Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fábka - P0141, opakovaná, co může způsobovat

Od: autogilo odpovědí: 17 změna:

Zdravíčko, mám asi 4 roky jedničkovou fábku Mpi a dříve mi odešla lambda sonda, ta za katíkem. Rozsvítila se oranžová kontrolka MIL, v servise mi řekli že je to Lambda za katem. Tak ji vyměnili, smazali chyby a auto jezdilo normálně. Asi po roce se chyba opakovala, zase se rozsvítila MIL, tak jsem jel do servisu (neznačkový) a tam opět zjistili stejnou chybu, tak vyměnili LAMBDU s tím, že ta první mohla být třeba nějaká horší a dali mi na ni nějakou slevu. Opět bylo nějakou dobu vše v pohodě a nyní, opět stejná chyba a podle diagnostiky opět LS za katíkem. To mi už každopádně nepřijde v pohodě. Nemyslím, že to bude LS. Jen mě nijak nanapdá čím by to mohlo být. Mimochodem můj mechanik zavřel živnost, takže bych musel jet jinam. Co všechno může způsobovat likvidování jedné sondy za druhou? Špatný katalyzátor? Nebo něco jiného? Olej z auta se neztrácí, kapalina netlakuje, voda není v oleji ani naopak. Napadla mě kabeláž k sondě, ale pokud by byla špatná, tak nová sonda by snad nefungovala okamžitě po její výměně. Moje diagnostika ukazuje chybu P0141 s popisem že je špatný obvod (jen aplikace v mobilu). Jo a auto mám na LPG tak třeba že by to s tím mohlo mít souvislost. Rád bych si přečetl vaše názory, pokud jste se s tímto problémem někdo setkali.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Může to být cokoliv. Netěsnost hadic, svíčky, katalyzátor, LPG... Vzhledem k hodnotě auta bych to neřešil, ale koupil bych si na Aukru za 2 stovky minidiagnostiku pro mobil a párkrát za rok si tu chybu smazal sám.

autogilo
hodnocení

Mám koupenou BT diagnostiku a mobil snazat chybvu dokáže, ale kontrolka se vždy znovu rozsvítí. Ale děkuji za tipy. Zkusím prověřit.

Aha, já myslel, že se to objevuje právě jen tak sporadicky... V samotné sondě nejspíš problém nebude. Určitě zkontrolovat kabeláž a zajet někam, kde mají profi diagnostiku, ne žádný čínský klon, třeba zjistí víc.

autogilo
hodnocení

Nene, sporadicky ne. Vždy po výměně je nějakou dobu klid a pak se to spustí a dokud se sonda nevyměnila za novou tak výmaz nepomohl, vždy se kontrolka rozsvítila znovu. Zkusím..

Je třeba chybu zjistit a nejlépe odstranit! Smazání je nejlevnější varianta, ale je to jako když ti je blbě a budeš pořád brát třeba ba ibalgin..
A P0141 je chyba v žhavení, tak zjistit zda je vadná lambda, vodiče , či obvod ke žhavení...
autogilo
hodnocení

Smazání chyby pomůže tak na dva starty, chyba svítí při jízdě na benzín, a nepozoruji ani vyšší spotřebu, nic. Při přepnutí na LPG kontrolka zhasne, nechápu proč, ale zase to docela škube a hází z volnoběhem. Zkusím změřit ty vodiče. Pevně věřím tomu, že když bych nyní koupil novou sondu, tak bude nějakej týden nebo měsíc klid, ale po nějaké době se problém objeví opět. takže bych řekl, že problém bude nejspíš v něčem jiným. Bohužel nemám zvedák na auto a venku je zima, takže budu musel nejspíš počkat do jara, nebo vyhledat nějaký servis. Jen je otázka aby tam zase nehodili novou sondu za bůhví kolik penez a já za měsíc řešil stejný problém.

