Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aditiv do nafty

Od: gorro® odpovědí: 19 změna:

Dobrý den,má cenu přidávat do nafty Diesel aditiv na pumpě ONO aditivum např. VIF , nebo je to zbytečné? Díky.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Nevím zdali cenu má možná je to jen placebo, ale přesto VIF používám-HDi 2,0 pak 2,0DiTD a v neposlední řadě 1,6HDi.Předtím do předkomůrkových hladkých D jsem nepoužíval.Do benzínu taky nepoužívám a taky tankuji na ONO.

Jinak v komunitě Peu.clubu 99% členů VIF doporučuje. VIF je údajně jedno z nejlepších aditiv do nafty na CZ trhu!

 

re4zon
hodnocení

2x
Jako prevenci ano. Trvale. Zabrani usazovani karbonu a dlouhodobe je to opravdu znat. Bavime se ale o statisicich kilometru, coz mnohe dnesni motory ani cela auta nevydrzi.
Na cisteni hodne zabordeleneho motoru to dobry napad neni, muze to uvolnit vetsi kusy a napr. ucpat vstriky.

 

hodnocení

1x
avatar clas

Ja davam VIF, na zaklade toho testu si muzete udelat obrazek, jestli davat nebo nedavat. nejlevnejsi-aditiva.cz/...

 

asd1
hodnocení

1x

Záleží na motoru, starej předkomůrkáč jede i na fritovací olej - tam je to perla sviním. Do čehokoliv modernějšího to smysl má, obzvlášť pokud se pančuje topným olejem kde jsou mírnější normy a může to zlikvidovat vysokotlaký čerpadlo + vstřiky, příp. benál v naftě a nízká mazivost - stačí když borec nevypláchne cisternu a do zbytku benzínu veme naftu - viz testy kvality a bod vzplanutí...

 

hodnocení

0x
avatar promon

Je to zbytečný. Nikdy jsem nic nepřidával, tankuji běžnou naftu nejčastěji na Shell, ročně najezdím okolo 100 tkm a nikdy nebyl jediný problém s palivem.

Je to takový homeopatikum pro auta - určitě neublíží, je drahý - a TEN POCIT že jsem tam nalil něco extra... *smich*

asd1

Neni to homeopatikum a drahý neni už vůbec.. Měl jsem motor citlivý na kvalitu nafty, na Čepro to žralo 7, na německej Aral 6 a na Čepro s panákem VIF na nádrž něco mezi tj. 6,5 Vyzkoušeno dlouhodobě... Byl i rozdíl v čoudění při sešlápnutí plynu, vez VIF čudilo s nim ne.. I start v -10 byl rozdíl, s VIF to chytalo o hodně líp..

Ty jezdíš nový auta a nádrž vyjedeš do týdne, až budeš mít vstřiky s 300kkm a nádrž na měsíc tak by sis rozdílu taky všiml.. Dost lidí vifkem i prodloužilo agonii vstřiků o hezkých pár tisíc km a jim to peněz ušetřilo opravdu dost ;)

Říkat o vifku že je zbytečný je hodně odvážný..

Tak je fakt, že těch nádrží do týdne dám běžně několik. Ale ne vždy jsem měl nový auta, řídil jsem fakt už spousty značek často i staré káry. Ty, ovšem, postrádajíc ekokurvítkam byly na palivo ještě méně citlivé a sežraly kdeco, Úvaha je jednoduchá - co chci od auta? Aby mě dovezlo z bodu A do bodu B a to ideálně několik let. No a jestliže to funguje, auto nalítá běžně 500 i 600 tkm na základní palivo, tak mi přijde zcela zbytečný tam cokliv navíc dávat. Co bych tím získal?

Chápu ale to, že pokud někdo popojíždí mezi Penny a Lidlem a nádrž má na půl roku - tam chápu, že se v tom případě vyplatí tam dát něco, co zabrání degradaci biosložek.

Ale jak už jsem psal - každého věc, kdo chce ať si do nádrže naleje třeba Old Spice, když mu to udělá dobře.

 

jm
hodnocení

0x
Nemám katalizator ani filtr pevných částic... Místo aditiva jsem dával pár litrů benzínu do plné nádrže. 2-3 /50. A to jen v mrazech pod -10.
Do HDI tankuju jenom benzinu verva nebo u čepra bez příměsí. Vif jsem dával na vyjetí nádrže před výměnou filtrů a následné TK.

