Nejste přihlášen/a.
Mezi N a P neni u automatu (at uz u menicoveho nebo treba dvojspojkoveho robota) zadny funkcni rozdil v zarazenych clenech prevodovky a tedy je uplne jedno, na kterou pozici se motor vytaci.
Jediny rozdil je, ze pri volbe pozice P je zaklapnuta parkovaci zapadka (park lock), ktera je vzdy spojena s vystupnimy cleny prevodovky (cleny, ktere nelze odpojit od kol) a tedy z pohledu protaceni motoru a prevodovky je zcela jedno, zda zapadka zaklapla je nebo neni - stejneho efektu jako tou zapadkou se dosahne slapnutim na brzdy.
U robota se pri protaceni na N nebo P nedeje spatneho zcela nic, protoze synchrony jsou rozpojene a hridele se volne protaci.
U menicoveho automatu se pri protaceni na N nebo P vuci sobe trou lamely rozpojenych spojek a brzd ( u starych automatu pasy brzd). Nicmene je zcela jedno, zda je automat novy nebo stary, pac ty lamely se trou tak jako tak a take je zcela jedno, ze se tu chvili behem testu trou, protoze ty se trou pokazde, kdyz zrovna nejsou na prislusny prevodovy stupen zapojene i pri bezne jizde. Samozrejme, ze je to opotrebovava, ale ta kratka chvilka jim ve srovnani s normalni jizdou nijak neuskodi.
Pokud neco hrozi poruchou, tak uz spise tomu motoru vytacenemu bez zatizeni nez jakemukoliv typu prevodovky.
No, tak to pak vubec nechapu, proc technik na emisich oteviral to vicko. To je jasne ze to pak lita ven. To nechapu. To udelat me, dostal by vyhubovano. Fakt nechapu, proc do toho lezl. Vam to nejak nevysvetlil? To jako otevrel vicko, vykypalo to a pokrcil ramenama?
Kvuli covidu se dovnitr nesmi a stejnak Vas zavolal dovnitr a saskoval s vickem to byl nejaky, ehm, idiot. Takze emise prosly, nebo ne? Kdyz tece chladic je to az na samotne stk jako zavada. Na emisich by si mel borec resit to svoje. Ale toto se mi nikdy nestalo. Takze vubec netusim. Zajima me to.
Re4zon.
Mozna by sis chtel pred pristim prispevkem nastudovat zpusoby propojeni spalovacich motoru a prevodovek a co a hlavne kde se to vlastne v te prevodovce pri neutralu odpojuje.
to není ani čistá legislativa ale nějaká ministerská instrukce-metodika...vytvořil jí někdo u zeleného stolu
lidé co mají nějaký prospěch z fungování SME ( majetkový ) nebo odpovědní úředníci a jejich servilní kamádi a další pseudoodborníci budou tvrdit že vysoké otáčky jsou motoru prospěšné...ale boj s blbostí je marný
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.