Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dlouhá doba zahřátí motoru

Od: daphi* odpovědí: 9 změna:
Zdravím všechny, potřeboval bych poradit. LONI jsem koupil VW Tourana 2.0TDI, 103kW, r.v.2014 a mám problém s topením. Když venkovní teplota spadne pod -5°C, tak trvá pomalu 30km jízdy než se motor ohřeje a začne topit topení. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Diagnostika nic neukázala. Předem děkuji za rady.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
30 km než začne topit není normální ani u úsporného nafťáka. Tourana se stejným motorem máme v rodině a ikdyž momentálně nefunguje bufík, tak za 5-10 km topí vždycky.

 

milankrnovsky
hodnocení

1x

Topit ti to musí už po 5 kilometrech alespoň trochu. Ale jestli se to pořádně nechce ohřát ani po 30, tak bych hledal chybu v zařízení nazývané jako termostat. Už jsem pár aut měl napříč spektrem a vždycky mi jeho výměna problém vyřešila, když se mi stala minimálně podobná věc. Nicméně pokud nemáš možnosti, jak to řešit teď během tohohle hnusného mrazu, tak tam před chladič práskni krabici a uvidíš, že to bude lepší.

 

hodnocení

0x

Nemá osazen PTC článek v topení?

daphi*
hodnocení

Pokud to je přídavné topení,tak to tam je, ale dle diagnostiky je zamčený a nevím,jak ho odemknout.
petrovic

PTC clanek je kus hliniku ohrivany elektrikou, neco jako plotynka u varice. Je pred radiatorem topeni a ventilator od nej odebira teplo. Zablokovany muzete mit leda bufik- bud to jako nezavisle topeni, nebo jako prihrev az s bezicim motorem.

 

jendad
hodnocení

0x

A co takhle dečku , karton před mřížky . Aby motor nebyl chlazen náporem vzduchu . Nezavřít upně , ale aby něco šlo na chladič . To je jen moje všeobecná rada (neznám auto)

petrovic

To je blbost. Kazdy motor ma termostat. Ten drzi ohrivanou vodu jen v bloku motoru a radiatoru topeni. Az blok ohreje vodu na cca 90 stupnu celsia, pak pusti vodu do chladice. Tudiz, nez je motor ohraty, muze chladny vzduch do chladice foukat naporem vetru jak chce. Vada bude v termostatu. Nedovira a pousti vodu do chladice. Jedine byste musel jet neustale 200km/h aby ten napor vetru ochlazoval az samotny motor. Ale to je taky blbost, protoze pri takove rychlosti by uz motor produkoval takove odpadni teplo, ze by se taky ohral.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
U naftaka normalní
petrovic

U naftaka normalni, ze se v takove zime ohreje na provozni teplotu daleko pozdeji. Treba tech 30km jizdy. Ale topit do interieru to musi uz daleko driv.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]