Nejste přihlášen/a.
Zdravím! Poradí mi někdo s mým problémem s ČKP? Přesně před rokem si přítelkyně chtěla koupit auto, po prohlídce v bazaru se domluvili, že si pro něj přijede druhý den, sjednala si tudíž ještě večer svědomitě online zákonné pojištění na toto vozidlo, ovšem druhý den se ukázalo, že vozidlo je nepojízdné, má závadu na motoru. Bazar dal velkou slevu, do kupní smlouvy uvedl, že je vozidlo nepojízdné a na odtahovce odvezl do servisu k opravě. Jelikož nepojízdné bylo hooodně dlouho, navíc venku se odehrávala 1. vlna lockdownu, nebylo jak provést evidenčku k přepisu, pak byl servis, kde se auto nacházelo dlouho pro nemoc zavřený...no pakec atd. Když jí přišla poštou pojistná smlouva se zelenou kartou, tak jelikož vozidlo nebylo přepsáno, nebylo jasné jak dlouho potrvá oprava a zda se vůbec podaří auto opravit...zkrátka si blondýna řekla, že když auto není přepsané a stojí na servisu, tak tuto smlouvu nezaplatí, tudíž nenabyde platnosti a jakmile bude vůz provozuschopný, tak začne řešit pojistku novou, evidenčku, přepis. Samosebou dopis z ČKP s požadavkem zaplatit 15tis. Jak z toho ven? Na telefonu mi tvrdili, že zaplatít musím, můžu jedině požádat o splátky. Je nějaký způsob jak z toho ven? Divím se, že jí alespoň autoservis neupozornil, ať dá značky do depozitu, když tam kára stojí 3/4 rioku? Díky za radu!
Můžete jim to zkusit vysvětlit, přesně tak jak to popisujete v dotazu. Nejlépe jim to zaslat písemně. Ale pokud to neuznají, tak Vám bohužel nezbude nic jiného, než zaplatit...
zaplatit, nebo se soudit, teoreticky lze i požádat soud o snížení částky za sankční poplatky, která může být vyššší než hodnota autovraku...příště se nevymlouvejte, autoservis není od toho aby řešil povinnsoti za jednotlivce...
Dobrý den, je nám líto, že řešíte nepříjemnou situaci. Kolegové na naší zákaznické lince Vás ale pravdivě informovali, že je opravdu rozhodující stav vozidla v registru silničních vozidel, ne zda bylo vozidlo používáno. Pokud majitel vozidlo nechce, nebo nemůže používat, nemusí hradit zákonné pojištění v případě, kdy vozidlo vyřadí z evidence odevzdáním SPZ do depozitu. V opačném případě musí ze zákona Česká kancelář pojistitelů požadovat úhradu tzv. příspěvku nepojištěných řidičů do Garančního fondu, ze kterého ČKP pomáhá řidičům, kteří se stanou obětí dopravních nehod způsobených nepojištěnými vozidly nebo vozidly, jejichž řidiči od nehody ujedou.Pokud bychom Vám mohli ještě cokoliv upřesnit, prosím, obraťte se na nás na email dotazy@ckp.cz.
Česká kancelář pojistitelů
Pokud jste opravdu ČKP, pak byste měli používat správnou terminologii. Značky do depozitu se NEDÁVAJÍ, ale vozidlo se VYŘAZUJE Z PROVOZU ! A SPZ dnes je jen RZ registrační značka!
Hlavně ČKP těžko bude psát cosi anonymního do soukromého webu a podepisovat se ckp.. Leda tak soukromá aktivita nějakýho lumena co se tam v kanclu nudí...
Dobrý den,
děkujeme za Vaši reakci. Pojem SPZ jsme použili záměrně, jelikož je dle našich zkušeností stále v povědomí řidičů více rozšířená, než nově používané označení RZ, což je zřejmé i z mnoha podobných online diskuzí. Nicméně uvedené informace v naší odpovědi platí. Na příspěvek jsme reagovali opravdu z České kanceláře pojistitelů, vzhledem však k délce jména naší společnosti nebylo možné toto uvést do označení autora. V případě jakýchkoliv Vašich dotazů se na nás můžete obrátit na email dotazy@ckp.cz.
Hezký den, Česká kancelář pojistitelů.
stačí si řádně plnit povinnosti, pak není nutné řešit podobné problémy...u podovných sporů samozřejmě nelze vyloučit, že se klient setká s našimi právníky u soudu...
dotazy@ckp.cz
Rozhodující je skutečnost, kdo je - byl vlastníkem vozidla v době, kdy trvala povinnost podle zákona 168/1999 Sb...podle mnoha judikátů soudů různých stupňů není registr vozidle kontinuální evidencí vlastnických vztahů, judikatura je v této souvislosti už mnoho let ustálená...pokud někdo příslušnou změnu evidenci neoznámí, logicky pak v evidenci tato informace chybí...Ustanovení §4, odst.2 a) zákona 168/1999 Sb. nevylučuje, že vlastníkem vozidla může být jiná osoba. Zákonodárce při tvorbě legislativy primárně nepředpokládá, že vlastníci vozidel nebudou dodržovat své povinnsoti a že údaje v evidenci pak nebudou přesné nebo správné...Větu ..." při určení osoby, povinné k zaplacení příspěšvku se má za to ..." je nutné chápat tak, že primárně se vždy vychází z informací z evidence vozidel, pokud se prokáže, že tyto informace z nějakého důvodu neodpovídají skutečnosti, osloví se skutečný vlastník...
dotazy@čkp.cz
Legislativa je tak účelově nastavená, co neni v depozitu je provozované a je jedno jestli to jezdí ulici nebo stojí v kůlně. Jde to na ruku ČKP aby si snadno vydělali...
