Nejste přihlášen/a.
Pokud budeme uvažovat, že diesel bude žrát o 2 litry (60 Kč) na 100 km méně, tak auto v ceně 50 000 Kč se vám zaplatí za 83 000 km, takže byste s ním musel jezdit 70 km denně po dobu 3,25 roku i o víkendech. Případně 4,75 roku jen v pracovní dny. A to ještě za předpokladu, že do něj dál nic nevrazíte. Teprve pak začnete šetřit na palivu. Z auta mezitím už bude vrak. To mi nepřijde moudré. Snad počítám dobře, už jsem KO.
1.9 SDI - Fabia, Octavia, Leon, Golf, Polo (žádný turbo, jen "tupej" motor s nulovou údržbou - stačí mu olej, filtry a trocha nafty)
Mařenu s 1,9 JTD - dobrý stav seženeš v pohodě 10-20k.. Jezdilo se mi s tim líp než s Oktávkou, JTD patří mezi nejlepší motory, ani to moc nerezne (ale poslední roky výroby jsou ca 2003). Zvenku hnusný tak se o to ani nemusíš bát
Bacha auto který nejezdí stárne rychleji = buď prostor na uložení a starat se nebo to brzy bude šrot..
Pocitajte :
- obstaravacia cena
- zakonna poistka druhe auto
- naklady na opravy (lacne jazdne stare auto bue skor ci neskor pokazene)
Toto rozratajte na roky, na ktore odhadujete zivotnost toho auta, povedzme 3 az 5.
Potom si zoberte priemerne naklady na palivo takto usetrene a porovnajte, podla mna budete v riadnom minuse. Ak sem date potrebne cisla, zratam vam sam, ak vam nejde matematika.
Asi trochu hloupá odpověď, navíc neznám další reálie, ale pokud by to jen trochu šlo, jezdil bych na kole.
Denně 35 km je na kolo docela dost, to dlouhodobě dá pár opravdových drsoňů.. Obzvlášť pokud nesedí v kanclu se sprchou ale maká někde rukama...
Na to stačí časovkářský speciál (a denně světový rekord)
Fakt je, že dvě auta budou určitě dražší než jeden klidně dvoulitrovej benzín (pokud to první nezakonzervuješ někde ve stodole jako uloženku na budoucnost)
Daleko lepší řešení je za 25 tisíc LPG i za cenu vzdálenějšího tankování.Ale když už chceš utopit peníze do nějakého olítaného dieselu,volil bych to nejmenší možné zlo.Ale i tak počítej s tím,že jednoho dne budeš muset dost investovat do oprav.Bez vyjímky.I nevinně vyhlížející rozsvícená kontrolka diagnostiky,o které u dobrého-tedy ne koncernového-benzinového motoru téměř nevíš,že existuje-znamená leckdy opravu v tisících.Ale jistě víš,co děláš.Když už tedy preferuješ nízkou spotřebu,podíval bych se po Peugeotu 206,Citroenu C3,Fordu Fiestě či Fusionu-všechno se stejným,spolehlivým,tichým a úsporným motorem 1.4 Hdi,u Fordu má označení 1.4 Tdci.V pohodě jezdí i v zimě za max5.5,v létě umí i za 4.Nebál bych se ani Fiata s motorem Jtd,nebo Corolly 1.4 d4d,ta je oproti ostatním dražší,ale i spolehlivější.Jen pozor na to,že i velice úsporný moderní diesel je časovaná bomba a jednoho dne nastaví ruku a vybere si to i se zpětnou platností.Doba.kdy Peugeot 405,Mercedes 124,Toyota Carina,Fiat Croma a další a další nesmrtelná a kvalitní auta najížděla se starou klasickou naftou 500 a více tisíc km jen s výměnou rozvodů,je bohužel dávno pryč.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.