Já podobný problém řešil mazáním několik let. Auto jinak fungovalo a žralo normálně. Ani na emisích nic nepoznali... :-D Kolik vlastně stály ty dvě lamdy?

Pokud se jedná o druhou lambdu, tak ta neřídí motor, ale kontroluje stav katalyzátoru. Dříve se používala drahâ širokopásmové sonda a pak někoho napadlo, že použije tu stejnou co je jako první... Když je katalyzátor funkční, tak se signál z druhé nepohybuje, respektive trošku, když je katalyzátor nefunkční, to znamená otrávený (ne ucpaný), tak jeho funkce pro co tam je nepracuje, tak signál 2 lambdy kopíruje první lambdu, protože neprobíha katalyzace procesu... Tady se ale jedná o chybu v obvodu žhavení! Sonda? Vodiče? Napájení?
autogilo
hodnocení

Lambda asi za 1500 korun, Magnetti Marelli. Aha, takže toto by mohl být asi problém kabeláže, pokud nefunguje jen ten předehřev? nebo třeba řídící jednotky? co takhle na ten předhřev šlahnout 12V odjinud? asi blbost že?

 

hodnocení

1x
Já pochopil, že nejde žhavení, to je tato závada, tak jestli jde rozpojit konektor změř odpor žhavení, cca 15ohm (na sondě dva bílé vodiče), pokud je to ok, tak vem žárovku cca 10W/12V, zapoj do konektoru z auta a měla by svítit za provozu auta je to napájení žhavení, cca asi 1A. Žarovku nesmíš použít silnější. Je to napájené z jednotky a vyhodnotí to jako zkrat a obvod odpojí. Již jsem se setkal párkrát s přerušenou lambdou (žhavením) a jednou s přerušeným vodičem.

 

hodnocení

0x

LPG ma vyžší výhřevnost a i výfukové plyny mají vyžší teplotu.

Otázkou je, zda odchází sonda samotná nebo vyhřevně tělísko v sondě.

I dle dílenské příručky je nutné měřit i vedení, napětí na výhřevném tělísku a provést readiness kód. Je na to postup, kdy auto měří průchodnsot katalyzátoru.

Dále sondou změřit složení výfukových plynů.

Bohužel je spousta rádoby mechaniků (debilků) co jen mažou závady a kupují díly.


doplněno 11.02.21 02:19:

Jakou barvu nosu má ta stará lambda? Černou uhlovitou, černou mastnou nebo bílou?

autogilo
Tu první sondu si nepamatuju a ta druhá měla barvu spíš do té uhlovite, bílé nebylo nic, bylo na ní vidět že tam není dlouho a vypadala skoro jako nová. Každopádně zkusím stáhnout příručku a proměřit.

Příručky jsou na skoda clubu nebo ulozto.

Změř napětí na topné tělísko (na svazku) a odpor tělíska (na sondě bílé dráty).

Dále by bylo ideální použít osciloskop a změřit průběh na sondě po nastartování.

 

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

tak ono zalezi co za vyrobce sondy tam davaji, jsou lambdy kde i rok je dlouha doba, na to se uz ale nikdo nediva, honem vydelat, snad to vydrzi zaruku a pak zas dame novou

 

hodnocení

0x

Chybou bude niejaká netesnosť alebo vadný niejaký snímač. Idú nekorektné informácie do riadiacej jednotky,ktorá potom mení nastavenia zmesi a tá zmes po spálení zase ovplyní výsledky sond a zase sú nekorektné informácie. Následkom toho je potom prepálená sonda.

 

autogilo
hodnocení

0x
Ještě mě napadlo, jestli vážně nemohl odejít katalyzátor. Protože nevím proč, ale výpary z výfuku jsou docela nechutné a smrdí podobné jako kdyby v tom výfuku něco hnilo.
asd1

Mohl. To poznáš že duhá lambda kopíruje první ideálně na osciloskopu..

Měřit a jít najisto... Zas servis měnič dílů *zed*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]