Nejste přihlášen/a.
To auto jsi koupil jako ojeté? Nekoupil jsi ho náhodou ojeté už s deaktivovaným imobilizérem? Pokud jsi s klíčem manipuloval (třeba měnil baterku v něm) a potom auto nešlo nastartovat, tak je to jasné, čip ti z něj při manipulaci vypadl (je to takový černý obdélníček umělé hmoty). Jestli auto jezdilo a bez manipulace s klíčkem přestalo, věřil bych té diagnostice.
Kupovat novou řídící jednotku je zbytečné imobilizér jde deaktivovat, je to poměrně drahé, ale pořád levnější, než nová ŘJ.
Četl jsem, že 6000.- v autorizovaném servisu a cca 2500.- u soukromníka, nebylo to o Opelu, ale to asi nebude zásadní rozdíl.
Ten čip je (aspoň u mýho auta) kousek černýho plastu cca 8x5x1mm a je zastrčený v takové přihrádce v klíčku. Rozeber klíček a když to tam bude, tak je problém jinde.
měl jsem podobný problém se svojí astrou F - během jízdy vypnul motor protože došlo k odpojení čerpadla vlivem opotřebené vložky spínací skříňky. Některé astry nemusí mít immobilizér nebo jej mají deaktivovaný. Časté je také přilepení immo čipu na čtečku takže nebude v klíči. Při otočení klíčku a chybě immobilizéru začne blikat kontrolka motoru a pokud se kontrolka motoru před startováním nerozsvíti tak je problém ve spínací skříňce. Vstřik to na diag ukazuje protože při startování tam nejde benzín - ucpaný vstřik to nebude (možno poklepat šroubovákem), ucpaný palivový filtr taky ne, čerpadlo by neodešlo najednou ale postupně (je pod zadní sedačkou možno poklepat, proměřit, otestovat), relé palivového čerpadla lze vyzkoušet. Takže vše kolem spínací skříňky odmontovat, rozpojit, zkontrolovat a případně vyměnit. Taky se bude hodit startovací sprej. Diagnostika se u těchto starých opelů dá vyblikat spojením dvou pinů pomocí drátku a immo má svůj vlastní chybový kód.
je potřeba si uvědomit kolik času a peněz chcete investovat. Jako první bych zjistil zda je immobilizér přítomen - immo má svojí vlastní jednotku a čtecí kroužek kolem vložky zámku (na videu výše je čtecí kroužek immo již odmontován). Zjištění stavu immo a jeho deaktivace je možná s diagnostikou op-com. V autorizovaném servise před dávnou dobou kdy technici věděli že astra F je taky opel byl tento úkon za 1300Kč - tisícovka za vyčtení potřebného kódu a 3 stovky za naprogramování. Sehnat přesný typ jednotky včetně klíčů, vložky a čtecího kroužku za rozumnou cenu bude problém. Sehnat potřebnou jednotku s vypnutým immo je téměř bez šance. Každopádně immo čip je v klíči tak zalisován a většinou také zalepen že si nemyslím že by jen tak vypadl.
odpojit baterku, demontovat plast za volantem (kolem spínací skříňky) tzn. odšroubovat 3 šrouby zespodu a 2 zepředu které jsou viditelné po otočení volantu o 90% doprava a potom doleva., všechno co půjde tak rozpojit a znova zapojit, u pravévo kolena spolujezdce odmontovat část plastového krytu pod kterým je řídící jednotka a relé palivového čerpadla. Tohle je práce na 20 minut a nic to nebude stát, navíc bude jisté zda je immo přítomen. Zvuk kliknutí palivového relé musí být slyšet vždy po otočení klíčku,a pokud je funkční immo nebo tam není tak včetně nasátí čerpadla pokud je potřeba(někdy nasaje někdy ne). připojením 12 v na čerpadlo (buď drátkem místo palivového relé nebo přímo na čerpadle) lze ověřit jeho funkčnost. U astry F nebo calibry atd. s rozdělovačem šel immobilizér obejít napojením čerpadla na externích 12v třeba na vypínač. 3 mechanici se nemůžou trápit s tak jednoduchým a starým motorem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.