Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám problém s váhou vzduchu v Toyota Yaris 1999, auto jsem koupil a používal cca půl roku. Po půl roce se během jízdy rozsvítila kontrolka motoru. Auto jsem napojil na diaostiku a napsalo to něco ve stylu bad airflow sencor. Z toho jsem usoudil, že je problém s váhou vzduchu. Odpovídali i příznaky jako cukaní auta v neutrálu nebo uplné zhasnutí motoru. Kopaní motoru během jízdy. Když jsem váhu odpojil, všechno bylo v pořádku až na spotřebu která stoupla asi o 1,5l a omezenou rychlost na nějakých 93km/h. Objednal jsem proto z eshopu novou, ale koupil jsem jednu z těch levnějších, nějaký polský výrobce. ( originální výjde cca na 3500,- ) . Váhu jsem vyměnil a ujel pár kilometrů a znovu stejný problém, řekl bych, že po výměně to bylo ještě horší. Kontroloval jsem i přivodové kabely do váhy, jestli nejsou porušené a zdají se v pořádku. Čistil jsem i škrtící klapku a celé ustrojí, ale bezvýsledně. V autech se moc extra nevyznám, takže moje otázka zní : Byl problém s váhou a kdybych koupil originální novou bylo to v pořádku? Je možné že levná váha byla špatná už od výroby? Budu rád za jakoukoliv odpověď nebo radu. Děkuji
Je to klidně možné a životem ověřené že levné komponenty mají malou životnost či funkčnost... Ona se nekvalita už projevuje i ve značkových dílech... Už jsem viděl i Pierburg vadný z výroby... (nový) .Váhy jsou obvykle zběžně dva ruhy... Drátková a filmová... A jak by tam chtěl pachatel namontovat diodu nevím... Obecně se třeba napětí pohybuje od volnoběhu 0,72v do 4,5V ... při max otáčkách... Váha je první člen pro řízení směsi, pak snímač polohy klapky a lambda..
Yaris má drátek. Potíž je v tom, že je ve filtrboxu hned za fitrem, takže stačí, aby se tam dostal prach např. při výměně filtru, a je problém. Motory NZ (1.3 a 1.5) jsou méně náchylné díky jiné konstrukci filtrboxu, ale i u nich občasné vyčištění není na škodu.
Proto jsem mu psal, ať sem dá výpis z diagnostiky. Tam uvidí, jestli má nějaká data, případně jestli aspoň přibližně odpovídají (porovnat to lze třeba i s hodnotami, které jednotka použije jako výchozí po odpojení váhy). Ale pokud se to po odpojení váhy zlepší, tak zjevně alespoň nějak komunikuje. Jinak je to Yaris SCP10 (1999, tj. Japonec), motor 1SZ-FE. Ale nic hledat nemusíš, postup je dostupný na internetu: Toyota Workshop M/... (Echo je kanadská/australská verze Yarise a obě řady motorů používají stejný díl).
Takže si myslíte, že kdybych tam dal originální váhu třeba z jiného Yarise, tak by to mohlo problém vyřešit? Jak jsem psal, tak nová stojí okolo 3500,- no a to je cca třetina hodnoty toho auta :D Tak jsem koupil z pietroshop tu nejlevnější co jsem našel za cca 800,- no a hned po namontování to začalo blbnout snad ještě více .. přemýšlel jse, že by mohla být závada ještě někde jinde, je to možné? Že třeba ta původní váha byla v pořádku a problém byl třeba v kabeláži? Nebo když vyhodila diagnostika bad airflow sencor tak je to 100% špatná součástka váhy vzduchu? Tu původní jsem zkoušel i čistit odmašťovačem, byla dost zanesená, ale nepomohlo to
To jsou rady... Tohle je klasický problém Yarisů 1. generace nezávisle na motoru. Zejména u motorů řady SZ se díky konstrukci filtrboxu zanášejí a pak blbnou. Ano, nový díl může být vadný, proto prvním krokem mělo být vyčištění toho starého - ale pořádně, tj. čističem sání. A samotný snímač množství vzduchu je tenký drátek, který je schovaný poměrně hluboko uvnitř modulu, to, co je vidět zvenku, je jenom snímač teploty.
Já bych to stejně ještě prostříkal tím sprejem na sání. Obyčejný odmašťovač po sobě může zanechat zbytky. Pokud ani to nepomůže (nezapomeň, že změny se projeví až po pár desítkách kilometrů, tedy pokud předtím nevyresetuješ jednotku odpojením baterie), tak je řada na diagnostiku. Co je to za motor, 1SZ (1.0 50 kW)?
Jo, 50kw, 1.0. Je to podle mě dokonale vyčištěné :D Jak to předtím vypadalo, tak nešli vidět ani ty drátky.. byli to takové válečky obalené mastnotou a prachem... No po vyčištění to bylo furt to samé ... Tak jsem koupil tu novou levnou a je to zase to samé nebo spíš ještě horší ...
Už se mi do toho nechce moc investovat ... Proto to zkouším podomácku vyčistit, a mazal jsem paměl přes diagnostiku i přes odpojení baterie ...
Odkud jsi? V okolí Chebu bych ti mohl na zkoušku půjčit 100% funkční váhu vzduchu z odstaveného Yarise, pokud jsi dál, tak se zkus zeptat na FB ve skupině "Toyota Yaris CZ/SK". Jinak je čas na diagnostiku, ale chtělo by to najít někoho s 1.0, já už mám jenom 1.5 a hodnoty průtoku z 1.0 si bohužel nepamatuji - můžu zjistit, resp. přepočítat z 1.5, ale bylo by to nejdřív zítra odpoledne. I tak se na to ale můžeš podívat, tuším, že na volnoběh při zahřátém motoru (~660 ot./min) to bylo okolo 1.2-1,6 g/s.
Tak mi to nedalo a "napíchnul" jsem TS. Při 7 °C a 1200 ot./min je tam 3,4 g/s, tj. na volnoběh by to bylo cca. 1,9g/s, což by odpovídalo cca. 1,3 g/s u 1.0. Nicméně korekce paliva mám skoro -20 %, což napovídá, že i v mém případě snímač není úplně čistý a přeměřuje, ideální hodnota tedy vychází na 1,0 g/s.
Za těch 500 bych to zkusil. Když to nepomůže, tak ji holt prodáš dál, možná i za víc Ale pozor na to, aby ta nová nebyla taky plná bordelu... A jak jsem psal výše, zkontroluj, co do ŘJ vlastně posílá za hodnoty, nebo sem dej výpis z diagnostiky (graf z první lambda sondy, otáčky, hmotnost a teploty vzduchu z váhy a korekce paliva, všechno stačí při volnoběhu).
2,2 g je moc, zvlášť u 1.0. IAT se mi taky moc nezdá, fakt měl okolní vzduch 20 °C? Jak vypadají korekce paliva (O2S1 LTFT, STFT)? Jsi si jistý, že jen nový snímač opravdu čistý a OK? Pokud ano, zkus pořádně vyčistit (ale nepoškodit!) kontakty, když se do konektoru dostane bordel, tak ŘJ kvůli zvýšenému odporu může špatně číst hodnoty i pokud je snímač samotný v pořádku (už se mi to stalo několikrát).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.