Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Volnoběch ford focus

Od: pavel66 odpovědí: 6 změna:

Dobrý den. prosím o radu . mam ford focus I 1,6 16v 74kw 2004. a uz dvě zimy mě volnoběch. Přívenkovních teplotách +10 a miň stupnů přestane držet volnoběch. takže přikaždem brzdění motor zhasne. problém je v nepravedilnosti porochy. tyden to delá a pak třeba tři dny v pohodě. nekdy stací ojet par stovek metru a volnoběch se chytne a je to v pohodě. s toho ujedete 100km a stale volnoběch nedrží. teplota motoru na to nemá vliv. Kdyby nekde mel radu co by to mohlo být budu za ni rád . V servisu jsem byl ,diagnostika nic neukázala, a zavada se za pět dni neprojevila. Dekuji Pavel

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Začni vyčištěnám volnoběžnýho ventilu, příp. výměna. Zepředu u klapky odpojit konektor a dva šrouby 10,

Pokud servis nekontrolovat přímo hodnoty z čidel ale jen vyčetl paměť závad, tak je k h...u a vyměň servis - neumí jsou to jen měniči dílů..

 

hodnocení

0x

Znečištěná škrticí klapka. Kolik je najeto?


doplněno 23.02.21 11:56:

@asd1: Asi jsi neměl nikdy špinavou škrticí klapku. Já už několikrát a často se projevovala stejně, jako u tazatele.

Abychom si rozuměli: Špinavá škrticí klapka neznamená, že je zas.aná jak jetel! Mnohdy to na ní není ani vidět, přesto je špinavá. A projevy, které popisuješ, jsem zatím nezažil. Možná proto, že to do toho stadia nenechám dojít.


doplněno 23.02.21 12:12:

@asd1: Já to bral obecně. Pokud se Zmetec FYDD chová jinak (a je to možné), pak se omlouvám.*pivo*

asd1

Zasviněná klapka by nedovírala a volnoběh by byl vysoký, navíc by "lepila" při sešlápnutí plynu..

Podobně děravý odvětrání (Téčko na svodech často) apod. Spíš může vypadávat snímač otáček apod., ale to je až pokračování pátrání..

asd1

Zmetec FYDD znám ;)

Volnoběh je na něm řízený obtokem kolem klapky, jednoduchý solenoid a péro, stupeň otevření je daný frekvencí solenoidu. Pokud je zasviněný nebo má unavený péro tak je otevřený jinak než má jít resp. reaguje moc pomalu, sekat se může i jen občas.. Může to být i konektor k volnoběžnýmu = taky vyčistit a prostříknout kontaktolem, ten je asi provděpodobnější - kontakt se může měnit s teplotou/ pohybem (i např. zlomený nebo nahnilý drát)

Klapka tady pokud netěsní tak je volnoběh vysoký (falešný vzduch). Pokud těsní tak těsní a volnoběh je normální. A "lepí" i jen lehce špinavá - při dojezdu do zavření jde natěsno a vadí i lepkavý povlak pár desetin mm.

Snímač otáček by blbly i budíky

 

hodnocení

0x

Stejné auto, stejný problém. Pomohlo utažení všech ukostření (podle servisáka)

 

pavel66
hodnocení

dik za rady vyzkouším. a na jeto ma 110000. a klapka se cistila. Dik

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]