Nejste přihlášen/a.
dobrý den,
nevíte někdo, jak a čím je řešena přepěťová ochrana u Fabie 2 a kde se nachází?
Chrání především řídící jednotky před vyšším napětím. Díky.
V ECU jednotek je na vstupu součástka zvaná Transil.
Dojde ke zkratu vstupu a spálení pojistky v serii (v pojistkovém panelu).
Pokud někdo dá nesprávnou pojistku, tak ten transil proudově odpálí a odpálí klidně i jednotku.
Přepětí se naštěstí tak často nestává.
V regulátoru alternátoru Bosch je taky. Dříve Magnetony u Felicií měli odrušovací kondík a zenerovu diodu.
Odpojil jsem ř.j. pod volantem za deskou pojistek a ř.j. v motorovém prostoru. To elservo ne, to ani nevím kde je.
Ale mám takový dojem, že v cestě napájení budou nějaké transily nebo varistory nebo co, které právě mají ř.j. ochránit
proti zvýšenému napětí. To mi i potrvrdil jeden autoelektrikář, ale bohužel neví kde se nacházejí. To vědí možná jen ve značkovém servisu a ty to neřeknou.
Ve značkovém servisu vědí prd. Neopravují ECu, ale kódují a mění je. To je vše.
Bože můj... elservo je pod nosníkem vepředu za nárazníkem u kola. Je tam i motor čerpadla.
U volantu je jen podvolantová jednotka. Ta se servočerpadlem nemá co dělat.
Sundej podběh a přední nárazník.
Tam je servočerpadlo s jednotkou.
Zkus ještě odpojit ABS jednotku.
Ale ty pojistky 16 a 22 patří k jednotce serva.
Tuhle věc hledej!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.