ŘP sk. B vs řízení skútru

Od: Datum: 28.03.10 11:08 odpovědí: 26 změna: 28.03.14 12:47

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je možné řídit skútra o objemu do 50 cm3 s řidičským průkazem sk. B?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.03.10 11:11
avatar

Ano, je to možné, musí navíc splňovat max. konstrukční rychlost do 45km/h

Ohodnoceno: 0x
 
Od: brawl*
Datum: 28.03.10 11:14

Děkuji za odpověď, takže je to možné, i když ze zadu ŘP není skupina zapsána?

Datum: 28.03.10 11:15
avatar

Ano, je. Skútr ale musí splňovat obě podmínky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dotaz*
Datum: 28.03.10 11:16
myslím, že ano, nesmí se při jízdě překročit rychlost 45 km/h
Se skupinou B lze řídit motocykl jehož výkon nepřesahuje 25 kW.(zdroj: http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/jaky-ridicsky-prukaz-je-treba-na-motorkut/11976)
doplněno 28.03.10 11:53:

místo 25 kW si myslím, že to bude do 50ccm

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 28.03.10 11:20

Nechci rejpat ale jste si opravdu jistej s těmi 25Kw. To už je slušný výkon

Ohodnoceno: 0x
 
Od: piskor
Datum: 25.03.14 23:53

Možnost řízení skůtru na řidičský průkaz sk. B

21.03.2013 08:37

Častým dotazem v posledních dnech a týdnech je, jak je novelou zákona 361/2000sb ze dne 19.1.2013 upravena možnost řídit motocykl.

Na řidičský průkaz sk. B bez nutnosti výměny nebo změny řidičského průkazu je možnost řídit motocykl do objemu válců 125ccm a výkonu 11kw, ale pouze motocykl s automatickou převodovkou - to je dle zákona každý motocykl, který nemá spojkovou páčku.

Více zde: http://www.pohodovaautoskola.…utru-na-ridicsky-prukaz-sk-b/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: brawl*
Datum: 28.03.10 11:44

A nevíte jestli je to napsáno v nějaké vyhlášce, že smím řídit motocykl do 50cm3 a při tom se to od nějakého roku už nepíše do skupin na ŘP? Někde jsem to na internetu viděl, ale nemůžu to už najít

Od: dotaz*
Datum: 28.03.10 11:57

otázka podobná tvé je https://www.poradte.cz/auto-m…torku-kdyz-mam-skupinu-b.html tam již bylo odpovězeno

Ohodnoceno: 2x
 
Od: brawl*
Datum: 28.03.10 12:05

Tak tedy děkuji, tam jsem si našel, co jsem potřeboval vědět...Děkuju moc všem

Datum: 28.03.10 12:02
avatar

Honza
From: Rakovník
E-mail: yby@seznam.cz

4au mám dotaz mám řidičák B na auto a někdo mi řiká že s tim mám automaticky i na ty nejmenší motorky na Am a někdo zas řiká že to už tak neni že se to už nevydává tak jak to je?

Admin reply: je to tak že řo sk. B opravňuje k řízení motocyklu s kostr. rychlostí do 45km/h

Našel jsem to v jedné letošní diskuzi...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.10 14:19
avatar

Řidičský průkaz s vyznačeným oprávněním sk. "B", Vás neopravňuje k řízení jiných vozidel, než těch, které jsou v zákoně 361/2000 Sb. uvedeny pro danou skupinu. Skůtr je vozidlo pro sk. A a kategorie AM nebo A1, takže bez vyznačení oprávnění k těmto skupinám v ŘP nelze legálně skůtr ani jiný motocykl nebo moped řídit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.03.14 09:24
avatar

tak si to ukážem v zákoně:

§ 81

Rovnocennost řidičských oprávnění

(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu

a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,

b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,

c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1,

d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,

e) C opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny C1,

f) D opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D1,

g) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E,

h) D+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a D1+E,

i) C1+E nebo D1+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny B+E,

j) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D+E, pokud má držitel řidičské oprávnění pro skupinu D.

(2) Řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.

(3) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.

(4) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.03.14 18:46

Pokud si půjdete vyměnit řidičák teď, tak někdy kolem prázdnin v předchozím roce se řidičák trochu proměnil (skoro s toho málo kdo všimne). Přesunul se harmonizační kód s dolní tabulky skupin do levého spodního rohu (už tam není v tabulce ta velká čára v políčku 12 s hodnotami harmonizáku ... třeba 01.01 brýle).

