Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna alternátoru za silnější (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 5 změna:
Pokud u Felicie chci vyměnit alternátor za silnější, musím také vyměnit plusový kabel jdoucí z alternátoru? Na jaký proud je dimenzován tento kabel a jaký má průměr? Je jeho průměr stejný u alternátorů 55A, 70A i 90A?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Kabel je stejný pro všechny alty. Tedy i pro 90A s klimou (servem).

Jedná se o FLY nebo FLRY, tedy autokabel s tenkou šlupičkou izolace (kabely na 400V mají tlustší izolace a ty jsou ve svazcích kabelů aut nežádoucí- zbytečné, protože zabírají moc místa).

Myslím, že je to nějaká 10 nebo 16mm2.

...

Pamatuj, že jde u vyžších proudů hlavně o čistotu kabelových ok a matic. Při vyžším proudu se taková místa s oxidací projevůjí přechodovým odporem a napětí se na takových špatných spojích přeměňuje v teplo.

Proud vždy jakoby najde slabá místa a tam se propéká. Kabel mnohdy tím slabím místem není. Ten je u aut naddimenzovaný. Kór u staré Feldy. Nové Feldy mají kabelové svazky a samotné vodiče teční (k vůli nárůstu výbavy).


doplněno 21.02.21 12:30:

A jsou ještě olejivzdorné ty izolace.;)

Jenom drobná poznámka pro ponaučení:

Automobilové kabely mají slabší izolaci a jsou do 60V, z důvodu místa oproti klasickým silovým kabelům pro rozvody (jak píše kolega). Pak jsou také řešeny do nižších teplot než kabely pro běžný rozvod a také v proudovém zatížení u vozidel platí úplně jiná pravidla. Menším průřezem v autě valí úplně jiné proudy...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nechápu důvod používání "silnějšího " alternátoru.Použít k nabíjení větší proud,než desetinu sdílené kapacity akumulátoru vede jen ke dřívějšímu zničení baterie.Správně nastavený alternátor,nebo nastavení nabíjeciho proudu,stačí u Felicie k dobrému provoznímu režimu.Chyby a nefunkčnost startování jsou způsobeny řadou nefunkčnosti jiných zařízení ve voze.Alternátor slouží v autě jen kdobíjení aku,provoz vozu neovlivňuje.

JABRAKA

Ovlivňuje životnost aku, pokud tam máš výhřev sedaček nebo jiné krámy na větším odběru. Pak to nestíhá dobíjet.

Mimochodem na Felicii na volnoběh při zapnutých světlech a ventilátoru na 1. nebo 2. rychlost altík nestíhá dobíjet.

Auta s větší výbavou mají i 130A alternátory! Je fakt, že u Felicie je ten alternátor poruchový žebrák, zejména ten z PAL Magnetonu... Když tak čtu okolo, tak někteří jsou pořád bojovníci se starými zvyklostmi a proto možná ani některé věci stále nechápou... Když je někdo spokojený s 50A, ať si ho tam nechá... Kdo není, ať si ho předělá... To je ta svoboda, že si to může svobodně předělat... Alternátor provoz ovlivňuje docela silně, protože baterie je určená jen ke startování a zbytek je provozován na alternátor... Vyhřívané elektrické okno, zadní el. okno, ventilátor, světla, sedadla výhřev, to něco sežere...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]