ČKP bych zrušil a nechal to pod státem např. celníkama. Je to stejný jako exekutoři, to bych taky nedával soukromníkům ale nechal pod státem.
Nedávno to ČKP vymáhala metodama šmejdů - obeslala např. starého i nového vlastníka a pokud nedoložili v termínu že nebylo provozované nebo nevlastnili tak klidně oba poslala do exekuce. Stačilo o den prošvihnout termín k doložení že nebyla povinnost platit a už prachy vytřískali..
Doutnák, Opravdu nejezdil a neprovozoval v pravém slova smyslu
Toto se řešilo před rokem 2015, kdy došlo k další novele. Dříve se stačilo vyvinit neprovozováním. Osobně jsem oslovil desítky poslanců i senátorů, Podvýbor pro dopravu PSP, jejich členy. Hodně mne jich dalo za pravdu, někteří se (dle záznamu) prali jako lvi, ale většina je přehlasovala, zákon byl přijat, jak byl předložen ČKP spolu se sedmi poslanci, napříč plénem.
.
Dobrý den, děkujeme za Vaše příspěvky. Je pravda, že je potřeba plnit zákonnou povinnost a platit povinné ručení. Prosíme Vás ale, abyste se podepisoval pod vlastním jménem či přezdívkou, aby nedošlo k omylu, že jsme tyto příspěvky psali my. Děkujeme Vám.
Česká kancelář pojistitelů
"má se za to" platí pouze v případě vymáhání výpalného. V případě,kdy má pojišťovna uhraditškodu, pak platí jednoznačně to co je v registru , nikdo jiný byť prokáže vlastnictví vozidla ale není v registru nemá na jakékoli pojistné plnění nárok . Takže výpalné vymáháte i z nepojízdných vozidel, ale platit? To ani náhodou ...
ckpdnes v 6:57- to co píšete byste měl i spíše Vy-jméno a na jakém postu na CKP sedíte.Takto pindat všeobecné věci dokáže snad každý, kdo trochu danou problematiku zná!
tohle je docela srandovní. Tady někdo nepojistil auto a s ČKP komunikuje,dokonce i tady fungují. Asi protože z toho vymačkají prachy. Na druhou stranu - do mne to nasmažili cigoši s nepojištěným autem. ČKP to se škodou třicet litrů předala nějaké firmě Contin,ti mně poslali dvacet litrů a přestali komunikovat. Od té doby (asi čtyři měsíce) se pokouším v občasných intervalech do ČKP dovolat. Robot mi řekne,že nefungují,protože covid. Proklikám se až k tomu,že chci mluvit se živým operátorem a tam to opravdu začne zvonit. A zvoní. A zvoní...rekord mám třináct minut. Takže na co hrajete? Ždímat prachy jo,covid necovid,platit ne?
Ústavní soud v roce 2014 rozhodl jasně, ČKP neustále zkouší a porušuje rozhodnutí Ústavního soudu. Ústavní soud se vyjádřil jasně, že není možné spojovat informaci z evidence s tím, zda prakticky bylo vozidlo opravu mimo provoz a odstaveno mimo pozemní komunikaci.
ČKP zneužívá svého postavení. Celá tato věc s vymáháním pojištění a hlavně výše vymáhaných příspěvků je zralá na podstoupení ombudsmanovi pro ochranu lidských práv. Je v rozporu s dobrými mravy požadovak příspěvek překračující mnohonásobně hodnotu denního pojištění. Pokud by byl v mravné výši, nikdo by to neřešil.
... a ještě k logice provozování a změny v registru. Dělat změny v registru má význam pokud skutečně víte na jako dobu bude vozidlo mimo provoz ale ne v případech, kdy se orpravuje porouchané nebo havarované vozidlo, k tomuto změny v registru sloužit nemají.
Praktický příklad: V servisu vám řeknou že bude opraveno za týden, .. najedno jsou z toho dva, tři, čtyří, ... a nakone i měsíc nebo dva. Proč by nemélo být možné pozastavit placení pojistky, nebo ukončenou pojistku uhradit až v době kdy bude opravdu vozidlo v provozu. Podstatné je neprovozovat vozidlo bez pojištění, tak jak to ukládá zákon.
Řešení:
Doložit ČKP doklad o tom, že vozidlo nebylo provozováno, potvrzení ze servisu, svědecká výpověď souseda, že vozidlo stojí na vašem pozemku.
PS: Ve Švýcarsku můžete na jednu pojištěnou spz provozovat dvě nebo i 3 vozidla (dle kantonu), tam má smysl placení pojistky, protože si můžete spz přehodit na více vozidel. Až bude toto plati v ČR tak by měl postup ČKP větší smysl. Ale takto je to opravu nemravné.
Píšete pozdě, tazatel má jistě vyřešeno . Jste rok pozadu. Teď ale to hlavní -sice logicky možná máte pravdu ale zákon hovoří jednoznačně-nemusí mít PR vozidlo jež je vyřazeno (depozit) . To že nebylo provozováno , že stálo v servisu dnů, v garáži bez motoru...
Obrátil jste se na svého poslance aby "prosadil" změny tak aby byli v souladu s dobrými mravy? Pokud by se toto podařilo, už vidím těch vykuků co ny na toto stejně káleli a jezdili bez uzavřené smlouvy-ono i přes soudobé postihy jsou tací!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.