A také se nově vypisují i nepoviné skupiny. Tedy já k Bčku a BE dostal vypsáno ještě B1, AM. Prý je to k vůli dohadům s PČR hlavně v zahraničí.

Jinak jsou tyto nevypisované skupiny dané zákonem, takže Cyril nemá pravdu s tím, že pokud není skupina vypsána, tak neplatí. Tedy pokud mám B, tak automaticky platí AM,B1 a A1 s automatem

Ohodnoceno: 0x
 
Od: brawl*
Datum: 28.03.10 14:37

Tak já už to potom nechápu, někdo říká, že to lze a někdo zase že to nelze, tak na jaké straně je potom pravda?

Datum: 28.03.10 16:06
avatar

Možná se pletu, ale dotaz nezněl na to, co je psáno na soukromých stránkách, ale na skutečné znění a aplikaci příslušného zákona.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: michal958*
Datum: 28.03.10 23:43

ano asouhlaaim pokud vlastnite ridicke opravneni sk b jste opravnen ridit motocykl do obsahu 45 CCM coz je pionyr,babeta a vselikaji takovy mopedy,vim to na sto procent pracuji jako instruktor v autoskole

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.03.10 00:21
avatar

Která autoškola je tou šastnou, kde klienty dezinformuje naprostý neználek,který si troufne na veřejnosti označit se za "instruktora" autoškoly. Něco takového může zaměstnat snad jen stát nebo ještě větší mudrc, než je sám instruktor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.14 12:18
avatar

řekl bych že téměř každá autoškola a téměř každý instruktor včetně mne

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 28.03.14 12:24

Nez tu zacnete rozdavat moudra a tasit zakony, tak si prosim uvedomte, na jak starou diskuzi reagujete...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.14 12:47
avatar

no tak sorry, já měl zato že málokdo je tak šikovný aby vytahoval staré diskuze a nenapadlo mne že bych se s tím mohl potkat...nicméně je to fuk, protože to, co zde většina tvrdí platilo i tenkrát...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 26.03.14 19:07
avatar

To Michal a který Pionýr má objem válců (válce!) 45ccm?Já žil v domění že má objem DO 50ccm (čistý něco málo přes 49ccm!)

Jinak je v tom pěknej hokej proteže jednu dobu dával k B i A1 s kódem 150J (50ccm a bez omezení rychlosti! Ale asi bude platit co je vŘP zdali AM nebo A1 - 150J;od ledna (letošní či loňský?je to fuk!) je celoplošně povoleno sB řídit i moto,resp.skútr do 125ccm ale jen s VARIÁTOREM !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 28.03.10 22:30

Přečti si konečně zákon číslo 361 a neposlouchej kdo kdy a kde a co plácnul, to platilo nekdy před 10 lety, kdy bylo do řidičáku společně se skupinou "B" automaticky zapisováno oprávnění k řízení motorek do 50 ccm ak tomu jako bonus " T" - k řízení traktorů, tenkrát to byla konkrétně skupina "M", která se dálke nečlenila, i tenkrát byly velké motorky zahrnuty pod jinou skupinou - "A", a oprávnění na "A"-čko se automatricky s "béčkem" neudělovalo, dělala se na to zvl᚝ zkouška. Po vstupu do EU ČR převzala normy a směrnice platné v celé EU, kategorie vozidel se tam dále dělí na další podkategorie a na tuto skutečnost reaguje zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hopŽ
Datum: 29.03.10 00:01
avatar

NENENE, "T"éčko bylo k "C"éčku, ne k "Á"čku nebo "B"éčku! "eMko" bylo k čemukoliv, ale "A" bylo zvl᚝"

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 28.03.10 22:17

#ece9d8; border-left: #ece9d8; padding-bottom: 1.5pt; padding-left: 1.5pt; width: 11.36%; padding-right: 1.5pt; background: white; border-top: #ece9d8; border-right: #ece9d8; padding-top: 1.5pt" width="11%">
ŘP - B
#ece9d8; border-left: #ece9d8; padding-bottom: 1.5pt; padding-left: 1.5pt; width: 83.24%; padding-right: 1.5pt; background: white; border-top: #ece9d8; border-right: #ece9d8; padding-top: 1.5pt" width="83%">
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupin A, A1 a AM a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla pod písmenem a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla"
Není důležité co bylo kdysi a kdo co říkal, ale co je ve stávajícm zákoně

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.03.14 07:05
avatar

S B-éčkem je možno řídit motocykl do obsahu 125 ccm a do výkonu 11 kw,s variátorem. také je možno řídit traktor do hmotnosti 3500 kg.ale bez vlečky.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.