zůstane nějaká deci stejně v kanálech, tak je to podobné. Nejlépe proplach

V kanálech proudí olej tlakem.

Ve vaně se může udělat sedlina vazelín abordelu, protože tam i s kalem olej volně stéká (prší bez tlaku). Sací koš nabírá olej pár cm nad dnem.

Je to úplně jiné a přirovnání irelevantní!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]