Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kam to patří

Od: skodic odpovědí: 24 změna:
Je to asi nějaký tlakový spínač na Škodu 100. Kam ale patří?
Spojka, brzdy?

Kam to patří
Kam to patří #2

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Ty spínače tam byly dva. Každý na jednom okruhu. A zapojené to bylo tak, že pokud sepnul jeden, rozsvítila se kontrolka poruchy brzd. Pokud sepnuly oba, kontrolka zhasla. Takže při normálním brždění jen problikla. Při poruše jednoho z okruhů při brždění kontrolka svítila.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Brzdy, případně hlídač tlaku oleje (ale ten měl myslím jen jeden konektor - spínal proti kostře).


doplněno 05.03.21 16:16:

Brzdový válec Š100 vypadá takhle. Ale mohl by to být brzdový válec ze starší škodovky (60 léta - Spartak, Octavia, Felicia, Š1202, starší Š1203...), ty měly jednookruhové brzdy a spojku ovládanou mechanicky (s výjimkou Š 1203).

skodic
hodnocení

A nemůže to být to, co je našroubováno ve spojkovém válci?
Kam to patří #3

Na brzdovém válci spíná brzdová světla, na spojkovém válci není co spínat. Spojka žádná světla ani kontrolku nemá.

Ne, to není ono. To na spojkovém válci je jen na přívodní hadičku ze zásobníku brzdové kapaliny (která se používá i pro hydralicky ovládanou spojku).

 

hodnocení

0x
Nebyl náhodou na hlavním brzdovém válci?

 

hodnocení

0x
Tady je ten spínač - je na brzdy autotypautodily.cz/...
brzdic
hodnocení

✋Dík!

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Je to spínač brzdových světel. autotypautodily.cz/...

Novější modely už měly spínač mechanický na brzdovém pedálu.

Hodně podobně vypadá spínač tlaku oleje, ale ten má jen jeden kontakt (spíná na kostru).


doplněno 05.03.21 16:30:

než jsem to celé dopsal, tak @ajvn stihl vložit stejný odkaz *smich*

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Jdu pozdě, ale naše Škoda 1000MB to měla, Š120 již nikoliv.

A kde to ta Š1000MB měla? My jsme měli embéčko, kde byl tenhle brzdospojkový komplet (krabička) a brzdový spínač byl mechanický - slyšitelně cvakal, ale asi šlo o nějakou lidovou tvořivost. Nicméně fungovalo to leta...

Ten slyšitelně cvakající byl na pedálové konzole, kam se dává dodnes.

 

skodic
hodnocení

Moc Vám všem děkuju za odpovědi!

 

hodnocení

0x
Víte mooc dobře kam to patří,jen se nudíte.. Škoda, že burzy jsou teď skrze Covid zakázané.. Můžete tam potom tyto věci vzít a zbohatnete..
skodic
hodnocení

Skutečnost je taková, že vyklízím garáž a neustále nacházím další a další věci které jsem nikdy předtím neviděl. Otec měl Škodovku, takže jen tuším, že to nebudou věci na Wartburg.
Nikdy jsem auto nerozebíral, a vzhledem k tomu, že mnohé z těch věcí působí na laika přinejmenším bizarně, nezbývá mi než zkusit zjistit, co to může být. Něco se s trochou technického talentu dá odhadnout a odvodit, něco ne. A pátrání na vlastní pěst taky vždycky nevede k určitému výsledku. Proto jsem myslel, že jsou stránky jako tyto, kde ti co vědí rádi poradí těm co nevědí. Každý víme něco co už působením času považujeme za samozřejmost a máme sklony si myslet, že když to neví ten druhý, tak nás zkouší a dělá si z nás srandu.
A s tím zbohatnutím to nebude zase tak divoké, protože kdo to někdy zkusil ví, kolik to stojí času a námahy, než se něco prodá.
Ješte bych dodal, že nějaká koronavirová psychóza nemá na mé chování a aktivity vůbec žádný vliv.

To chce klid. On je tu novej *smich*

Jmenuje se to tu Poradte, takže pokud budete potřebovat, klidně se ptejte, rádi poradíme.

"...jen tuším, že to nebudou věci na wartburga".

Tak abyste se nedivil, řada součástek (konkrétně ten brzdový válec a spínač) byla na škodovkách i wartburgách totožná ;).

skodic
hodnocení

Musel jsem to tady vysvětlit. Po tom co napsal doutnak@ by mi už nikdo neporadil. Bezpochyby to myslel dobře. A to je právě problém nás všech: Myslíme něco dobře a nakonec z toho vzejde úplný opak...

Ale poradil by i tak, nebojte se. Jenže je tu x- lidí, x - povah. No a prostě občas tu někdo napíše úplný blábol, jiný zase zbytečně zaryje - prostě taková internetová klasika... *smich*

skodic
hodnocení

Tak třeba, ráčej mi říct, co je toto (viděj obrázek).
Pořád to přehazuju z místa na místo a nemůžu zjistit, co to je. Vyhledávač obrázků od Googlu misto toho najde topinkovač nebo spodky, Yandex je o mnoho úrovní blíž skutečnosti, ale v některých věcech si ani ten neví rady.
Jsem si jist, že do topinkovače ani do spoďárů to nepatří.
Je to nějaký mazací nebo přetlakový ventil? Má to co dělat s autem? Nebo je to z lunárního modulu?
Kam to patří #4
Kam to patří #5

 

Mazací hlavice kulové v různém provedení. Používá se to nejen na autech, ale hlavně na strojích.

Tady si jich můžete prohlédnout desítky.

Na ten kulovvý konec se nasadil mazací lis (nejrůznějšho provedení) a stlačením pístu se přes tu kuličku v maznici natlačila vazelína (nejčastěji A00) do kluzného ložiska (čepu). Kulička brání zpětnému vytékání vazelíny.

Na starších autech se musely některé čepy mazat tímto způsobem pravidelně.

Ano, bavíme li se o Š100 byly tyto maznice hlavně na přední nápravě na svislých čepech

skodic
hodnocení

Díky pánové, není nad jasný technický termín!
Uctivě děkuji za Vaši pomoc

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]