Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pracovní přibližovadlo

Od: norbert odpovědí: 17 změna:
Zdravím,
Do práce odjíždím nějakých 35km. A moje auto je benzíňák celkem dost žere ale chci si ho nechat. A proto si chci pořídit na každodenní dojíždění do práce nějaké auto do 40-50000 které moc nežere a je více méně levné na nějakou tu základní údržbu a ještě chvíli vydrží, LPG nechci u bydliště nemám poblíž čerpací stanici s LPG a plánovat si kdy a kde ho doplním je otrava. Takže ideálně nějakou naftu. Díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

motak
hodnocení

4x
A spočítal sis, že koupe dalšího auta bude opravdu výhodnější, než jezdit dal tim benzínem? Já si to nemyslím...
Přesně to si myslím. Pokud nepotřebuje druhé a jde jen o spotřebu tak je to blbost.

 

hodnocení

2x

Pokud budeme uvažovat, že diesel bude žrát o 2 litry (60 Kč) na 100 km méně, tak auto v ceně 50 000 Kč se vám zaplatí za 83 000 km, takže byste s ním musel jezdit 70 km denně po dobu 3,25 roku i o víkendech. Případně 4,75 roku jen v pracovní dny. A to ještě za předpokladu, že do něj dál nic nevrazíte. Teprve pak začnete šetřit na palivu. Z auta mezitím už bude vrak. To mi nepřijde moudré. Snad počítám dobře, už jsem KO.

 

hodnocení

1x

1.9 SDI - Fabia, Octavia, Leon, Golf, Polo (žádný turbo, jen "tupej" motor s nulovou údržbou - stačí mu olej, filtry a trocha nafty)

Loni jsem koupil fábku s tímto motorem a mohu doporučit, dovoz s Rakouska v originále klima a přídavné elektrické topení. Na ježdění do práce ideální.
asd1

Nesmrtelnej motor, nežere ale ani nejede *smich* Fabka obecně je drahá, ta Mařena je mnohem lepší auto (a JTD je spolehlivostí srovnatelná s tou SDI)

 

hodnocení

1x
Já bych se nebál ani starých TDI. Ať už tříválec 1,4 nebo čtyřválec 1,9.
Tu 1,4 máme jako služební v práci na Fabii a v pohodě. Jasně komfort to je menší než stejně starém BMW, ale jezdí pěkně a údržba ok.
Nebo zainvestovat víc a koupit si nějaké TSI (pokud nechci 2 auta)- co vím i od sebe tak bere už hodně podobně jako nafta.
SDI super, že je bez turba, ale podle mě dost lenivé.

 

asd1
hodnocení

1x

Mařenu s 1,9 JTD - dobrý stav seženeš v pohodě 10-20k.. Jezdilo se mi s tim líp než s Oktávkou, JTD patří mezi nejlepší motory, ani to moc nerezne (ale poslední roky výroby jsou ca 2003). Zvenku hnusný tak se o to ani nemusíš bát *smich*

Bacha auto který nejezdí stárne rychleji = buď prostor na uložení a starat se nebo to brzy bude šrot..

 

hodnocení

1x

Pocitajte :

- obstaravacia cena

- zakonna poistka druhe auto

- naklady na opravy (lacne jazdne stare auto bue skor ci neskor pokazene)

Toto rozratajte na roky, na ktore odhadujete zivotnost toho auta, povedzme 3 az 5.

Potom si zoberte priemerne naklady na palivo takto usetrene a porovnajte, podla mna budete v riadnom minuse. Ak sem date potrebne cisla, zratam vam sam, ak vam nejde matematika.

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Asi trochu hloupá odpověď, navíc neznám další reálie, ale pokud by to jen trochu šlo, jezdil bych na kole.

asd1

Denně 35 km je na kolo docela dost, to dlouhodobě dá pár opravdových drsoňů.. Obzvlášť pokud nesedí v kanclu se sprchou ale maká někde rukama...

norbert
hodnocení

No dělám údržbáře ve strojírenské firmě a párkrát v týdnu mám i pohotovosti takže do 40 minut musím být na místě takže kolo úplně nehrozí
asd1

Na to stačí časovkářský speciál (a denně světový rekord) *smich*

Fakt je, že dvě auta budou určitě dražší než jeden klidně dvoulitrovej benzín (pokud to první nezakonzervuješ někde ve stodole jako uloženku na budoucnost)

 

norbert
hodnocení

To by to kolo bylo dražší než druhé auto

Samozřejmě jsem myslel elektrokolo.

 

jm
hodnocení

0x
Běžně se prodávají staré nafty bez turba, bez Klimy a elektroniky. Do 50tis jsou jich stovky. Vybírejte podle barvy.
Je pak otázkou bezpečnosti, jestli se vyplatí jezdit o litr na sto malým puntem nebo polem...
Já budu vůz z domu prodávat stejně jako bratr nebo soused... Dvě auta před domem je zbytečný luxus. Jedno furt stojí.

 

smutnyklaun*
hodnocení

0x

Daleko lepší řešení je za 25 tisíc LPG i za cenu vzdálenějšího tankování.Ale když už chceš utopit peníze do nějakého olítaného dieselu,volil bych to nejmenší možné zlo.Ale i tak počítej s tím,že jednoho dne budeš muset dost investovat do oprav.Bez vyjímky.I nevinně vyhlížející rozsvícená kontrolka diagnostiky,o které u dobrého-tedy ne koncernového-benzinového motoru téměř nevíš,že existuje-znamená leckdy opravu v tisících.Ale jistě víš,co děláš.Když už tedy preferuješ nízkou spotřebu,podíval bych se po Peugeotu 206,Citroenu C3,Fordu Fiestě či Fusionu-všechno se stejným,spolehlivým,tichým a úsporným motorem 1.4 Hdi,u Fordu má označení 1.4 Tdci.V pohodě jezdí i v zimě za max5.5,v létě umí i za 4.Nebál bych se ani Fiata s motorem Jtd,nebo Corolly 1.4 d4d,ta je oproti ostatním dražší,ale i spolehlivější.Jen pozor na to,že i velice úsporný moderní diesel je časovaná bomba a jednoho dne nastaví ruku a vybere si to i se zpětnou platností.Doba.kdy Peugeot 405,Mercedes 124,Toyota Carina,Fiat Croma a další a další nesmrtelná a kvalitní auta najížděla se starou klasickou naftou 500 a více tisíc km jen s výměnou rozvodů,je bohužel dávno pryč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]