Pokud v HDi nemáte KAT pak ho máte vykuchaný-odstraněný HDI mají všechny Katalizátor,bez se nevyráběli!

jm
Benzín jsem dával do Toleda 1,9D. Nesmrtelný motor

diesel *palec2*je to tak

 

jenda22
hodnocení

0x

Když přepočtete dávkování, tak na 25 L to je jeden velký panák. V koncentraci je to 0,002. To neudělá naprosto nic. Zimní nafta se skládá z nafty, bio složek a petroleje. To je zimní přísada. Viz test SM na youtube.cz. Pro zvýšení mazivosti můžete přidat na nádrž 1dl motorového oleje pro dvoutaky a víc ani není třeba. Německá nafta oproti naší má právě vyšší mazací schopnost a žádná aditiva ani nejsou potřeba u standardí benzínky.

Malý panák oleje na plnou nádrž je možno přidat i do benzínu. Je to povolené množství spotřeby oleje od výrobců lambda sond a katalyzátorů.

Jendo s prominutím píšeš nesmysly.Je tak mimo víš třeba dávkování chloru do pitné vody? Jaká je koncentrace a je to funkční? Víš asi kulové! a nějaké testy amatérů na you jsou ohromně průkazné!

asd1

ViF opravdu neni jen panák oleje... Kromě mazivosti zvyšuje i cetanový číslo a to je dost podstatný parametr kvality.. VIF je letní a zimní, letní nemá přísady snižující bod filtrovatelnosti.

Ano německá nafta - mají kvalitnější už základovou naftu, u nás je ten základ horší a parametry se dohánějí aditivama (obvykle VIFkem ;)

 

jenda22
hodnocení

0x
Ten test zimni nafty delal redaktor ze Sveta motoru ty dielele amatere. Ale verit tomu, ze nic udela zazrak tak to je smesne. Kdyby 2dl na nadrz, tak mozna i kdyz je na youtube jiny test nafty v mrazaku. Nejak se VIF nechytal. Na hlouposti lidu se nejlepe vydelava a vyrobce paliv neni takove jelito jako diesel, aby nevedel, co ma do paliv pridat. To jsou jini vedci a ne pivni chytraci.

 

jasně jeudo, redaktor SM je tedy hooodně velký odborník !Větší než kdokoliv jiný.Pak to takhle v tomto státě vypadá-kdejaký jouda ,rádoby novinář napíše članek a další joudové se mu klaní jak je ... moudrý!

 

xenofob
hodnocení

0x

VIF čistí ventily a vstřiky, ale je nutné dlouhodobé pravidlené přidávání...stačí 4 víčka na nádrž...ONO má také naftu s aditivy ale čert ví co tam kdo dal...

testy mohou být k ničemu, ty se dají objednat včetně pozitvního marketingového článku za peníze...jen nutné kouknout na rozebraný motor...

 

jyri*
hodnocení

0x

já používám jedině VIF a u 20let starého naftáka se mi za 3 roky co ho mám nestalo ze bych nenastartoval osobně mi prijde že se trošku zklidnil chod motoru od užívání vif a že se zlepsily ranní starty ale možná je to jen pocitové a co udávají na plechovce snížení spotřeby tak to možné je ale je to opravdu neznatelné za mě je vif nejlepsi

 

zbys*
hodnocení

0x
Tankujeme jen čistou naftu, bez kytiček. Měsíčně vytankujeme dle sezóny asi 27 000 l.V životě mě nenapadlo do toho lít žádný aditiva. Když má mrznout přidám trochu benzínu a nikdy nebyl žádný problém.Auta od nás odjíždí s průměrným nájezdem 1 200 000 km a co vím,ještě lítají mezi mezi sklady Škodovky nonstop na dva řidiče.
Kamarád aditiva (nevím jaký) do toho lije a jednou jsme se na to dívali.Spotřeba zhruba stejná, servis skoro stejný.Jen já byl v plusu, že jsem to nekupoval. Ale nebyla to žádná závratná suma.
Tak za mě je to jen placebo efekt. Ale nejsem odborník. Nicméně kdyby to bylo tak suprdupr, tak už to koupí nějaká olejářská společnost, no a že to nekoupila podle mého selského rozumu znamená jen jediné

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]