Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tůrování automatů na emisích

Od: doutnak® odpovědí: 16 změna:
Ahoj.Rozumí tu někdo automatům? Zajímá mě na který stupeň je možné tůrovat motor na emisích? "P" nebo "N"? Jedná se o "přebehové otáčky" na emisích.Četl jsem, že to může automat zničit...pokud je už "jetý"...! Někdo může mít kecy typu, že se to nezničí,pokud je to ok.A pokud je to ok,tak to vydrží..To mi nestačí! Máte někdo zkušenosti? Nechat je to tůrovat na P nebo N? Díky moc za odpověď..
doplněno 16.02.21 23:23: Motor není důležitý.. Jedná se o měničový automat.. Díky za každou odpověď

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar axus

Mezi N a P neni u automatu (at uz u menicoveho nebo treba dvojspojkoveho robota) zadny funkcni rozdil v zarazenych clenech prevodovky a tedy je uplne jedno, na kterou pozici se motor vytaci.

Jediny rozdil je, ze pri volbe pozice P je zaklapnuta parkovaci zapadka (park lock), ktera je vzdy spojena s vystupnimy cleny prevodovky (cleny, ktere nelze odpojit od kol) a tedy z pohledu protaceni motoru a prevodovky je zcela jedno, zda zapadka zaklapla je nebo neni - stejneho efektu jako tou zapadkou se dosahne slapnutim na brzdy.

U robota se pri protaceni na N nebo P nedeje spatneho zcela nic, protoze synchrony jsou rozpojene a hridele se volne protaci.

U menicoveho automatu se pri protaceni na N nebo P vuci sobe trou lamely rozpojenych spojek a brzd ( u starych automatu pasy brzd). Nicmene je zcela jedno, zda je automat novy nebo stary, pac ty lamely se trou tak jako tak a take je zcela jedno, ze se tu chvili behem testu trou, protoze ty se trou pokazde, kdyz zrovna nejsou na prislusny prevodovy stupen zapojene i pri bezne jizde. Samozrejme, ze je to opotrebovava, ale ta kratka chvilka jim ve srovnani s normalni jizdou nijak neuskodi.

Pokud neco hrozi poruchou, tak uz spise tomu motoru vytacenemu bez zatizeni nez jakemukoliv typu prevodovky.

hodnocení

Díky.Trochu mě to uklidnilo..:) Ale stejně jsou ty jejich "praktiky" na emisích prasárny.. Nedávno mi po měření emisí povolil víčko expanzky na horkém motoru a ikdyž emise byly super,tak říká.. Teče voda! Vážná závada! Ta voda přece musí víčkem lítat, když je motor ohřátý na max..Anebo ne?
petrovic
Voda musi litat kdyz je na max? A Vam na stk jako varil motor? Rucicka uz v cervenem? Daleko za provozni teplotou? Jestli Vam litala voda z vicka a motor mel normalni provovozni teplotu, tak je to spatne. Nic takoveho se nesmi dit. To by vischni furt dolevali jen vodu a meli cely motor doblity od vody.
hodnocení

Proč to vůbec otevíral?Neblilo by to,kdyby to neotevíral!Zkuste to někdy otevřít rozpálené a nastartované..Pokud je to zavřené,tak NIC neteče a dolívat nemusím.. Teplota nebyla v červeném,ale na maximu provozní teploty.
petrovic

No, tak to pak vubec nechapu, proc technik na emisich oteviral to vicko. To je jasne ze to pak lita ven. To nechapu. To udelat me, dostal by vyhubovano. Fakt nechapu, proc do toho lezl. Vam to nejak nevysvetlil? To jako otevrel vicko, vykypalo to a pokrcil ramenama?

hodnocení

Kvůli Covidu se dovnitř nesmí. V "klidu"si to tam za zavřenými vraty tůroval a pak si mě zavolal, že se z toho "valí" voda..( pod autem byly louže z roztátého sněhu!) Začal to povolovat a ukazovat mi jak "moc"se to valí a ŽE ZÁVADA typu B! Nový růžový G12 byl jen okolo víčka a malá loužička na zemi pod autem.Zbytek byl čirý roztátý sníh.Pořád to víčko expanzky povoloval a kdo by to byl řekl..."vono to teklo okolo víčka"
petrovic

Kvuli covidu se dovnitr nesmi a stejnak Vas zavolal dovnitr a saskoval s vickem *smich* to byl nejaky, ehm, idiot. Takze emise prosly, nebo ne? Kdyz tece chladic je to az na samotne stk jako zavada. Na emisich by si mel borec resit to svoje. Ale toto se mi nikdy nestalo. Takze vubec netusim. Zajima me to.

hodnocení

Zajímá Vás to? Když ta stará vrána měla hodnoty emisí pomalu jak Tesla...Tak proč asi pán zkoušel šaškovat s víčkem a upozornil mě na "Velký špatný" Zkuste si tipnout proč to udělal:)
jurajjuraj*

abys mu dal do kapsy

petrovic

Jo, me je jasne proc to udelal. Lidi jsou k...vy.

 

 

re4zon
hodnocení

1x
A ty znas nejakou stk s valcovou brzdou na emisich? Samozrejme, ze se motor vytaci na neutral a je uplne jedno, jestli to je automat nebo manual. Jinak s tim, ze tocit motor do omezovace je prasarna souhlasim, bohuzel mame debilni legislativu. Nezbyva nez nejezdit jak s hnojem a motor obcas prohnat, coz mu beztak jen prospeje, pak to pro nej nebude na emisich zadny sok. A nejet tam se studenym motorem.
hodnocení

Já neřeším motor..tomu se nevyhnu, že to tam budou točit do bezvědomí.Řeším právě tu aut.převodovku!Škoda, že ten článek nemůžu najít,ale četl jsem, že to vytáčení MŮŽE zničit aut.převodovku.Jinak nejsem "ďudlal"ani "kloktal"co jezdí na 1500ot.. Vytáčím to celkem DOST.
re4zon
Nevim, jak by se mohla prevodovka znicit, kdyz je od motoru odpojena. A to je na neutral i parkovaci rezim vzdy. To psali urcite na nejakem velmi odbornem webu, ktery se zabyva opisovanim zahranicnich blabolu pro hlupaky, a jeste spatne. Nejlip se senzacnim titulkem "pozor na tohle, vetsina ridicu si nici auto!" *smich*

Re4zon.

Mozna by sis chtel pred pristim prispevkem nastudovat zpusoby propojeni spalovacich motoru a prevodovek a co a hlavne kde se to vlastne v te prevodovce pri neutralu odpojuje.

 

xenofob
hodnocení

0x

to není ani čistá legislativa ale nějaká ministerská instrukce-metodika...vytvořil jí někdo u zeleného stolu

lidé co mají nějaký prospěch z fungování SME ( majetkový ) nebo odpovědní úředníci a jejich servilní kamádi a další pseudoodborníci budou tvrdit že vysoké otáčky jsou motoru prospěšné...ale boj s blbostí je marný

 

hodnocení

0x

A to nedej Bože kdyby jste někdy viděli, jak se přes diagnostiku vypaluje filtr pevných částic u diesela... To se vypaluje podle výrobce ve 4000-4500ot./minutu... To by Vám bylo smutno... Nicméně je vozidlo na otáčky konstruováno, tak to vydrží...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]